[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:36

Amanda schreef:
Ja dat weet ik.
Maar dat zou met de Vitalbix toch niet moeten? Ik voer boven het minimum, dus dan zou hij alles toch binnen moeten krijgen?

Nu je het zegt..deden de mijne ook op vitalbix. Nu op force nooit weer gezien.

dianalamboo

Re: [CENTRAAL] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:21

Ik ben benieuwd waarom mensen kiezen voor vitalbix ipv marstall force of ander supplement.
Vd vitalbix moet je meer geven per dag.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:14

Ik kies bijv metazoa ipv force puur omdat het hier makkelijker af te nemen is. Force verkopen ze hier niet in de buurt, kan me voorstellen dat sommige om die reden een andere vitaminekorrel voeren.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:59

Na weet ik hoeveel merken te hebben geprobeerd, vitalbix eet ze onwijs goed. De rest kijkt ze niet naar om.
Het is gewoon kijken en proberen wat bevalt :)
Die van mij krijgt 350-400 gram aan vitalbix.
Daarnaast 1 a 2x per dag 250 gram speedibeet. 2x op een dag een grote portie hooi. (Daarom speedibeet tussen die voerbeurten erbij)

Nu veel beweging. 3x per week rijden (minstens 2 uur) en 1x per week dubbele lijnen.

Amanda heb je ook een liksteen hangen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:08

Nee alleen een himalayasteen. Ik ga er vanuit dat als ik een complete vitaminekorrel geef, ik niet ook nog een liksteen of ander supplement bij moet geven :=
Hij krijgt wel Agrobs Alpengrunmuesli bij.
Misschien dat ik toch maar weer terug ga naar de Force dan. Met die muesli gemengd eet hij alles :+
Dat was namelijk voor mij de reden om over te stappen, hij at het niet zo. Maar met die muesli is het wel weer het proberen waard :j

Dit is Jim nu overigens. De voordroog doet hem eigenlijk wel goed. Ik merkte dat hij niet afviel, maar wel spieren verloor langs de ruggengraat en op zijn billen. Ik was wat huiverig voor de voordroog, maar het geeft hem net dat beetje extra eiwitten om de spieren te ondersteunen, zonder dat hij er dikker van wordt.
En dat met 3 dagen trainen en 1 buitenrit per week door mij en nog 1 dag beweging (rijden, longeren, grondwerk) door bijrijdster, ziet hij er nu zo uit. Nog een kilo of 15-20 en hij is weer mooi op gewicht vind ik :j
Afbeelding

Vooral erg blij dat zijn gespierde billen weer mooi rond zijn (hij kreeg een puntkont door het verlies van de spieren)
Afbeelding

Hij weet ze ook goed te gebruiken :))
Afbeelding

Afbeelding

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:43

Jim ziet er goed uit! Ik ben weer een beetje terug bij af helaas, door omstandigheden. Denk dat ik sws mijn voerbeleid moet gaan aanpassen. Ik neig toch het meest naar de vitalbix op dit moment, ook omdat stalgenoten hier goede ervaringen mee hebben. We trainen weer drie keer fanatiek in de week zeker een uur. Straks kunnen we weer naar 4x. Wat vinden jullie de voordelen van de force ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:04

Dat bedoelde ik ook met liksteen amanda.
Hier ook alleen een himalaya liksteen. Vreemd, met die combi zou je denken dat hij genoeg binnen krijgt. Anders eens contact met vitalbix voor advies?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:05

Aah okee. Ik dacht dat je zo'n mineralen liksteen bedoelde. Maar dat zou dan dubbelop zijn.
Himalaya heeft hij wel. Geen idee eigenlijk of hij er gebruik van maakt. Hij doet er eeuweig mee, dus veel is het in ieder geval niet.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:24

Hebben hier mensen al ervaring met de vernieuwde pavo natures best? Het lage suiker en zetmeel spreekt mij wel aan. Twijfel zoveel keuze in verschillend voer haha. Misschien is een gewone basisbrok ook niet zo gek. Gezien de lichte arbeid.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:03

LisanneeD schreef:
Hebben hier mensen al ervaring met de vernieuwde pavo natures best? Het lage suiker en zetmeel spreekt mij wel aan. Twijfel zoveel keuze in verschillend voer haha. Misschien is een gewone basisbrok ook niet zo gek. Gezien de lichte arbeid.

Ik vind het zetmeel gehalte nog best hoog, heb je al op voervergelijk.nl gekeken? best handig.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:14

assebassie schreef:
LisanneeD schreef:

Ik vind het zetmeel gehalte nog best hoog, heb je al op voervergelijk.nl gekeken? best handig.

Ja daar kwam ik ook net achter.. de basisbrok van pavo spreekt mij ook wel aan qua percentages, gezien we geen wedstrijden rijden verder.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:19

Mijn ene paard deed het altijd goed op de basisbrok van Horsefood.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:41

MoniekV schreef:

Ga ik ook even opzoeken. Vind er nog veel zetmeel zitten in de basisbrok van pavo. Care4life daar in tegen minder.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:01

LisanneeD schreef:
MoniekV schreef:

Ga ik ook even opzoeken. Vind er nog veel zetmeel zitten in de basisbrok van pavo. Care4life daar in tegen minder.

En Cavalor fiber force? Vind ik fijner voer dan C4L

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:55

MoniekV schreef:
En Cavalor fiber force? Vind ik fijner voer dan C4L

Hmm dat ziet er ook nog wel interessant uit. Ken het merk verder niet. Zelf ervaring met het voeren hiervan? Ze zou dan 3x per dag hooi krijgen en 's ochtends en 's avonds een handje of 1/4 brok er bij.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:07

En marstall faser light of vito. Ook interessant

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:39

karev schreef:

Marstall vito vind ik ook nog wel een geschikte, staat me ook wel aan. Nu moet ik binnen kort de knoop maar door hakken en kiezen welke ik ga proberen :+ kan moeilijk kiezen Haha

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:32

LisanneeD schreef:
karev schreef:

Marstall vito vind ik ook nog wel een geschikte, staat me ook wel aan. Nu moet ik binnen kort de knoop maar door hakken en kiezen welke ik ga proberen :+ kan moeilijk kiezen Haha

Hier ook! Het plan is om deze zomer de training goed op te pakken, dus moet het voer ook aangepast worden. Momenteel krijgen ze alleen hooi, maar daar gaan ze dan niet genoeg aan hebben vrees ik. Op voervergelijk.nl zie ik ook door de bomen het bos niet meer. :(
Het liefste wil ik een complete brok zodat ik niet 4 bakken heb staan :o

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:42

Alles 1 en hetzelfde voer is zeker makkelijk. Ik heb 3 paarden staan en ze krijgen allemaal ander voer :+

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:46

Ik heb er gelukkig twee met (ongeveer) dezelfde behoeftes, dus ik hoop dat ze het goed doen op hetzelfde voer. Maar welk voer? :+

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:48

Ja ik vind het ook lastig :+ gelukkig maar eentje met de behoefte aan weinig suiker en zetmeel die nu aan de ronde kant is. Genoeg voer bekeken, nu kiezen wat goed is.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:04

Fiber Force is goed te verkrijgen hier, ik denk dat ik die maar ga proberen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:25

Luus lijkt wel wat vet op haar hals te verliezen :). Wat je niet ziet op de foto zijn haar vetpockets op haar schouder. Ik hoop dat we met 3-4x per week rijden en daarnaast grondwerk dat ook gaan verliezen. Voor alsnog lijkt voor Luus metazoa + C4L een prima combi te zijn.

Afbeelding

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:47

LinSa schreef:
Fiber Force is goed te verkrijgen hier, ik denk dat ik die maar ga proberen.

Dat overweeg ik op dit moment ook.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:30

Ik vind daar het zetmeelgehalte ook nog best hoog?

Een voedingsdeskundige laatst op stal raadde metazoa ook af trouwens door het lage magnesiumgehalte.