Ja, ik heb gekeken... maar Havens houdt dat grotendeels geheim onder het motto "geheim van de smid".
Tuurlijk stap je als Olympische ruiter niet over op ander voer. Hihi.
Maar de keuringen van de producten van Havens zijn natuurlijk erg streng, voordat zo'n product als officiele voerleverancier aangewezen wordt. Daarom heb ik gekozen voor Havens.
Zoveel koolhydraten? Ach, mijn paarden krijgen een kwart schep draverbrok en een kwart schep muesli. Halve schep per paard, per dag.
Moet kunnen toch?

Is nog geen 0,4 kilo per dag... zo'n beetje.
Hoge vitaminering waar Havens mee schermt spreekt me eigenlijk wel aan, juist omdat ik zo weinig voer.
Ik vind Dodson zo duur. 20 euro per 20 kilo!?!
En ontkom ik niet een de twijfel, elite-producten hoeven niet altijd beter van kwaliteit te zijn, toch?

Maar ik vraag me af, als je een graanproduct voert... hoe ontkom je dan aan grote hoeveelheden koolhydraten?
Immers graan = koolhydraat.
Ik vraag me dan af wat Dodson dan stopt in zijn brokken om koolydratenpercentage's laag te houden? Schroot? Mmm, waarschijnlijk bietenpulp.
Netals in die dure hondenvoeders als Royal Canin en Eukanuba... veel bietenpulp in deze enorm dure hondenvoer.
Betaal ik liever 7 euro voor een zak bietenpulp dan 20 euro voor Dodson die ook grotendeels uit pulp bestaat?
Of gaat mijn gedachtengang nu scheef? Graag correctie als ik het mis heb.