Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:07

frisian_love schreef:
Vandaag met mijn Fries bij de dierenarts geweest.
Dit, omdat ze nu toch wel erg d'r bespiering op de bovenlijn begint te verliezen.
Bloedonderzoek gaf geen afwijkingen, dus de dierenarts gaf toch aan dat ze eiwitten tekort komt.
Dit ondanks de luzerne en de lijnzaadolie die ik bijvoer.
Ik ben bang, dat ik na 9 maanden toch op zoek moet naar een alternatief voor de vitalbix -O-

Was dat eiwittekort dan niet zichtbaar in het bloedonderzoek? Bij mijn weten wordt dat standaard onderzocht.

Mss is Cavalor Fiberforce iets voor jou? Is ook vooral op basis van vetten. Zelf ben ik erg tevreden over de Sport Mix Zero van Aveve (ik geef de mijne wel af en toe wat zwarte haver voor extra energie, ze blijft toch braaf al is ze wel voorwaartser), maar ik denk dat die in Nederland niet verkrijgbaar is. Luzerne en zo geef ik hier niet, door het hoge ijzergehalte hier in de bodem, dan wordt het direct te belastend voor de lever, en ze zijn toch (meer dan) dik genoeg.

Banyu

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:17

Pony doet het super op dit voer! Fijn!

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:01

hwn schreef:
frisian_love schreef:
Vandaag met mijn Fries bij de dierenarts geweest.
Dit, omdat ze nu toch wel erg d'r bespiering op de bovenlijn begint te verliezen.
Bloedonderzoek gaf geen afwijkingen, dus de dierenarts gaf toch aan dat ze eiwitten tekort komt.
Dit ondanks de luzerne en de lijnzaadolie die ik bijvoer.
Ik ben bang, dat ik na 9 maanden toch op zoek moet naar een alternatief voor de vitalbix -O-

Was dat eiwittekort dan niet zichtbaar in het bloedonderzoek? Bij mijn weten wordt dat standaard onderzocht.

Mss is Cavalor Fiberforce iets voor jou? Is ook vooral op basis van vetten. Zelf ben ik erg tevreden over de Sport Mix Zero van Aveve (ik geef de mijne wel af en toe wat zwarte haver voor extra energie, ze blijft toch braaf al is ze wel voorwaartser), maar ik denk dat die in Nederland niet verkrijgbaar is. Luzerne en zo geef ik hier niet, door het hoge ijzergehalte hier in de bodem, dan wordt het direct te belastend voor de lever, en ze zijn toch (meer dan) dik genoeg.

Eiwit was goed in het bloed.
Cavalor gaat helaas niet goed, ook op fiberforce staat ze te schuren

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:14

Zijn er al meer ervaringen met de Nutrimash? Ik heb nou een proefverpakking besteld, naast de proefverpakking die je gratis bij je bestelling krijgt. En ik was benieuwd hoe het anderen bevalt.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:00

Ik heb gisteren de proef verpakking gemaakt en gegeven nou die werd met smaak verorberd.
Vitalbix ben ik sinds gisteren mee begonnen ben benieuwd wanneer en of ik resultaat ga zien.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:06

Wie voert er ook de luzerne?
Ik heb gisteren m'n bestelling binnen gekregen en vond de luzerne heel stoffig

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:26

Hier niet hoor.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:37

Zak was ook aan twee kanten open gegaan. Ik weet niet hoelang die zak er al in zat voor hij naar mij kwam. Maar ik vind het een beetje tegen vallen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:37

Luzerne is pas stoffig als ik onderop mijn emmer kom waar ik het in doe. Maar dat is ook veel blad en daar zit juist veel eiwit in heb ik me laten vertellen :-)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:48

Ik heb de proefverpakking van de nutrimash nog niet open gemaakt. Ze krijgen sinds zaterdag de vitalbix. Ben benieuwd of ik verschil ga merken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:59

Dat heb ik normaal gesproken ook. Maar nu was het gelijk stoffig. Ik zal morgen een foto maken. Benieuwd wat jullie vinden. Anders doe ik een berichtje nr vitalbix

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:06

Alice13 schreef:
Dat heb ik normaal gesproken ook. Maar nu was het gelijk stoffig. Ik zal morgen een foto maken. Benieuwd wat jullie vinden. Anders doe ik een berichtje nr vitalbix

Ik zou ze hoe dan ook even een foto sturen met je indruk, ze kunnen van terugkoppeling alleen maar beter worden :j

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:18

Alice13 schreef:
Wie voert er ook de luzerne?
Ik heb gisteren m'n bestelling binnen gekregen en vond de luzerne heel stoffig

Ik voer ook de luzerne in combinatie met vitalbix daily complete. Verder had ik nog geen ervaring met luzerne maar vond het inderdaad ook vrij stoffig.
Mijn pony reageert heel heftig op stof in het hooi (gaat echt heel erg hoesten), maar van de luzerne geen last. Denk dus dat het niet echt stof is.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:22

Hier heel tevreden over de nutri mash. Ze krijgt niet zoveel. Beetje extra na arbeid.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:33

Hoe veel nutri mash voeren jullie per keer? Je moet het nat maken toch? Hoe veel, als je het droog afweegt, voeren jullie ongeveer?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:33

De Nutrimash (proefverpakking) wordt hier met smaak gegeten! Ik vraag me alleen een beetje af waarom je het zou voeren? Als vervanging voor ruwvoer/ voor de calorieen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:35

Vind de nutrimash heerlijk ruiken! Alleen nog niet gegeven. Dat wil ik pas doen na een intensieve rit,kijken of ik verschil merk met spierpijn en zo

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:36

Uuh. Ik voer echt weinig.
Na arbeid 2 bekertjes. Weet niet hoeveel het weegt. Doe er dan 3 bekertjes water bij

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:41

Geryon schreef:
De Nutrimash (proefverpakking) wordt hier met smaak gegeten! Ik vraag me alleen een beetje af waarom je het zou voeren? Als vervanging voor ruwvoer/ voor de calorieen?

Eigenlijk omdat ik wil weten wat mijn merrie met slobber doet. Mijn ruin houdt helemaal niet van zompige dingen, dat eet hij gewoon niet. En mijn merrie wil ik eigenlijk grasbrokken gaan voeren ivm de eiwitten maar als ze het vertikt om slobberachtige substanties te eten kom ik daar liever met een proefverpakkinkje dan met een complete zak van 20 kilo achter. En natuurlijk kan ik ook wel een proefverpakking van de grasbrokken bestellen maar het komt nou toevallig zo uit dat ik die slobber bij Feral Horse automatisch al bij de bestelling kreeg.

Nessa dat is best veel. Dank voor je info over de verhoudingen. 1:1,5 zal ik dan aanhouden. Een half bekertje per keer lijkt me eigenlijk wel zat voor die van mij, ze zal niet meer dan 200 kilo wegen. Natuurlijk krijgt ze er ook gewoon Vitalbix en haar haverprutje nog bij.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:43

Verhouding is 1 op 2.
Ik voer een halve schep met 1 schep water zeg maar. Ik doe wat meer water en gooi de brok en luzerne erbij door

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:45

1 op 2 dan. Dank je wel. De boel is al onderweg, morgen maar eens kijken wat ze er van vindt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:50

Klopt. Ik vind het zelf dan te nat.
Denk dat ik op 150 gram zit.
Die mijne weegt 500 kg

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:54

Ik ben niet zo van de slobber blijkbaar. Ben wel fan van Vitalbix, maar vind die slobber maar een vieze bedoening. Ze gooit het alle kanten op en zit helemaal onder. Ze eet het ook nooit helemaal op. De vitalbix trouwens ook niet....

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:58

Ik heb de vitalbix dc en nutrimash proefverpakkingen nu ook. Echt zeer tevreden over beiden. Geef de nutrimash na het rijden en mijn fjord vindt het heerlijk :)) ook al ben ik zelf niet zo van de slobber

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:31

Madonnamagic schreef:
Ik ben niet zo van de slobber blijkbaar. Ben wel fan van Vitalbix, maar vind die slobber maar een vieze bedoening. Ze gooit het alle kanten op en zit helemaal onder. Ze eet het ook nooit helemaal op. De vitalbix trouwens ook niet....

Die van mij was als jong paard nooit echt fan van slobber. Nu maak ik het vaak zelf met brok luzerne zemelen etc.
De nutrimash heeft iid een beetje een groen kleurtje maar verder niet heel vreemd, vind ik. Hier gooi ik dan dus ook nog van alles door. Ik maak het ook niet tot soep (zo nat) maar meer stamppot zeg maar :'). Zij vindt het nu super lekker en likt haar bak helemaal schoon. Omdat ik het niet zo mega nat maak wordt het een minder grote klieder boel