Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:54

Ja ik ben allang blij dat ik een zak heb! En het is nog altijd een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een potje Puur Magnesium: 37,95 voor 500 gram. Nu zit daar wel citraat in ipv oxide. Maar als ik met de oxide hetzelfde effect bereik vind ik het prima. :)
Mijn paard eet het gelukkig ook goed op, gemixt door de kruidenmuesli en met een lepeltje honing er doorheen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:04

Gebruik het nu een aantal weken en merk dat mijn paard een stuk relaxter is geworden,niet gauw zenuwachtig of langdurig alert op iets vreemd. Qua spier versoepeling kan ik er nog weinig van zeggen rijdt net weer na een jaar niets gedaan te hebben maar merk weinig van spierpijn na de eerste ritten.

Exit, ook hier wordt het met lijnzaad in het voer gemengd anders ligt er een hoopje poeder in de emmer nadien.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:28

Hoeveel magnesium voeren jullie?
Er staat op de verpakking dat ik 40 gram moet voeren.
Kan iemand me helpen met hoeveel eetlepels dat ongeveer zijn?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:19

KirstenChes schreef:
Hoeveel magnesium voeren jullie?
Er staat op de verpakking dat ik 40 gram moet voeren.
Kan iemand me helpen met hoeveel eetlepels dat ongeveer zijn?

Dan probeer je dat toch even uit op een keukenweegschaaltje, heb ik ook gedaan.
Bij de action heb je er al 1 voor een paar euro, dan weet je ook waar je aan toe bent. ;)

spikkeltje2

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:35

hier een stille meelezer. mijn vraag is gebruikt hier iemand magnesium van groene os? wat vinden jullie daarvan.... ik geef t aan mijn merrie... schrikachtig en kijkerig....

noortiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:27

spikkeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:22

@noortiej : ok hoelang merk je dat het gaat helpen een paar weken??
blijf je die van pavo geven of maak je het op en dan even stoppen

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:00

Ga ik vandaag met m'n code uit dit topic naar de Welkoop in Zwaagdijk, wist die man al wat ik wilde bestellen! Hij had het laatst nog voor iemand besteld en ik had het vast van haar! Ik knikte maar van ja, want hoewel ik niet weet wie die persoon is geweest, kan je er de donder op zeggen dat ze ook dit topic reageert/leest! :D

koetjepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:17

ik merk wel erg veel verschil bij mijn draver ik geef het op advies van mijn dierenarts/masseur die ik nu bijna eenjaar geleden naar mijn paard heb laten kijken.
didi is een draver die in het verleden mishandeld is en daardoor erg nerveus en gestrest was tijdens het rijden binnen 5 min droop het zweet er af

ik voerde de eerste 3 weken 2 schepjes per dag magnesium citraat en merkte eigenlijk pas de 3de week echt verschil. ik voer het nu nog alleen dan 1 schepje per dag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:25

Ik merk het ook goed. Ik geef dagelijks de voorgeschreven onderhoudsdosering bij mijn pony (van Treurniet, gele zak). Doe er behoorlijk lang mee. Geef het niet voor stress of zo, maar binnen een paard dagen merkte ik verschil v.n.l. soepeler spieren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:31

Ja ook ik merk nu verschil! Laatst heeft ie het een paar dagen niet gehad omdat ik op vakantie was maar vandaag met de les merkte ik echt goed dat het hielp. Hij vond de tuinslang eerst eng dat ie wel voorbij liep maar heel erg schuin en na het 2e/3e rondje interesseerde het hem al niet meer en liep die er zo voorbij :) Hij krijgt het ongeveer een maand nu.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:50

Ik ga die welkoop gries magnesium ook eens proberen. Ik voer nu steeds magnesium van Groene Os. Rib uti het lijf in vergelijking met de magnesium van de welkoop. Kijken of ze het daar ook goed op doet. Maar 20 kg :oo als je daar een eetlepel van moet geven doe ik daar eeuwen mee :P Of geven jullei meer? *ik heb de eerste pagina's meegelzen, maar een tijdje niet gevolgd* *gaat bijlezen*

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:06

Tancreda4, ook al verbruik je het niet helemaal op voor de einddatum, dan nog is het een stuk goedkoper dan alle andere merken. Ik voer het aan 2 paarden dus gaat iets harder maar wellicht kan je nog iemand vinden in de buurt die mee wil doen met de zak?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:17

Tancreda4 schreef:
Ik ga die welkoop gries magnesium ook eens proberen. Ik voer nu steeds magnesium van Groene Os. Rib uti het lijf in vergelijking met de magnesium van de welkoop. Kijken of ze het daar ook goed op doet. Maar 20 kg :oo als je daar een eetlepel van moet geven doe ik daar eeuwen mee :P Of geven jullei meer? *ik heb de eerste pagina's meegelzen, maar een tijdje niet gevolgd* *gaat bijlezen*

ik geef meer, volgens de berekening zoals deze eerder in het topic stond heb ik een maatschepje nodig, maar dan nog doe ik ruim een jaar met een zak. Ik heb de helft daarom verkocht aan een stalgenoot. ;)

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:12

Heeft er iemand ervaring met Synovium MGNIUM?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:19

heb nu de welkoop gries magnesium
maar wat een drama pony vind het dus helemaal niet lekker -O-
dus elke dag verzin ik weer iets anders zodat ze het op eet anders laat ze het gewoon in haar bak liggen >;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:26

Wat ik doe is de magnesium goed door de muesli heen roeren daar blijft het een beetje aan plakken en zo krijgt ie het toch binnen. Mijn paard vind het ook niet zo lekker maar zo eet ie er wel wat van.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:32

fjordjes schreef:
Wat ik doe is de magnesium goed door de muesli heen roeren daar blijft het een beetje aan plakken en zo krijgt ie het toch binnen. Mijn paard vind het ook niet zo lekker maar zo eet ie er wel wat van.

geloof mijn pony eet altijd alles, als het maar eetbaar is.
maar zelf met muslie erdoor laat ze het staan -O-

ik meng het nu met muslie/brok en frisdrank, dat het wat zoeter word, want ze is gek op frisdrank :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:29

Ik maak de muesli wat nat met water, want die van mij laat het dus ook liggen. Word het een beetje een prutje, maar dan eet hij het wel.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:57

Ik heb magnesium gries besteld bij de Welkoop in Hengelo. Als het goed is, is het met een weekje binnen. Ben benieuwd ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:58

Ik heb het binnen! Ik ben de groene os nu aan het opmaken.

Mocht iemand in zuid-holland ook nog interesse hebben in Magnesium Gries; ik heb een zak van 20 kg die nog LANG niet op gaat, en ik best wil delen!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:28

Ik week een handje pulp (dit verdeel ik over 3 pony's) en hier roer ik de magnesium en een handje musli door en alles wordt opgegeten.

Ik heb ook een zak van 20 kilo (welkoop), wil ook wel delen. Ik woon in de Brabantse Kempen tegen de Belgische grens, dus als iemand interesse heeft?

spikkeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:59

@tancreda4; ik heb wel intresse :D :o alleen ik heb ook groene os , wat is het verschil, en vind jij groene os niet goed? ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:04

Ik gaf mijn haflinger ook magnesium maar hij is zelf al de rust zelve, dus nu werdt hij nog rustiger er van, vond t niet fijn, ik gaf het omdat hij wat spierproblemen had. Maar ben er mee gestopt en gaat nog steeds goed

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 08:29

Sinds enkele weken ben ik gaan afbouwen met Magnesium voeren aan mijn haflinger.
En de afgelopen week merk ik wel verschil.
Meneer is schrikachtiger, meer aanwezig en zweet op een andere manier.

Toch wel grappig om te zien, hoe hij er op reageert.
Ik ga het hem er wel weer bijvoeren, want ik merk dat het voor hem wel fijner is.