Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:13

_Mel schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik krijg mijn pot glucosamine hoog gedoseerd van Vitella echt met geen mogelijkheid open :o
Hebben meer mensen hier last van? :')

Ja wij! Oh hilarische avond erom gehad. Tip van de dag: vooral niet in de dop knijpen. Als je dat doet gaat ie dus niet meer, heel zachtjes doen dus.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:16

Het is hier nu eindelijk gelukt om hem open te krijgen haha! Wat een klus zeg, heb hem al paar dagen binnen maar kreeg hem net pas open :(:) .
Dus ik ga ook beginnen met voeren en ben benieuwd of ik over een tijd verschil merk.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 21:19

_Mel schreef:
Het is hier nu eindelijk gelukt om hem open te krijgen haha! Wat een klus zeg, heb hem al paar dagen binnen maar kreeg hem net pas open :(:) .
Dus ik ga ook beginnen met voeren en ben benieuwd of ik over een tijd verschil merk.

_/-\o_ De aanhouder wint! En nu overgooien in een andere pot :j. Houd je ons op de hoogte van je ervaringen?

An1985

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:33

Ik twijfel ook tussen tussen pharmahorse en vitella, mijn paard is een enorme zeikerd en zogauw hij iets raar proeft eet hij t niet meer. Zit aan allebei de producten geen rare geur of smaak??

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:34

pharmahorse eet die van mij gewoon, maak het wel een beetje nat! ik ruik er niks aan!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 21:45

An1985 schreef:
Ik twijfel ook tussen tussen pharmahorse en vitella, mijn paard is een enorme zeikerd en zogauw hij iets raar proeft eet hij t niet meer. Zit aan allebei de producten geen rare geur of smaak??

Die van mij is ook qua poedertjes een zeur. Ik doe de Vitella in 2 voerbeurten door een klein schepje granen en muesli en zorg dat het blijft plakken door er een beetje zonnebloemolie door te doen. Goed roeren en het granen muesli mixje gaat over de brokken en hij smikkelt het lekker weg. De Pharmahorse heb ik geen ervaring mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:51

Ik heb sinds een paar dagen de Vitella binnen, ik ga hem voeren icm de omega 3-6-9 olie. Ik heb het gisteren geprobeerd en ze at het met smaak op en bleef de bak maar leeglikken. Hopelijk zet dit door en blijft ze het lekker vinden!
Ik heb het zelf ook nog even geproefd, maar blehhhh.... Wat is dat smerig!! :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:53

meestal , ik geef mijn pony bijv glucobalance..ruikt zo lekker met al die kruiden, dus vinger erin en blehhh bitter joh!
dat die paarden dat zo smakelijk weg krijgen!

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:03

zijn hier ook mensen die glucosamine en MSM voeren?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:52

mijn verzorgpaard krijgt ook de pharmahorse en is een ontzettende moeilijke eter,maar dit ging eigenlijk heel goed.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:42

in het topic van artrose staat een lijst met productenn samenstelling etc daaruit kun je heel goed halen van welk product het goedkoopst is mbt prijs die het kost per dag dacht ik. daar staan dacht ik wel de bkendere merken in. ik zelf heb jaren lang condrowelia gevoerd zeer over te spreken. ben vervolgens over gestapt op naf liquid en nog beter over te spreken. nu staat die van mij zelf alweer half jaar zonder suplement en het gaat super.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:10

Dacht ik er eindelijk uit te zijn en dus te bestellen bij pharmahorse lees ik dit op de site van glucohorse;

Beste GH team,

Ik heb nog een vraag voor jullie. Sinds twee jaar en vijf maanden gebruik ik GlucoHorse voor mijn dressuurpaard. Het is een merrie van negen jaar. Zij heeft artrose met botwoekering in de rechter voorknie. Ik ben eigenlijk heel tevreden. Het heeft een maand geduurd voor ik verandering zag, maar mijn merrie ging beter en beter lopen, en nu is het minstens een jaar en een half geleden dat ik ze nog kreupel of onregelmatig heb gezien. Toch wilde ik nog iets vragen. Sinds enige tijd zie ik op het internet advertenties voor een product pharmahorse. Dit wordt verkocht aan 24,95 euro voor 500 gram, en dat is veel goedkoper dan GlucoHorse. Ik vraag me af of ik zou overstappen. Jullie zullen natuurlijk zeggen dat ik bij GlucoHorse moet blijven, maar kun je ook zeggen waarom ?

Met vriendelijke groet,
Emmy (Roosdaal, NL)

Beste Emmy,

ik zou je eerst willen zeggen, of je al dan niet overstapt naar een ander product is helemaal je eigen keuze. Wij willen je niet op alle mogelijke manieren in de richting van GlucoHorse pushen. Wel zijn er een paar goede argumenten om GlucoHorse te blijven gebruiken.

Het appelaroma bijvoorbeeld. Zuiver glucosaminesulfaat heeft een heel eigen, bittere smaak.
Vóór GlucoHorse in productie werd genomen hebben wij uitgebreide proeven gedaan. Er bestaan paarden die zuiver glucosaminesulfaat eten (meestal wat grovere types), maar dat zijn uitzonderingen. Het gemiddeld paard moet van zuiver glucosaminesulfaat niets weten. Ofwel vinden ze allerhande trucjes om aan hun brok/muesli te komen zonder glucosamine te eten (en paarden zijn daar erg handig in), ofwel laten ze hun voer eenvoudigweg staan.

Natuurlijk, je kunt proberen om het voer nat te maken, en daar dan de glucosamine doorheen te mengen. Op het eerste zicht een goed idee, maar een beetje intelligent paard heeft na twee of drie dagen door wat er aan de hand is. Het wil niet meer in de buurt van de bak komen, en het kan nog heel wat trammelant geven voor je zo'n paard opnieuw aan het eten krijgt.

Dankzij het appelaroma zijn er op dat vlak met GlucoHorse weinig tot geen problemen. Dat is een belangrijk pluspunt, want alleen op die manier ben je écht zeker dat je paard de glucosamine krijgt die het nodig heeft.

Even terzijde, over het appelaroma wil ik graag nog kwijt dat het een unieke samenstelling heeft, en geen toegevoegde suikers bevat. Het aroma heeft een aantal verschillende ingrediënten, maar het hoofdbestanddeel is C4H6O5, beter bekend als appelzuur (malic acid). Appelzuur is de stof die groene appels hun typische smaak en geur geeft.

Laten we het nu eens over de prijs hebben. Bij GlucoHorse gaan wij op een eerlijke manier met onze klanten om. Van bij de start is het de bedoeling geweest om glucosaminesulfaat te leveren aan de meest gunstige prijs voor de consument. Meer nog, het op de markt brengen van een supplement aan een prijs die voor iedere fokker, ruiter, of eigenaar van pony's en paarden betaalbaar is, ook op langere termijn, is één van de doelstellingen van het bedrijf.

Eén pot GlucoHorse van 385 gram, goed om je paard een maand te behandelen, kost 30 euro. Vanaf drie potten is er een korting van 2 euro/pot, en die korting loopt op naargelang het aantal potten dat je bestelt. Beter kan niet. Wij kennen ondertussen de markt door en door, en ik kan je garanderen, dit is de absolute bodemprijs. Als we GlucoHorse nog goedkoper moeten maken, dan moeten we ofwel gaan sjoemelen, ofwel beknibbelen op de kwaliteit. Geen van beiden is bij GlucoHorse een optie.

Nog één punt. De dames en heren achter pharmahorse hebben nog een tweede website (glucoplaza.com), waar ze een tweede product voor paarden aanprijzen, met name artrohorse. Op de site van pharmahorse wordt gezegd dat artrosepaarden zuiver glucosaminesulfaat nodig hebben. Op glucoplaza klinkt het helemaal anders. Daar moet er MSM en chondroïtine bij.

Kijk, dat mag natuurlijk, maar bij GlucoHorse hebben we dat soort trucjes niet nodig.
We verkopen één product, dat al jaren zijn kwaliteit bewezen heeft in de praktijk.
En daar staan we vierkant achter.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent,
Gh Team

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:04

en waaraan ga je nu twijfelen an1980.
goedkoop is niet altijd goed duur hoeft ook niet je moet kijken wat is de dag dosering die ik moet geven wat zijn de bestandelen die ik belangrijk vind. in mijn geval onder andere condroitine maar ook hyaluronzuur etc. als ik weer begin met een prodcuct te voeren is het naf liquid of naf en dan de gewone hiervan moet je dacht ik 5 of 7 gram geven en dus samenstelling is super geconcentreerd. of van pfytonics joint comp. dit is samen gesteld door bekende ruiter. is via bokt te bestellen bij iemand en dan is het iets goedkopers dan rechtstreeks te bestellen. hoef je ook maar 5 of 7 gram van te geven. dus kort samen gevat maar zo slim zijn julie natuurlijk wel geweest om dat je vergelijken hoeveel zit er in de pot hoeveel moet ik ervan geven hoe lang doe ik ermee. mijn ervaring is dat naf en phytonic goed zijn mijn paard liep goed ik gaf minder dan de hoeveelheid die moest en merkte geen verschil (daarom ok gestopt met product te geven) en ja voor deze producten betaal je misschien iets meer maar qua aanschaf maar ik deed er langer mee. bedenk me net heb ook nog 1 pot van groene os gegeven waardeloos spul vond ik dat. en van die van de dap werd de mijne hieper. dat is ook iets wat je mee moet nemen zit er geen suiker in zi het verstopt onder een andere naam. uit het artrose topic kwamen er veel mee dat sommige paarden druk werden bij sommige producten. ga echt op je gevoel af mbt een product probeer het voordat je verschil merkt moet je het al snel een maand geven.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:12

Snoevie schreef:
mijn verzorgpaard krijgt ook de pharmahorse en is een ontzettende moeilijke eter,maar dit ging eigenlijk heel goed.

Jij bent aan het spammen voor pharmahorse. Al het hele topic door.
Telkens opnieuw. En Illusion voor Vitella.
Ik vraag me af wat je betaald krijgt. Ik wil het anders ook wel eens proberen :D .

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:23

Ik twijfel omdat mijn paard een hele moeilijke eter is. Zogauw hij iets raars proeft laat hij zn eten staan. Aangezien het bij pharmahorse puur is vraag ik mij af of hij het wel eet. Aangezien glucosamine poeder is heel bitter van smaak is.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:31

@ An1985

Ik heb lang glucohorse gegeven en was er zeer tevreden van. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt nadat er bij mijn paardje insulineresistentie werd vastgesteld. Ik ben helemaal anders gaan voeren, suiker- en zetmeelvrij. Eigenlijk krijgt mijn paardje nu enkel ruwvoer aangevuld met een beetje Ultimate Balancer om ervoor te zorgen dat zijn mineralen enzovoorts balans op peil blijft.
Mijn paardje doet het nu héél goed, naargelang de omstandigheden.

Toen ik gestart ben met GH zag ik na een 2-3 weken verbetering in lopen. Toen hij bij me kwam liep hij zeer stijf, liep onregelmatig en de toen bijgeroepen dierenarts (ik ben veranderd van DA) had er arthrose op gekleefd... Vandaar de GH

Ik kocht mijn potten samen met enkele Belgische Bokkers en bestelde een 8-tal potten tegelijk die ik later weer verdeelde. Zo konden wij genieten van de voordelige prijs. Een echte aanrader.

Op de website van GH kan je het filmpje bekijken van Sundancer. Ik ken dat paard, en die heeft hier ook nog gelogeerd. Dat paard is onvoorstelbaar geholpen geweest met GH en NEEN ik krijg van GH geen geld, geen euro. Wat Norton 84 schrijft is soms erg waar, goedkope koop kan dure koop worden.

Sundancer kreeg oorspronkelijk GH gemengd met confituur. Toen hij bij me logeerde heb ik dat achterwege gelaten en heeft het baasje dit later ook nooit meer gedaan. Sundancer heeft altijd makkelijk die GH gegeten, net als mijn Winnie.

Mocht ik ooit terug een arthrosepaardje hebben, ik begon gewoon terug met GH.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:40

Mijn 2 oude taarten eten de Pharmahorse zonder problemen en het zijn echt geen grovere types :n
Mijn ervaring is dat de meeste paarden juist houden van wat bittere stoffen.

Ik vind de hele reactie van Glucohorse een beetje sneu, waarom moeten ze zo afgeven op pharmahorse? Maakt dat hun product beter ofzo? Laat ze beter gewoon uitleggen waarom hun product duurder moet zijn.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:56

BigBen schreef:
Snoevie schreef:

Ik vraag me af wat je betaald krijgt. Ik wil het anders ook wel eens proberen :D .

BigBen: Ik spam niet voor de Vitella. Lees mijn openingspost. Dit topic is juist begonnen om de Vitella. Ik wilde graag ervaringen delen. Ik moet zeggen dat ik vind dat dit topic erg interessant is geworden. Vele medebokkers die glucosamine voeren hebben ervaringen gedeeld en van elkaar geleerd. Dus beetje jammere opmerking.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:02

Ben nu bijna een week bezig met de Flexjoint, ze eet het goed (kan ook niet anders, is vloeibaar en gaat over het hapje)
Ben benieuwd of ik binnenkort iets anders ga merken in tegenstelling tot de Primeval.

Iemand anders die is overgestapt en ervaring kan delen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:14

BigBen schreef:
Snoevie schreef:

niks hoor :D als ik ervoor betaald werd zou ik wel harder mn best doen.
het topic is gewoon erg intressant,en illusion is gewoon ook erg blij met haar glucosamine. dat mag toch gemeld worden?
pharmahorse is de enige waar ik ervaring mee heb,vandaar dat ik nergens anders over kan 'spammen'

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:39

En artrohorse heeft iemand daar ervaring mee?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:43

Nee helaas kan ik je niet helpen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:35

Snoevie schreef:
het topic is gewoon erg intressant,en illusion is gewoon ook erg blij met haar glucosamine. dat mag toch gemeld worden?
pharmahorse is de enige waar ik ervaring mee heb,vandaar dat ik nergens anders over kan 'spammen'

Alleen ervaring met pharmahorse ?
Ik wil het best geloven,
maar dan heb je de quotes hieronder gewoon uit je duim gezogen.
Zulllen ze bij NAF blij mee zijn.

Snoevie schreef:
Ik gebruik voor mijn pony ook de glucosamine van pharmahorse,bevalt prima! ik had hiervoor superflex van NAF maar daar merkte ik weinig verschil van.

Snoevie schreef:
oh sorry,dat is de glucosamine van pharmahorse. ik had eerst de NAF superflex,maar dat deed helemaal niks.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:11

BigBen, dit is al de tweede keer dat je met onzinnige insinuaties komt over mensen die zgn spammen voor fabrikanten. Ik neem aan dat dit niet voor een tweede keer ontkracht hoeft te worden?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:40

BigBen schreef:
Snoevie schreef:

Alleen ervaring met pharmahorse ?
Ik wil het best geloven,
maar dan heb je de quotes hieronder gewoon uit je duim gezogen.
Zulllen ze bij NAF blij mee zijn.

Snoevie schreef:
Ik gebruik voor mijn pony ook de glucosamine van pharmahorse,bevalt prima! ik had hiervoor superflex van NAF maar daar merkte ik weinig verschil van.

Snoevie schreef:
oh sorry,dat is de glucosamine van pharmahorse. ik had eerst de NAF superflex,maar dat deed helemaal niks.

ja klopt,maar dit was geen pure glucosamine,daar heb ik het nu over,snap je,misschien dat je dat geweten had als je verder had gekeken langs je eigen grote duim? vind het niet zo prettig,de toon die je aanslaat.

in plaats van dat je er gewoon nu netjes naar vraagt. ik kraak NAF ook niet af,alleen voor ons deed die combi van de superflex niks