Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:00

Had geen tijd om alles te lezen vond dit sneller :+
maar bedankt!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:02

DubbelDun schreef:
Net of er nu geen alternatief zonder suiker/zetmeel zou zijn...
Ik voer al jaren s/z-arm. Je moet alleen niet voor een dubbeltje klaar willen zijn.

Wat wil je hier nu mee zeggen ? :? Dealer van een ander voeder ? _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:09

Krijgen we dat weer :D NEE ik ben geen dealer van welk voer dan ook, maar kijk wel verder als mijn neus lang is.

Is er overigens ook iemand die het voert aan een ouder paard (20+ ) met een zwakke maag.
Mijn ouwetje kan niet tegen grof hooi (gaat aan de dunne) en in dit voer zitten best harde stukjes hooi.

Marije_jiplover

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 09:33

Zullen we het hier gezellig houden?

Mijn Jip is 24 maar ik heb geen specifieke maagdarmklachten bij hem.
Hooguit dus dat hij op (langere) bosritten vaak wel wat diarreeig werd.
Dat lijkt de afgelopen 4 weken minder eeg geweest te zijn, ondanks dat hij het wat nattere voordroog krijgt, en hoe natter het ruwvoer, hoe eerder hij tijdens bosritten diarree vertoont.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:38

Ik merk idd bij natmaken van het voer/hooi dat de mest ook natter blijft, helaas ontkom ik er niet altijd aan aangezien ze ook COPD is.
Maar ik ga gewoon een zak proberen als het op de markt komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:12

als je het nat voert,wordt het dan ook een beetje een 'slobbertje'..?
(handig voor medicatie bijvoorbeeld...)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:23

Ik zie dat er gelijk conclusies uit mijn reactie getrokken worden. Mij valt op dat paarden met ZE gevoeliger reageren op de producten van Pavo. Toen ik mijn paard pavo vital complete ging geven, ging hij voor het eerst van dit seizoen schuren met alles op -en aan. Toen ik er mee stopte, was dat binnen 2 dagen klaar.
Dus als ik vraag of paarden met ZE van dit voer gaan schuren of niet, zeg ik het misschien niet helemaal goed. Dus even opnieuw: zijn de paarden die reageren op bepaalde producten en daardoor bijvoorbeeld gaan schuren of mok krijgen, voor dit voer ook gevoelig? Oftewel: paarden die normaliter bijv. jeuk krijgen van pavo producten, krijgen die dat nu ook? Voor mij staat het seizoen er los van, want als ze reageren op iets in het voer, gebeurt dat in de winter ook wel. In het vliegenseizoen zal de reactie alleen groter zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:25

Mijn ponys die zich stuk jeukt van een pavo koek, jeukt niet van C4L

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 10:55

@ DC:
Ik heb het 1x natgemaakt en meteen gevoerd, dat was geen succes, het bleef in de mond aan tong en verhemelte plakken en toen kreeg hij niets meer weg.
Ik vond het er niet echt slobberachtig uitzien, waardoor het zo bleef hangen, weet ik niet.
Ik ga het zelf iig niet meer natgemaakt voeren.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:04

Nee, het wordt geen slobberachtig iets. Zelf maak ik het wel iets nat en doe er nu ook nog wat spillers doorheen anders krijg ik de magnesium er niet goed doorgevoerd. Hier geen problemen met plakken.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:28

Jotoma schreef:
Ik zie dat er gelijk conclusies uit mijn reactie getrokken worden. Mij valt op dat paarden met ZE gevoeliger reageren op de producten van Pavo. Toen ik mijn paard pavo vital complete ging geven, ging hij voor het eerst van dit seizoen schuren met alles op -en aan. Toen ik er mee stopte, was dat binnen 2 dagen klaar.
Dus als ik vraag of paarden met ZE van dit voer gaan schuren of niet, zeg ik het misschien niet helemaal goed. Dus even opnieuw: zijn de paarden die reageren op bepaalde producten en daardoor bijvoorbeeld gaan schuren of mok krijgen, voor dit voer ook gevoelig? Oftewel: paarden die normaliter bijv. jeuk krijgen van pavo producten, krijgen die dat nu ook? Voor mij staat het seizoen er los van, want als ze reageren op iets in het voer, gebeurt dat in de winter ook wel. In het vliegenseizoen zal de reactie alleen groter zijn.

Nee, mijne jeukt niet van dit voer. Eerder wel gedaan op sommige producten van Pavo.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:49

Bassenqua schreef:
DubbelDun schreef:
Net of er nu geen alternatief zonder suiker/zetmeel zou zijn...
Ik voer al jaren s/z-arm. Je moet alleen niet voor een dubbeltje klaar willen zijn.

Wat wil je hier nu mee zeggen ? :? Dealer van een ander voeder ? _O-

:? Hoezo ze heeft toch gelijk..Er is heus ander voer te verkrijgen, maar is vaak te duur of moeilijker te verkrijgen..Maar het is er wel..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:50

ze heeft idd gelijk er zijn zelfs best een aantal voeders die hier aan tegemoet komen , pavo is alleen wel een heel makkelijk verkrijgbaar voeder.
valt me eigenlijk een beetje tegen van de marketing machine dat ze er nu pas mee komen.

Ik lees in ieder geval mee, ik heb een ras waarbij suikers en zetmeel een issue kunnen zijn en daarnaast ben ik nogal veeleisend wat betreft toevoegingen, Melasse, BHA, BHT, Etoxyquine en E310 zijn stoffen die ik niet in het voer van mijn dieren wil hebben en het graan aandeel moet minimaal of liever nog niet bestaand zijn.

Als de pavo mensen meelezen, zit er E310 of etoxyquine in?

maar tot zover klinken de ervaringen positief, op het moment dat het de verkoop in gaat hoop ik ook de info te kunnen lezen wat betreft de kruiden die er in zitten , er zijn er namelijk ook een paar die ik liever niet continu voer of liever helemaal niet indien nodig.

(eigenlijk ben ik een onwijze zeikerd wat betreft voer := :+ )

momenteel is het zo dat als er bijgevoerd moet worden ik merken voer die minder makkelijk te verkrijgen zijn , nu valt het voor mij nog moet het gewoon in de gaten houden dat ik bijtijds bestel zodat mijn voerleverancier het kan bestellen en kan leveren , maar pavo is om de hoek te krijgen, is toch wel makkelijk op zich...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:54

Ik heb gisteren bij mijn voerleverancier gevraagd of hij al over het nieuwe Pavo-voer gehoord had, hij was heel verbaasd dat ik ervan wist, hij had zelf pas gisteren de vertegenwoordiger over de vloer gekregen :+ Nu zei hij wel dat het nog maanden zou duren voordat ze het zouden kunnen gaan leveren, toen ik zei dat het op 1 november al op de markt kwam geloofde hij dat niet ... Is er misschien verschil tussen Nederland & België? Of waarom zou het hier nog maanden gaan duren?

Hij had ook wat over de prijs gehoord, maar in hoeverre dat klopt is natuurlijk nog afwachten. Hij wist nu niet meer of het om inkoopprijs ging (dus zonder BTW etc.) of over de verkoopprijs, maar het zou om € 1 per kilo gaan, dus zo'n € 15 per zak. Dit is gewoon wat ik gehoord heb, geen algemene waarheid tot nu toe, misschien dat de meelezende Pavo-mensen ons verder kunnen helpen ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:07

Das nog best pittig aan de prijs. (als het idd klopt)

En wanneer komen de gegevens op voervergelijk.nl te staan? Dan kan ik alvast kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:12

Zo duur is dat niet, daar wil ik het wel voor gaan voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:14

Als het de verkoopprijs zou zijn gaat het inderdaad nog :j Zeker omdat je (dacht ik) max. 1 kg per dag geeft, dus dan kom je aan € 30 per maand .. en daarvoor heb je alles in 1 en moet je niet vanalles zitten mengen en supplementen toevoegen enzo .. Hetgeen wat ik nu voer doen ze het ook goed op, maar dat zijn 3 verschillende dingen bij elkaar, dus dan is 1 zak waar je het uit haalt wel makkelijker :+

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:52

Dat zou qua prijs echt goed te doen zijn!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:46

Vandaag het voer meegenomen op endurancewedstrijd. Keuzemenu voor mevrouw merrie bereid: luzerne, gras, hooi, C4L. Laatstgenoemde was zwaar favoriet :9 :9

Ik hoop dat het snel verkrijgbaar is in november want dit is voor mij een blijvertje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:49

Ik heb een zwaar teleursgestelde haflinger nu, want elke keer kijkt hij hoopvol uit naar zijn rode bak, maar helaas, er zit geen C4L meer in...

En toeval of niet, vanmiddag was het meteen weer raak met dunne derrie tijdens een korte bosrit.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:12

Hopelijk is dat de prijs.. Dat zou top zijn. Heb helaas nog een héle volle zak dieetmix waar ik heeel lang mee doe, dus voor mij zal het nog even duren voor ik het kan testen. Ben zeer benieuwd.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:33

Hopelijk begin nov op de markt, kunnen we het blijvend voeren. Het gaat goed hier met IR-paard, ze, mok. Reageren altijd op pavo maar nu niet

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:34

Ik vind het wel prijzig :o dieetmix is 14 euro voor 20 kilo en ik geef maar 2 handjes per dag. Voer nog wel omega olie en vitaminesupplement. Maar dat zal ik blijven doen, omdat ik ook bij c4l maar 2 handjes per dag zou geven. Ik ben er nog niet uit of ik overstap. Er liggen ook nog 2 zakken dieetmix, geen probleem om dat eerst op te maken..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:53

ik vind de prijs toch ook zeker duur genoeg. Ik betaal nu 12,60€ voor een zak van 25 kg..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:01

Hier ook aan de dieetmix en kost idd 14/15 euro maar dan voor 20 euro. Daarom vind ik 15 euro voor 15 kilo toch wel aardig aan de prijs.