En het is ook niet helemaal waar, vrouwen gillen alleen eerder als ze aankomen. Mannen hoor je niet. Maar: 60% van de mannen is te dik, tegen 40% van de vrouwen. Dus als je daarnaar kijkt, klopt het niet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Yamcha schreef:Die mannen zijn niet gecastreerd
En het is ook niet helemaal waar, vrouwen gillen alleen eerder als ze aankomen. Mannen hoor je niet. Maar: 60% van de mannen is te dik, tegen 40% van de vrouwen. Dus als je daarnaar kijkt, klopt het niet.

billen.

Ze krijgt onbeperkt graszaadhooi, en van mij ongeveer 6 tot 8 kilo 'lekker' hooi verdeeld over 2 voerbeurten. Maar ze krijgt van de staleigenaar nu ook vaak een dot voordroog erbij. Dat merk ik gelijk; meer stalbeen. Dat moet weer wat gaan minderen.
Wiet had daar altijd een 'bobbel' ophoping van vet.

Vandaag nog even gevoeld bij merrie, maar haar ribjes liggen niet diep. Kan ze makkelijk nog voelen. Nu vind ze het iig niet meer zo vervelend als ik haar poets met de rosborstel (weet je nog?)
En dat haar hals gewoon de tijd moet krijgen verder te onwikkelen, ze kwam van best ver. In een jaar is ze al veel vooruitgegaan.
Ik lieft halsjes ook.. en schouders. Maar merrie heeft gewoon nog niet zo'n *BAM* front.. Komt nog wel met de tijd
spiertjes verbranden vetjes, maar daar moet je wel wat voor doen he 
(die lijkt me niet makkelijk door het lijf te rijden trouwens, met zo'n nek, kan volgens mij goed zwaar in de hand worden) 
Tancreda4 schreef:Yamcha schreef:Hm, zit er tuigerbloed in? Dat mag wat zwaarder zijn hoor, ik vind haar niet te zwaar, mooi juist.
Idd tuigerbloed(en gelders)
Je paard ziet er goed uit hoor. Moet niet dikker of ranker worden. Vind m perfect zo. (ik had zelfde probleem met dekens)
Yamcha schreef:Voeren? Niks mis mee.
Maar 4 scheppen krachtvoer op een dag zijn gewoon niet nodig, tenzij je topsport doet. De meeste warmbloeden kun je prima op een kg per dag zetten, koudbloeden hebben over het algemeen geen krachtvoer nodig. Ook niet voor de vitaminen, er bestaan uitstekende preparaten, die een heel lage calorische waarde hebben, en daar zit alles in. Een liksteen is goed voor de mineralen.
Ik raad echt aan om het ruwvoer wat je geeft te laten testen op vitaminen en mineralen, zodat je zeker weet dat je niet veel te veel voert.
Je paard hoeft ook niet per definitie op de weide, en in het voorjaar liever niet....... een paddock is prima. Zorg dat hij/zij te drinken heeft, voer op de paddock uit een paar slowfeeders, zorg dat hij/zij vriendjes heeft en een sprintje kan trekken (het schijnt zelfs dat er mensen zijn die heel avontuurlijke paddocks kunnen maken). Voer is niet hét middel tegen verveling, dat is symptomen bestrijden.
F_Orumster schreef:Dit topic vind ik een mooi voorbeeld [ITP] Dressuur Tuiger Kas tijdens fotomeeting! Iedereen struikelt erover dat ie zo mager is.
Ik vind hem juist wel mooi strak, ja er mag wat meer spier op, maar dat heb je soms even met zo'n jonkie die de hoogte in schiet (1.80m). Ik hoop dat de ts het niet erg vind dat ik haar erbij haal.
Vind het wel mooi, dat slanke/strakke.