Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:43

Ik zou 6 of 7 oktober bezoek krijgen van een adviseur.

Heb ze gemaild dat ik die data kon en dat ze zelf maar even moesten door geven welke tijd ze goed uit kwam. Helaas niks meer gehoord. Ben dus inmiddels maar overgegaan op ander voer wat hier in de buurt verkrijgbaar is.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:52

waar woon je en wie zou langs komen bij je?

hier beetje t zelfde.
iemand langs geweest, 2 zakken corn achter gelaten en zou volledig advies krijgen via mail.

helaas niets meer gehoord, na email bleek persoon nog bij weg te zijn dus moet nog even geduld hebben.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:58

In Harderwijk woon ik. Zou even moeten opzoeken wie er zou komen, was in ieder geval een meneer.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:14

Ik voer al een jaar of 5 Marstall. Ik voer de havervrij, Concours, Champion en Vito (en op het moment ook zuchtmuesli voor mijn merrie met veulen aan de voet). Het wordt elke 2 weken geleverd en ik ben erg tevreden!

Ik vind alleen de discussie of bewerkte granen nou wel of niet beter zijn dan onbewerkte granen erg moeilijk. Beide lijken voor- en nadelen te hebben maar wat nou écht het beste is... Niemand heeft daar een antwoord op volgens mij.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:25

aliealie schreef:
Voor de friezen onder ons.....Marstall is nu ook in Zwaagwesteinde verkrijgbaar :D :D :D

En in Beetsterzwaag te bestellen en af te halen

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:04

Ik gebruik ook Marstall muesli. De western en de muesli zonder haver en dit voer ik al meer dan een jaar en mijn ruin doet het er goed op. Ik bestel het altijd bij Langwerden veevoeders en die leveren het op stal af.

MarEd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 02:03

Ik geef mijn ,voorheen erg magere dame, vrijwel dagelijks een halve of hele schep havervrij en hier is ze mooi op aangekomen. De vertegenwoordiger is destijds langsgeweest en heeft heel eerlijk geadviseerd (weigenoot mocht van hem helemaal niet meer bijvoeren omdat haar paard iets te dik was...een vertegenwoordiger die dus niet verkoopt!? Zeldzaam toch) verder wordt het nu netjes aan huis geleverd en dat is nog goedkoper dan zelf halen! Ben dus erg tevreden.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:34

MarEd schreef:
Ik geef mijn ,voorheen erg magere dame, vrijwel dagelijks een halve of hele schep havervrij en hier is ze mooi op aangekomen. De vertegenwoordiger is destijds langsgeweest en heeft heel eerlijk geadviseerd (weigenoot mocht van hem helemaal niet meer bijvoeren omdat haar paard iets te dik was...een vertegenwoordiger die dus niet verkoopt!? Zeldzaam toch) verder wordt het nu netjes aan huis geleverd en dat is nog goedkoper dan zelf halen! Ben dus erg tevreden.

Dat vind ik ook zo fijn aan de mensen bij Marstall, ze hebben er echt verstand van en smeren je niet iets aan om maar te verkopen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:30

Wat een drama om aan Marstall te komen zeg.....
Eens kijken of de winkel hier dichtbij alles op voorraad heeft of dat ik het moet bestellen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:42

Evelli... mag ik je een tip geven? :) Google even op de Firma Langwerden. Zij brengen o.a. Marstall door heel Nederland (m.u.w. de Waddeneilanden).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:53

Maar komen daar nog bezorgkosten bij?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:57

Volgens mij niet. Ze komen bij mij meestal met 2 zakjes voer. Maar ik denk zelf dat ze die kosten al bij de prijs in hebben gedaan.

Je kan allicht eens informeren... per telefoon krijg je de snelste reactie. :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:00

Maar ik heb niets aan twee zakken voer, heb elke winter maar 1 zak nodig :+ kan ik beter bij een winkel informeren of ze het op voorraad hebben.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:08

Ik zeg toch niet dat je minimaal 2 zakken móet bestellen? ;) Bij mij komt het ook wel eens voor dat het ene type muesli niet op voorraad is... dan brengen ze slechts 1 zakje. Geen idee of ze een minimale afname hebben.

Maar als je zo weinig nodig hebt, kun je inderdaad beter bij een winkel informeren. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:18

Evelli schreef:
Maar ik heb niets aan twee zakken voer, heb elke winter maar 1 zak nodig :+ kan ik beter bij een winkel informeren of ze het op voorraad hebben.

even een ritje Noordwijkerhout, daar hebben ze meestal alles op voorraad, anders even mailtje/belletje van te voren...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:27

Nouvel schreef:
Evelli schreef:

even een ritje Noordwijkerhout, daar hebben ze meestal alles op voorraad, anders even mailtje/belletje van te voren...

Kan je mij daar het telefoonnummer even van PB'een. We zijn de komende tijd weer vaker in Noordwijk :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:53

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:39

langwerden komt ook voor 1 zak.
hij rijd eens in de 2 weken op vaste dag en belt van te voren om te vragen of je iets nodig hebt.
ook komt er vooraf iemand advies geven als je dat wilt.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 16:48

Ga mijn sportpaardje nu ook Corn voeren, ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:06

Langwerden is een fijne voerleverancier :) Ik ken ze alleen van een ander merk, Lavor? Of was dat alleen het vlas?

Van welk voer zijn jullie allemaal over gegaan op Marstall? Ik voerde altijd Hartog Balance muesli, een kwart schep totaal op een dag. Nu voer ik Marstall, maar ik heb het idee dat ze er ietsjepietsje heter van wordt. En via voervergelijk kom ik er ook niet echt uit welk voer er nou beter is, ze hebben beide plus en minpunten. Ik voer het voornamelijk om de vitaminen en mineralen op pijl te houden, maar blijf het lastig beoordelen vinden.
Moet wel zeggen dat ik er weer over na zit te denken terug te gaan op het oude voer..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:08

ik overweeg om toch voorlopig weer even van Marstall af te stappen, sinds ik het voer is mijn merrie iets gaan schuren en wat extremer geworden in haar gedrag qua spanning...

kan toeval zijn, maar ik wil toch eens uitproberen of ik verschil merk...

ik heb er voor Balance van Hartog gevoerd en kruidenmuesli zonder haver van Hippostar, ik denk dat ik dan terug ga naar 1 van die 2...

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:33

Jura schreef:
Ik vind alleen de discussie of bewerkte granen nou wel of niet beter zijn dan onbewerkte granen erg moeilijk. Beide lijken voor- en nadelen te hebben maar wat nou écht het beste is... Niemand heeft daar een antwoord op volgens mij.

Helemaal mee eens! Word er hier ook aardig gek van 8)7

@Nouvel kan ik me voorstellen, goed dat je t hier ook even post. Ik denk ook niet dat alles voor elk paard even goed werkt. Blijft toch goed naar je gevoel luisteren!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 20:14

RianneH schreef:
Langwerden is een fijne voerleverancier :) Ik ken ze alleen van een ander merk, Lavor? Of was dat alleen het vlas?

Van welk voer zijn jullie allemaal over gegaan op Marstall? Ik voerde altijd Hartog Balance muesli, een kwart schep totaal op een dag. Nu voer ik Marstall, maar ik heb het idee dat ze er ietsjepietsje heter van wordt. En via voervergelijk kom ik er ook niet echt uit welk voer er nou beter is, ze hebben beide plus en minpunten. Ik voer het voornamelijk om de vitaminen en mineralen op pijl te houden, maar blijf het lastig beoordelen vinden.
Moet wel zeggen dat ik er weer over na zit te denken terug te gaan op het oude voer..

wat voer je precies van Marstall?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:50

Owh, de Western Muesli. Ik vind het er minder smakelijk uit zien dan de Hartog, maar gelukkig hoef ik het niet te eten :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:03

ik voerde mijn merries basisbrok van besterly samen met muesli met extra electrolyten van havens.
nu alleen nog corn en wat lucerne (hartog).

mijn pony's kregen ook de basisbrok van besterly en die gaan nu over op de force en af en toe als extraatje de freizeit.