Volgens mij hebben jullie allemaal met brok variant, wat ik begrepen heb, maar ga eens even vragen, kan nooit kwaad natuurlijk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amanda schreef:Jim is af en toe aan klei aan het likken en ook al een keer betrapt op mest eten.
Klei is af en toe zand, dus hier word ik niet blij van. Zou de Vitalbix dan toch niet genoeg voor hem zijn?
Hij krijgt nu 350gr, daarbij nog hetzelfde aan Agrobs Alpengrun muesli, schepje lijnzaadvlokken en een klein beetje magnesium.
Hij is energiek, werkt graag en zit verder prima in zijn vel.
Maar dat mest eten en aan de grond likken is niet goed
Stamper schreef:Ik doe het gewoon door het voer. Stalgenootje door de slobber, maar die eet het anders niet op.
Hier proefpakketjes binnen van de vitalbix en luzerne+ ...
Eens kijken of ze dat vandaag wilt eten!
Dreamflower schreef:Mijn jonge merrie, kruising met een ijslander, is nu ruim 2,5 jaar en is na hooi eten wat opgeblazen (ronde buik) maar ze is ook sowieso te dik op haar ribben.
Ik voer haar gedoseerd hooi, 4x per dag. Ze krijgt vitaminekorrel (vitalbix) met een handje muesli (nature's best) en een kopje geweekt lijnzaad elke dag.
Wat zou het 'probleem' kunnen zijn.. aangezien ze nog in de groei is.
Ze is sowieso te dik, maar ik kan haar nog niet aan het werk zetten om af te vallen gezien haar leeftijd.
Iemand ideeën? (stro eet ze niet)
DinkyOmie schreef:Kasmir schreef:Ik zou de nature's best, haver & wortels vervangen voor een complete vitaminekorrel. Hooi zeker niet minderen, te weinig ruwvoer kan ook weer zorgen dat ze sneller dik worden. Meer beweging zal idd ook helpen.
Wat zou jij dan aanbevelen als complete vitaminekorrel?
Fabster schreef:Dan gaat het wel goed met het afvallen, in ieder geval! Hoop dat je je niet al te veel bezeerd hebt.
Marcella schreef:Stamper schreef:Ik heb hier nog een emmer marstall force vitaminebrokjes staan, voor de liefhebber.... Mijn paard eet het niet!
En dat is waar ik met die van mij ook mee zit. Die eet zijn speciaal gekochte brokken al niet.