Heb mijn nijntjes nu de Naturell gevoerd. Als ik hun bakje vul, vallen ze direct aan. Ze vinden het heerlijk!!!
Noon
Geplaatst: 27-04-13 20:13
Waarom kan ik dan beter de Mash voeren dan de Senior bijvoorbeeld? Een stalgenoot voert dat bijvoorbeeld aan haar paard en zij zei dat je dat bijv. ook kan weken.
Mirim ik heb nog een vraagje. Ik heb mijn pony (met spat) nu 3 dagen op de Glissando staan. Het liep altijd als een tierelier op af en toe wat stijfheid na. Nu hij de Glissando krijgt loopt hij toch veel moeilijker als eerst. Kan het zijn dat ze eerst iets slechter worden, voordat het beter wordt? En hoelang moet ik het hem minimaal geven voordat er verbetering zichtbaar moet zijn?
Nee, het wordt niet eerst slechter. Misschien heeft hij nu meer last of is er iets anders? Glissando legt als het ware een laagje. Dit zorgt ervoor dat de gewrichten soepeler bewegen en niet schurend over elkaar heen gaan. Met een paar dagen tot een paar weken moet je echt verbetering gaan zien.
Wat is grofweg verschil tussen champion en corn muesli.
Ik voer mijn paard bij rust/lichte arbeid 1/2 tot 1 schep subli dieetmix en handje force. (dieetmix is beetje vergelijkbaar met de vito, dus geen graan enzo)
Nu rijd ik best intensief,en op die dagen wil ik hem wel gewoon voer met granen geven,omdat hij die dan nodig heeft of extra aanvulling nodig heeft.. (of is dat slecht,achteraf?ik weet niet altijd wat ik de dag erop ga doen...dus vantevoren voeren is niet altijd mogelijk)
hiervoor denk ik aan corn of champion omdat dit vetrijk is en zonder haver.
Anoniem
Geplaatst: 02-05-13 21:45
Niemand??
Noon
Geplaatst: 04-05-13 23:34
Ik heb hier trouwens nog een zak Concours staan als iemand er nog belang bij heeft.
Romanoff
Geplaatst: 05-05-13 10:27
@ darkcrystal; ik voer Corn musli, mijn paard word in principe 5x pw getraind. Ze krijgt 1 dikke schep Corn (dat is ong 750gram?) per dag + nog 1/2 schepje biks.
Verschil is dar corn, voor wat vermagerde paardjes is en on conditie op te bouwen. Voor shows of keuringen. Mais is natuurlijk een beetje dikmaker/vuller dus denk niet geschikt voor paarden die snel dik worden. In champion zitten meer kruiden en iets meer melasse(suiker)
Corn staat voor zware arbeid & champion voor sport/duurprestatie. Maar die vn mij word echt niet heet vn de corn. Wel voldoende energie maar geen "te veel" wat uit in gekke capriolen.
Kan iemand mij vertellen hoeveel % suiker/zetmeel er zit in de Champion? Ik kan dit nergens terug vinden namelijk, ook niet in de ingrediëntenlijst. Alleen melasse, maar niet apart suiker/zetmeel.
Voor de liefhebber, een net open zak van 20 kilo Vito af te halen bij Venlo, nog geen 2 kilo uit.
12,50 euro , wel even eigen ton meenemen, hoor het wel als er iemand interesse heeft
superpony
Geplaatst: 22-05-13 23:34
tylando schreef:
Ik ben over gestapt van de vito naar de faser light en gaat nu prima met zijn dieet. Hij valt langzaam aan af.. kreeg zelfs al complimenten !
Valt ie af nu die op de faser staat en was hij op de vito te dik? Ik voer al even vito, amar valt langzaam af. Wilde ook niet heel snel laten afvallen en training was ook in opbouw, dus liever spieren ervoor terug, maar toch.........geef wel al meer vito dan eerst ( en olie en vit e )
Op de vito viel hij haast niet af.. op faser light gaat het veel beter.. bouw vito in najaar weer op en in voorjaar ga ik terug naar faser light. Tenminste dat is mijn planning!
Maris
Geplaatst: 26-05-13 10:46
Gekke vraag misschien, maar wordt de mest van paarden die marstall eten helemaal uit elkaar gehaald door de vogels op de wei ( en op stal ) ??
Noon
Geplaatst: 26-05-13 10:51
Maris schreef:
Gekke vraag misschien, maar wordt de mest van paarden die marstall eten helemaal uit elkaar gehaald door de vogels op de wei ( en op stal ) ??
Van die van mij niet. Had ik wel toen ik ze nog Havens voerde...
Het hangt van de soort vogels en van de hoeveelheid honger van de vogels af De reden waarom de vogels doorgaans geen interesse hebben in de mest van paarden die Marstall voer krijgen is dat de paarden, doordat de muesli's hydrothermisch ontsloten zijn, weinig tot geen granen in de mest hebben......zij verteren het immers zelf Daarom hoef je ook minder te voeren van Marstall. De paarden verteren het uitstekend en je voert dus niet voor de vogels.