Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stamper schreef:Ben even het topic aan het doorlezen.
Maar ik ben aan het kijken voor ander voer, waar bijna niks in zit.
Mijn paard word bijwijzevan al dik van lucht, krijgt nu Subli Zonder.
Hiervoor Pavo Nature's Best.
Beweging, krijgt ze bijna elke dag, op 2 a 3 dagen in de week na, wegens tijdsgebrek.
Tevens heeft ze ook sclerose, dus iets wat dit ook zou ook fijn zijn, maar schijnt alleen niet veel voor te doen.
Iemand toevallig tips?
Amanda schreef:Vitalbix. Zit niks in, alleen vitamines en mineralen.
assebassie schreef:Ik geef nu aan mijn dikkertjes ongeveer sinds een jaar magnesium, eerst citraat, sinds een paar weken oxide( is een stuk goedkoper).
Eén heeft IR, de andere beetje ZE, dus bij allebei schort er iets aan de sfofwisseling.
Ik kan niet zeggen of het helpt bij het afvallen, misschien dat het wel helpt met niet dikker worden, dat is hier vrij stabiel, maar kan natuurlijk nooit alleen door de magnesium komen.
En ja of het iets bij jou paard doet zal je moeten uitproberen.
DinkyOmie schreef:Ik heb een vraagje over de voeding van mijn paard.
Ik geeft mijn ruin (1.73, struis gebouwd) nu 's ochtend een handje Pavo natures best met een paar worteltjes. 's avonds krijgt hij ook een handje Pavo natures best met een schepje magnesium en een klein kopje haver mix.
Verder krijgt hij 3 x per dag een groot vol hooinet, maar daar wil ik niet in minderen. Hij valt maar niet af.
Kwa beweging, hij staat 24-7 buiten. We rijden ongeveer 2 x per week. Ik vind dat hij al zo weinig krijg voor zo'n groot paard... Mijn andere ruin is een pak kleiner en die krijgt het 4 dubbelen.
Wat zou ik kunnen aanpassen om hem te doen afvallen?
Stamper schreef:MoniekV schreef:De complete. Ik weet wel een adres waar je het kunt bestellen.
Heb proefpakketje besteld, eens kijken of ze het wel eeg. Maar adres is ook welkom hoor Moniek hihi!
Stamper schreef:Ik heb informatie aangevraagd, wat het beste is voor mijn paard.
En is dus echter Daily Complete van Vitalbix, eventueel aangevuld met Pure Lucerne+ voor de spijtvertering, en dat ze beter gaat kauwen, waardoor beter te verteren is.
Echter ben ik eerst benieuwd of ze de brokjes wel gaat eten, dus dat gaan we even morgen uittesten. Haar voer is bijna op, zit op bodempje van de ton.... Helaas is van lucerne geen proefpakketje te bestellen, wilde dat eerst ook eventjes proberen... Maar dat gaat misschien een gok worden.......