Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
DebbieNL schreef:[ [url=m/5dbEkI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie hier van dan...?!
Ik schrok zelf een beetje van deze foto..
We staan sinds een paar dagen op een nieuwe stal.. en heb zo t idee dat de hooi en kuil dat ze hier krijgen 1000% beter is als op vorige stal en ze gooien echr dr halve stal er vol mee dus heb wel goeie hoop dat ze hier eindelijk dr gewicht terug gaat krijgen..
zo was ze toen we net op de vorige stal stonden met haar... lekker rond!
[ [url=m/CtqLFt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik voer haar een merriebrok voor de extra voedingastoffen, natural balance van havens met gezonde vetten ipv suikers, lucerne en bietenpulp. Oh en elke dag een summerfit koek..
Dit deed ik op de andere stal al maar zonder voldoende of kwaliteits hooi kreeg ik t gewicht er niet terug aan..
Heb aangegeven dat ze meer moest krijgen maar daar werd weinig mee gedaan helaas..
skvetta schreef:Ik heb 2 ijslanders, beide moeilijk dik te krijgen. Mijn oudste had een tandaandoening. Alle tanden zijn er sinds vorig jaar uit. En ik heb ze nu op gehuurd land staan waar ik zelf bepaal wat ik ze geef en hoeveel.
Voorheen begon ik eind augustus al met bijvoegen om ze de winter door te trekken.
Nu staan ze 24/7op het land en onbeperkt hooi. Ik heb ze deze winter nog niet 1x bij hoeven voeren en ze staan voor het eerst dit jaar ook weer zonder dekens.
Nu is het natuurlijk wel een extreem zachte winter. Maar ze zijn dikker dan ooit, wat ben ik blij!
Ufurio4e schreef:Best wel veel. 1200 uur een 3/4 emmer en 2200 2/4 emmer.
Peetstap schreef:Ufurio4e schreef:Best wel veel. 1200 uur een 3/4 emmer en 2200 2/4 emmer.
Teveel luzerne kan reacties veroorzaken, lees topic effe terug.
Is voor ieder paard weer anders, de voedingsbalans.
Maar mocht je verkeerde response krijgen, denk je niet meteen aan de extra luzerne.
Ik vindt het bij elkaar ook nogal veel per dag, zit je op meer als 15 liter.
Die van ons raakte al in de war van emmer per dag.
Basis is voldoende ruwvoer, das hier echter op stal niet fijn geregeld helaas.
Ufurio4e schreef:Hij krijgt bijna de hele dag door hooi van goede kwaliteit. Ik ga gelijk minderen met de luzerne. Twee keer een halve emmer is misschien ook voldoende. Hij kreeg de 15 liter pas 2 dagen dus hij was het nog niet gewend.
Peetstap schreef:Debbie: vindt je paardje op eerste foto aan de schrale kant maar op tweede foto gewoon te vet...
Was ze wel helder toen ze wat schraler was ?
fleur_yen schreef:Zet gekookte lijnzaad meer aan? Ik voer het momenteel juist rauw omdat ik weer gehoord heb dat er door het koken ook juist veel voedingsstoffen verloren gaan. Evt extra gekookt erbij voeren is wellicht een idee, maar ik zou dan niet goed weten wat ik moet qua hoeveelheden. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!