Ik ben meer dan tevreden over Marstall dus zal toch de Glissando geven ivp gelatine. Daarom ook geen ander merk Glucosamine omdat ik graag bij 1 merk blijf.
@Mirim: dank je wel voor je advies! Ga het nu zeker proberen. Na hoeveel tijd zou ik iets moeten gaan merken bij hem? Weet je dat?
Vrij snel. Ik weet van mensen die met een paar dagen al heel duidelijk verschil zagen. Van een paard wat met stijve, stramme benen zijn box uit kwam naar een paard waar de eigenaar achteraan moest rennen.
Echt? Wauw! Weet van andere merken dat het soms wel een paar maanden duurt voor je verschil ziet. Heel erg bedankt voor de info Mirim. Ga hem zeker meebestellen!
Dank voor de aanvulling kevje06. Rhoy gaat deze zeker krijgen!
tylando
Geplaatst: 05-04-13 20:08
mirim schreef:
Vrij snel. Ik weet van mensen die met een paar dagen al heel duidelijk verschil zagen. Van een paard wat met stijve, stramme benen zijn box uit kwam naar een paard waar de eigenaar achteraan moest rennen.
Je moet maar belazerd willen worden.....Glissando bestaat volgens Marstall uit 100% gelatine, bij de sligro betaal ik voor een kilo Gelatine 15 euro of zo.. gauw verdiend lijkt me....
Dank u Billy Jammer dat je je zo sterk uitdrukt over iets waar je misschien toch niet helemaal mee op de hoogte bent. Ik kan gerust tegen commentaar en goede argumenten hoor ik ook graag, maar ik ( en ik denk ook mijn collega's) vinden het minder leuk als je over ons spreekt als mensen die de boel belazeren. Maar misschien neem ik je te letterlijk?
Het is iig ernstig overprijsd voor pure gelatine, dat vind ik een vorm van belazeren. maar goed, als mensen liever een mooi emmertje kopen van een paardenmerk en daar meer vertrouwen in hebben, moeten ze dat zeker doen
Ik denk niet dat jij alle informatie hebt om te kunnen zeggen dat het overprijst is. Ervaringen van mensen hebben geleerd dat ook niet alle 'gelatine-producten' aanslaan...van Glissando heb ik nog geen negatieve ervaringen gehoord Glissando is een hoogwaardig collageenhydrolysaatproduct voor paarden. Voor sterke pezen, banden, kraakbeen en gewrichten! Ideaal ter preventie bij trainings-, sport- en oudere paarden. Ook ter ondersteunig bij degeneratieve aandoeningen, zoals bijvoorbeeld spat of artrose. Glissando is een Collageenhydrolysaat + aminozuren. En inderdaad het zit in een mooi emmertje met goed sluitbaar deksel wat er voor zorgt dat de Glissando droog en schoon blijft
Billy
Geplaatst: 06-04-13 11:24
Marstall geeft zelf aan op de website dat het product bestaat uit 100% gelatine... Als gewone gelatine dan niet aanslaat zal Glissando dat ook niet doen lijkt me. Niet alle aandoeningen zijn nl met gelatine op te lossen....
Voedingssupplement voor paarden
Collageenhydrolysaat + aminozuren!
Samenstelling: Ingrediënten: gelatine (100 % )
Glissando voor de gewrichten:
klein paard / pony ca. 10 - 20 g/dag groot paard ca. 20 - 40 g/dag acute gevallen / oudere paarden ca. 50 - 60 g/dag
Ja, ook daar hebben we hier ervaring mee. Mijn vader merkt het snel als hij het niet meer gebruikt. Wij zelf hebben het aan onze hond gegeven...staat ook ergens in dit topic verteld.
Sinds ik een nieuwe zak Optimal heb opengemaakt (of de Force, dat ging tegelijk) eet ze het echt met lange tanden.. Ze neemt een hap en gaat dan weer over op het hooi, na een paar uur is het wel op, maar vind het toch gek. Komt dat vaker voor?
zouden jullie dit ook aan een shetlander voeren die 24/7 buiten loopt en elke dag 1,5 uur loopt? En worden shets er niet dik van? (gwn 1 handje per dag)
Winna
Geplaatst: 07-04-13 13:04
@ NaomiJouke welk voer van Marstall wil je je shetlander voeren?
Mijn shetlander krijgt de force met een handje procaval zodat het wat meer lijkt en nu krijgt hij tijdelijk de sinfonie zodat hij wat beter door het haar komt. Het lijkt erop dat dat goed werkt bij hem, want het haar laat mooi los en hij heeft nog steeds geen jeuk! Nu is het natuurlijk ook nog behoorlijk koud geweest de hele tijd, maar tot nu ben ik heel tevreden over de sinfonie.
Shettepret
Geplaatst: 07-04-13 13:11
@NaomiJouke: mijn shet krijgt een halve kilo Naturell per dag. Hij wordt er zeker niet dik van!
onze shets krijgen de nutripellets voorheen de havervrij maar moest beetje bezuinigen ze delen per 3 1 volle blauwe voerschep per dag
hier eet mijn ene merrie ook liever hooi dan haar dagelijkse bak wiesencobs, havervrij en force maar 's morgens is haar bak leeg onze ijslander vind de vito niet zo lekker, ik meng hem nu met wiesencobs en dan gaat het beter zij staat in kudde dus geen zin lang op haar te wachten voor haar ir moet zij wel dagelijks vito, daar doet ze het super op dus daarom nu met wiesencobs (en force)
Tass
Geplaatst: 12-04-13 15:12
Ik heb even een vraagje.
Ik heb een 10 jarige fjordenmerrie met zware eczemer en een peesblesure (staat op rust), een 4 jarige haflingerruin met heel lichte eczeem en last van stijfheid aan de achterkant i.v.m. hard groeien en een 4 jarige fjordenruin. Allemaal gevoelig voor suiker en zetmeel, dit wil ik zo laag mogelijk houden. De 2 jonge ruinen werken omgeveer 3 dagen per week een half uurtje onder het zadel en nog wat longeerwerk. Ze lopen overdag buiten en staan in de avond/nacht op stal. Nu spreekt de Vito mij wel aan en de Force. Zou dit geschrikt zijn voor mijn paarden? Of is een andere keus beter?
De Force is de vitamine/mineralen korrel toch? Een supplement?
Force is inderdaad vitaminen/mineralen korrel. Ik vind hem erg prettig te voeren en mijn pony eet het makkelijk. Zit iets melasse in maar omdat jeer zo weinig van geeft vind ik persoonlijk het te verwaarlozen..
vito ken ik zelf niet,althans,nooit gevoerd. maar het lijkt me een fijn product en misschien ga ik het ook eens kopen.
Ik gaf eerder ook de vital,vind de force beter/fijner. Het zijn wel wat kleine brokjes,uit de hand geven lukt míj slecht(andere mensen hebben wel andere ervaring),dus geef het altijd in een emmer.