Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zyffah schreef:@Amanda
Ja vind ik ook wel. Al kan ik hem lichamelijk nog niet echt heel oud noemen. Hij is nog heel fit en ik vind hem er goed uit zien voor een 25 jarige. Ik merk wel dat nu hij veel vet kwijt is veel actiever is en hij beter in zijn vel zit, daarom glimt hij ook zo! Zag er vorig jaar veel slechter uit in zijn wintervacht. Moet er wel op letten dat het niet te snel gaat natuurlijk.
@xvon
Gaat de goede kant op qua afvallen! Ik denk alleen dat je zadel niet helemaal goed past..
Fabster schreef:Ik ook ja. Maar ik moet zeggen, dat ik het zelf ook heel moeilijk vind. Nu weet ik niet hoe lang je al bezig bent, masr afvallen gaat gewoon langzaam. Dus je moet echt in jaren denken en niet in weken/maanden. Je wil geen crash-dieet. Dan kan ze bloedvervetting krijgen. Dat wil je echt niet.
Zelf ben ik na 3 jaar streng dieet voir mijn fjord toch weer meer gaan voeren (ondanks het overgewicht). Ik ging serieus endurance training doen en ze kwam gewoon energie te kort. Ik geef spelt bij. Voor de energie. Niet te veel, maar wel zo dat er wat meer energie in blijft.
Ik heb in de 3 jaar wel een hoop bereikt hoor. Er is al flink wat af. Ze was echt moddervet. Maar er mag nog wel wat af en dat vind ik maar lastig. Ze heeft (door het overgewicht/overvloedig voeren bij haar vorige eigenaar) IR en haar darmen zijn ontregeld. Dus daar ben ik ook mee bezig. Haarvenergie lijkt nu wel weer wat beter. Maar de pondjes gaan me ook niet snel genoeg. Maar ja, we gaan gewoon vrolijk verder.
Ik vind het trouwens wel een mooi paardje, Anique. Veel fjorden hier in dit topic. Blijkbaar is het voor mensen toch ladtig om die paarden goed op gewicht te houden. Zonde eigenlijk, want ze zijn echt heel leuk, vind ik.
Amanda schreef:Paard natuurlijk heeft ook niet alle wijsheid in pacht
Ojajoh: zonde is dat. De mijne is juist afgevallen door de verhuizing.
Is het een optie om onbeperkt in slowfeeders aan te bieden?