Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:18

twinducklin schreef:
Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ga anders aan kijken voor complete, eerst mengen of kan ik gewoon overschakelen omdat het dezelfde leverancier is?

Mengen is altijd beter. Het voer is wel vanuit het zelfde principe met ontsloten granen, maar toch weer anders van samenstelling.
Olie bijgeven kan, maar zelf ben ik nog al van de simpel....als het met een enkel voer op te lossen is waarom dan nog weer van alles erbij doen?
Het wordt een ander verhaal als je meer moet voeren dan goed is voor het paard om aan de benodigde energie te komen...dan kan olie een uitkomst zijn.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:23

[/quote]
Ik koop mijn voer altijd hier:
http://www.horsewealth.com/se/marstall/ ... ad-7355071
Zij zijn leverancier van Marstall in Zweden, maar het klopt wat je zegt, er is inderdaad moeilijk aan te komen. Deze zit in Gävle, meeste leveranciers zitten in zuid-Zweden en ik woon toch in midden/noord Zweden. Ik betaal dan ook behoorlijk wat vrachtkosten (omgerekend 62 euro), bestel dus ook meestal 10-20 zakken tegelijk. Per zak kost de Isi Robust 255 kronen (ongeveer 28,50 euro), maar ik heb het er graag voor over :)[/quote]

:oo Wat een geld ben je kwijt! Maar goed voer houdt de veearts ( langer) van je pad...dus daar bespaar je dan maar weer op :D
De vrachtkosten zijn enorm bij jullie. Hier is een pallet rond de 48 euro. De vrachkosten voor een halve of een hele pallet zijn gelijk...is het misschien een optie om nog meer voer in te slaan? Het is langer dan een half jar houdbaar. Maar dat heb je misschien zelf ook al lang al bekeken.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:58

Ja dat klopt, ik bestel meestal voor een jaar :D
Je mag gewoon mengen op een pallet (dus verschillende soorten) tot max 40 zakken, prijs voor vracht blijft gelijk, of je nu een of 40 zakken besteld. Helaas is het duur, maar ik heb het er graag voor over. Wat je zegt: de mijne zijn gezond en dat doet ook veel. Prijzen van de DA zal ik je maar besparen, die zijn hier ronduit schokkend :=

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:23

Nu maak je me wel nieuwsgierig :D ik vind dat wij ons al scheel betalen aan de dierenarts, misschien dat ik dan weer kan relativeren :) Laatst kwam de dierenarts voor een pony met bronchospasme ( wel op een avond/ spoed) geen medicatie alleen visite en onderzoek ...95 euro :$ :n

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:51

We gaan wel een beetje offtopic zo, maar vooruit ;)
Voorrijkosten DA 2000 kronen (220 euro), normaal konsult 1500 - 2000 kr, antibioticakuur 1000 kr, kreupelheidsonderzoek 3000 kr. Toen een van mijn paarden overleed was ik 6000 euro kwijt (koliek, 2x consult, medicatie en constateren van overlijden). Ik heb een volledige verzekering voor beide paarden, maar eigen risico betaal je altijd, puur noodzaak i.m.o.

En nu maar weer ontopic ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:59

Ohhh...dat is echt erg. Wat een prijzen vragen ze!
Nou ja, je woont wel heel mooi en je voert Marstall dus heb je waarschijnlijk niet heel vaak de dierenarts op je padje...aan het voer zal het in ieder geval niet liggen. Zijn we meteen weer on-topic :D ;)

Trailblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:02

Wanja schreef:
We gaan wel een beetje offtopic zo, maar vooruit ;)
Voorrijkosten DA 2000 kronen (220 euro), normaal konsult 1500 - 2000 kr, antibioticakuur 1000 kr, kreupelheidsonderzoek 3000 kr. Toen een van mijn paarden overleed was ik 6000 euro kwijt (koliek, 2x consult, medicatie en constateren van overlijden). Ik heb een volledige verzekering voor beide paarden, maar eigen risico betaal je altijd, puur noodzaak i.m.o.

En nu maar weer ontopic ;)

niet te geloven wat een prijzen, heb ik toch de verkeerde studie uitgekozen ;(

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:04

Heb mijn fries nu op marstall champion staan. Ze zou wel wat meer pit kunnen gebruiken, iemand die een suggestie heeft?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:29

Mijn haflinger was ook niet vooruit te branden, welk voer ik ook gaf.. Ik heb toen een bloedtest laten doen om te kijken of ze tekorten had.
Hieruit bleek dat ze een ernstige leverbeschadiging had..

Ze is nu volledig hersteld (mede door Marstall lein-distel olie en de Optimal) en barst ze weer van de energie!

Wat ik hiermee wil zeggen is, mocht je er niet uitkomen met voer dan zou ik overwegen om een bloedtest te doen, al is het maar voor de zekerheid!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:18

Ruin waarover ik het had is bloed geprikt, alles was in orde. Klinisch gezien niks mis met het paard dierenarts adviseerde om het in het voer te zoeken vandaar mijn vraag hier. Toch bedankt!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:54

Jeetje Melanie, dat is wel echt belachelijk duur! K geloof dat ik dan toch maar niet naar Zweden verhuis....

On topic: ik ben weer 2 zakken voer rijker! :D
Is er trouwens nog een goedkoper alternatief voor de Huf-Regulator?
De hoeven van mijn paard zijn nu wel enorm verbeterd, maar zo`n emmer vind ik wel ernstig duur eigenlijk... Kan ik zeg maar mijn veulen bijna een maand voor stallen....

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:23

Er is geen alternatief voor Hufregulator. De grote emmer is wel goedkoper dan de kleine in verhouding, ik weet niet welke je nu hebt? Nu is het natuurlijk wel zo dat een hoefsmid en een veearts duurder zijn dan een emmer Hufregulator. Je hebt nu een heel goed supplement wat ook duidelijk goed werkt :) en paarden kosten nu eenmaal geld. Soms een beetje meer als dat je lief is ;)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:55

vraagje voor een medepensiongenoot
welke marstall muesli is er nou ook al weer specifiek voor eczeem paarden
het is een fries heeft nu al last van gevoelige manenkam en afgelopen jaar heeft ie al zijn manen afgeschuurd van de jeuk. Het is geen mijt of zo maar kon ook door de ierenarts niet vastgesteld worden dat hetzomereczeem is gezien het feit dat het in de winter ook aanwezig is alleen in minder heftige mate dan in de zomer. Staat de gehele zomer met eczeem deken

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:57

Dan kun je de ExZem muesli gaan overwegen of de faser light. De voerkeuze hangt ook af van de arbeid die het paard verricht.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:58

ok thanx!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:36

Wat is het verschil in die twee dan? Qua arbeid? Gewoon nieuwsgierigheid :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:37

Chesss je hebt pb :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:39

De ene muesli levert meer energie dan de andere. De ExZem muesli levert meer energie dan de Faser light. Nu is het niet zo dat een paard wat Faser light krijgt geen energie genoeg binnen krijgt om gemiddelde arbeid te verrichten. Eén en ander hangt ook weer af van het paard zelf.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:45

Ik heb de grote, de 9 kilo emmer dus. Toch maar weer bestellen volgende keer!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:43

Bedankt voor je tip Martine, ik hou het in m'n achterhoofd :)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:24

Mijn merrie is op dit moment nog steeds revaliderende en krijgt nu senior hierna gaan we over op faser-light. Wat een heerlijke muesli, zou er haast zelf een hapje van nemen Hihi

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:40

ja vondt ik ook een hele fijne muesli maar helaas met meer werk haalt mijn merrie er te weinig energie uit.
vondt de spelt erg fijn in het voer en had ik graag terug gezien in de andere soorten.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:21

Ik had een zak Marstall wiesen fasern besteld.
Krijg ik hem binnen, staat er op de zak wiesen cobs.

Mijn man had hem al open gemaakt voordat ik het door had.

Maar er zat wel gehakseld gras in de zak (zoals de fasern volgens mij moet zijn).

Hoe ziet de cobs eruit? Is dat echt een brok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:23

Cobs=brok.

Klopt wel dat er af en toe fasern in de cobs verpakking zit, had ik ook.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:47

Hahaha oke, gelukkig maar. Ik vond het al vreemd.