Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Daarnaast kan je Hartog grasmix of compact gras bijvoeren, dit mag hij in principe onbeperkt. Hartog luzernemix niet meer dan 1.5kg of je moet het gaan compenseren met zemelen (0.5kg zemelen per kg luzerne of 0.25kg zemelen per kg bietenpulp).
DebbieNL schreef:mijn merrie was echt rond toen ik dr kocht.. maar ze stond dan ook al 3 jaar op koeiengras hele dagen en kon onbeperkt hooi eten...
nu staat ze nog maar 6 uur buiten.. dat is vergeleken met veel stallen in de omgeving al veel..
en krijgt nu 2x per dag hooi, hoeveel kg weet ik niet.. dit doet de stal eigenaar.. ik heb al aangegeven dat ze meer nodig heeft en hij geeft haar nu dus meer.
ik vond t in begin wel fijn dat ze wat afviel.. ziet er net wat atletischer uit.. maar nu zijn dr ribben goed zichtbaar en dat vind ik helemaal niks!
Ik heb t al een poos geprobeerd met bietenpulp, extra lucerne, muesli en sumerfit koeken maar kan niet zeggen dat het helpt...
mais enz ga ik niet meer doen want daar reageert ze op in de vorm van schuren...
ben niet de rijkste en ze vreet me letterlijk arm...
Hoe krijg ik haar nou op een mooi gewicht zonder tig soorten duur voer te geven steeds :s
Ik rij haar max 2,3 keer per week verder heeft ze vrije dagen en losgooien, longeren tussen t rijden in.. dus niet erg intensief..
staat onder een warm deken dus ook daar verliest ze haar energie niet aan...