Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:46

Hier nog een vraag... Ik ben vanuit het zomereczeemtopic hierheen verwezen.

Mijn paard heeft een lichte vorm van zomereczeem. Ze reageerd in de zomer heftig op de vliegen en heeft duidelijk jeuk aan haar staart en manen (het laatste minimaal).
Het vreemde is... ze heeft nu nog jeuk! Specifiek aan haar staart.
Ze zit super in haar vacht, is fit en heeft verder totaal geen jeuk of kriebels.

Ontworming etc. is prima op orde. De dierenarts gooit het op een allergie voor de brok (draversbrok havens). Ze staat op deze brok i.v.m. de lage gehalte aan eiwitten en de hoge gehaltes van mineralen + vitamines. In het verleden heeft ze problemen gehad met zandeten maar dat is door deze brok compleet opgelost.

Ik zoek dus nu.. een brok/muesli voor allergie gevoelige paarden maar waar hoge gehaltes aan vitaminen en mineralen inzitten. Wie kan me daarmee helpen?

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:25

Marstall heeft de ExZem muesli met daarnaast de ExZem plus speciaal voor paarden met zomereczeem.
Maar ook zou je kunnen kijken naar Marstall Faser light.
Ik weet niet wat er op dit moment aan het paard gevraagd wordt wat betreft training en dergelijke...het zou dan kunnen zijn dat Faser niet genoeg energie levert.
Het is altijd moeilijk om een paard met jeuk te helpen. Juist omdat je niet weet waar hij op reageert is het een kwestie van kijken en proberen. Je hebt paarden die reageren op luzerne. Dan is het zaak om te zorgen dat hij dat niet binnen krijgt ( zit in sommige muesli's), maar het kan ook een eiwit zijn...en zie dan maar eens uit te vinden welke dat is.
Je hebt overigens ook pb :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:28

mirim schreef:
Marstall heeft de ExZem muesli met daarnaast de ExZem plus speciaal voor paarden met zomereczeem.
Maar ook zou je kunnen kijken naar Marstall Faser light.
Ik weet niet wat er op dit moment aan het paard gevraagd wordt wat betreft training en dergelijke...het zou dan kunnen zijn dat Faser niet genoeg energie levert.
Het is altijd moeilijk om een paard met jeuk te helpen. Juist omdat je niet weet waar hij op reageert is het een kwestie van kijken en proberen. Je hebt paarden die reageren op luzerne. Dan is het zaak om te zorgen dat hij dat niet binnen krijgt ( zit in sommige muesli's), maar het kan ook een eiwit zijn...en zie dan maar eens uit te vinden welke dat is.
Je hebt overigens ook pb :)

maar haar paard schuurt nu nog steeds zou vito dan niet goed zijn.want zomerexceem is nu niet meer

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:33

Dat kan, maar de ExZem wordt aangeraden vanaf februari te gaan geven i.v.m. zomereczeem. Waarschijnlijk reageert dit paard op een eiwit in de brok of ruwvoer...dit is de meest voorkomende oorzaak van jeuk ( als er geen sprake is van wormen, schimmel of luizen o.i.d.). het is altijd een hele uitzoekerij om er achter te komen waar het paard op reageert. Het is dan een kwestie van elimineren.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:40

http://www.equitotaal.nl/multivita

hier schuren onze eczemers stukken minder van
na genoeg niet

ik begin in februari, geef dit samen met force (zijn shetlanders dus is hun enige krachtvoer) t/m september-oktober

ben er erg tevreden over en ga volgende maand weer beginnen

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 05:34

Hoi hoi, ik ga even uit mijn mee lees modus haha.

Ik ben op zoek naar voer voor mijn merrie, ze wordt 5 a 6 dagen per week gereden en kan wat gevolg zijn op de darmen, koliekerig.
Daarbij wil ik ruwe spelt blijven voeren.

Ik zag de weidemuesli staan, die zou koliekerige paarden kunnen eten, maar mijn merrie staat swinters niet op de weide, kan ik dit dan wel voeren? Of welk voer van marstall raden jullie hier voor aan?

Tevens zoek ik een aanvullend voer voor de vitamientjes en mineraaltjes...

Wie kan mij helpen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:23

Ik heb een paard gehad die heel gevoelig was voor koliek. Zij was ook de reden dat ik ooit begonnen ben met Marstall . Mij werd toentertijd Havervrij aangeraden als enig voer naast goed ruwvoer. Ze is er 34 mee geworden en heeft nooit meer koliek gehad.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:03

O top, ik ga het eens even bekijken.

Twijfel ook over de kruiden muesli, ze is gek op kruiden...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:11

Bij kruiden moet je wel altijd rekening houden dat het wat te sterk kan zijn voor gevoelige darmen/ maag.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:07

Oke ja dat is waar, daarom dacht ik kruidenmuesli omdat ik ze nu los voer.

Ik vind het zo moeilijk om voer te kopen... Waar doe je nou goed aan.
Vooral omdat ze wel behoorlijke beweging krijgt, maar alle soorten voer die mij aanspreken zijn voor weinig arbeid of in rust haha.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:52

Ik heb de havervrij vandaag getest!!! Mijn paard vind eigenlijk nooit echt iets om aan te vallen, meestal eet ze het met lange tanden, maar wauw..... ze vloog op het voer af. Dit had ik nog nooit gezien!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:02

Heeft iemand al eens bij marstall zelf besteld. Heb vorige week woensdag een bestelling geplaatst en betaald en nog niks binnen!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:12

Ik twijfel toch weer een beetje. Geef nu sinds de zomer Vito. Ik doe er nu wat optiform bij bij gebrek aan agrobs in de omgeving.

De dealer waar ik kom vroeg eerst 17,50, toen een keer 18,00 en laatst zelfs 18,50. Hij zei vanwege de btw verandering, maar dat lijkt me sterk.
Ten eerste is er weinig keus en moet ik voor andere dingen naar een andere voerboer.
Ten tweede vraagt ie steeds maar een prijs en wordt het steeds duurder.

Op zich mag het dara niet vanaf hangen, maar waar ik optiform koop zijn meer merken en soorten En bijv lijnzaad etc te koop. Ook niet altijd goedkoop, maar wel geprijsd en alles onder 1 dak.

Ik wilde het liefst healthy herbs gaan voeren, maar is helemaal drama om aan te komen.

Hoe ik ook vergelijk kom ik toch wel weer steeds op vito uit. D&H is ook amper aan te komen, dus valt ook al af.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:17

ik heb woensdag afspraak met de voedingsdeskundige van de marstall ben benieuwd,
heb een IR paard, lastig op,gewicht te krijgen en lastige eter, met gevoelig maag darm stelsel.
dus best een uitdaging al zeg ik het zelf

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:28

vonneke schreef:
Heeft iemand al eens bij marstall zelf besteld. Heb vorige week woensdag een bestelling geplaatst en betaald en nog niks binnen!!

Ik heb vorige keer bij de Duitse site besteld. Duurde 2 dagen langer dan normaal (woon ook in de middle of nowhere en pakketjes zijn hier wel vaker later). Ik kreeg wel netjes de status door.
Ik heb gewoon een mail gestuurd en ook meteen antwoord gekregen. Toevallig werden ze dezelfde dag bezorgd.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:19

vonneke schreef:

Is er bij jou geen dealer in de buurt? Er wordt door de meeste dealers eventueel ook bezorgd.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:24

superpony schreef:
Ik twijfel toch weer een beetje. Geef nu sinds de zomer Vito. Ik doe er nu wat optiform bij bij gebrek aan agrobs in de omgeving.

De dealer waar ik kom vroeg eerst 17,50, toen een keer 18,00 en laatst zelfs 18,50. Hij zei vanwege de btw verandering, maar dat lijkt me sterk.
Ten eerste is er weinig keus en moet ik voor andere dingen naar een andere voerboer.
Ten tweede vraagt ie steeds maar een prijs en wordt het steeds duurder.

Op zich mag het dara niet vanaf hangen, maar waar ik optiform koop zijn meer merken en soorten En bijv lijnzaad etc te koop. Ook niet altijd goedkoop, maar wel geprijsd en alles onder 1 dak.

Ik wilde het liefst healthy herbs gaan voeren, maar is helemaal drama om aan te komen.

Hoe ik ook vergelijk kom ik toch wel weer steeds op vito uit. D&H is ook amper aan te komen, dus valt ook al af.

De adviesverkoopprijs van Vito is 19,95...dus ik zou niet klagen als ik jou was :) De prijswijzigingen komen door vanuit Marstall zelf naar aanleiding van de fluctuerende grondstofprijzen. Soms gaan de prijzen naar beneden, maar meestal omhoog...net als bij ons voedsel :\
Je kunt bij iedere Marstall-dealer ook je wensen kenbaar maken en daar vragen om bijvoorbeeld een ruwvoeder en lijnzaad. Marstall heeft dit ook allemaal in het assortiment. Dan heb je alles op 1 verkooppunt en bent af van heen en weer gesjouw. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:29

Tja, ik vind het wel raar dat het elke keer anders is. De ene kijkt op een lijst en de ander toetst zomaar een bedrag in op de pinautomaat. Maar goed, als normaal 19,95 is zitten we er nog onder tot nu.

Het is echt geen bedrijf die kleine artikelen erbij verkoopt, dus denk niet dat hij dat gaat bestellen. Ook heeft hij geen Mijten, dus moet sowieso naar een ander. Die heeft meerdere merken, dus vandaar dat ik zit te denken om toch over te stappen.

Als ik alleen kijk wat ik zou willen kom ik uit op healthy herbs en dara is vrijwel niet aan te komen, net als D&H of de agrobs.Wil best wel moeite doen, rij er nu ook voor.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:50

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:01

Ik bestel altijd bij marstall zelf, gaat super snel heb het binnen 2 dagen in huis.

Even hun mailen en je hebt dezelfde dag antwoord, zij kunnen zien in het systeem van dpd waar het pakket is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:12

Dpd heeft fout gemaakt. Zijn vrijdag al in de verkeerde straat geweest. Sukkels.

Gelukkig zit het depot in het dorp hiernaast! Zo maar even halen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:02

Ik wilde net zeggen dat ik geen klagen heb over de bestelservice. Aardige DPD chauffeurs, zetten de zakken nog in mijn auto ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:45

gr_roos schreef:
Ik wilde net zeggen dat ik geen klagen heb over de bestelservice. Aardige DPD chauffeurs, zetten de zakken nog in mijn auto ook.

Verder ook geen klagen hoor. Op het depot waar ik de zakken gehaald heb zijn ze super behulpzaam. Maar door de chauffeur gewoon slecht gekeken!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:12

Weet iemand precieze percentages van suiker en zetmeel van Procaval?
En hebben jullie goede ervaringen ermee qua dat pony's het lekker vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:18

Ik heb 1 zak marstall Vito geprobeerd maar mijn shire kreeg er heel erge mok van dus ik ben er meteen weer mee gestopt (en mok verdween weer). Hij is heel gevoelig voor voeding wat de mok betreft.