Jientis schreef:Hij zweet er constant onder maar als hij rent, is het echt te erg.
Ik denk persoonlijk dat zweten onder een deken erger is dan nat zijn van de regen. Maar gevoelsmatig is het niet leuk om je paard in de regen te zetten.
Vrijdag heeft het ook heel de dag geregend maar toen hij binnenkwam, voelde hij nog steeds kei warm tussen zijn benen. Ik snap er niks van maar hij stond gisterenavond zonder deken al klam tussen zijn benen ( wel op stal weliswaar).
Rillen doet hij nooit. Ik ben al in paniek als zijn haar omhoog staat maar ook dat zie ik hem nooit doen.
Hij heeft gewoon echt heel veel haar dit jaar en zelfs een regendeken lijkt te veel.
Had thans net dit jaar geïnvesteerd in de amigo bravo 100 gram met alle liners....grrrrrr....
Naar mijn idee heft je paard gewoon een goede vacht en verbruikt het zijn energie niet met warm blijven geZien je paard het zo snel warm heeft.
Ik denk dat je paard dan ook niet op de huid nat wordt als het regent? Als dat zo is dan wordt je paard daar ook niet koud van.
Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken om de regen, misschien met veel regen kou en harde wind een regendeken maar anders lijkt het mij overbodig.
Maar goed, dat is mijn idee

Maais, vroeger werd het veel gevoerd weet ik nog. Ik ben er niet heel dol meer op maar voor even zou ik het wel durven geven. Brok is immers ook "slecht" tegenwoordig dus wat moet je allemaal nog geloven..?
Pwp, welkom hier.. Ik ben benieuwd hoe je paard het er op doet