vonneke schreef:Dit was mijn vraag.
'Momenteel staat mijn paard op Vito. In principe ben ik tevreden maar hij komt steeds meer in het arbeid waardoor ik denk dat deze muesli niet meer voldoende is.
Nu heb ik op de site rondgekeken, mijn voorkeur gaat uit naar zonder melasse maar dat valt niet mee.
Zou de complete een goed voer zijn?
Het paard krijgt nu ook dagelijks een portie Mash'
Waarop ik het antwoord kreeg
''Momenteel krijgt uw paard de marstall Vito, hij komt weer steeds meer in het werk na een blessure periode en u bent bang dat de vito nu niet meer voldoende is.
Uw voorkeur gaat uit naar een voer zonder melasse en uw vraag is of de Complete een goed voer zou zijn.
De marstall Complete is een uitgebalanceerde mix van hydrothermisch ontsloten haver-, gerst- en maïsvlokken. Met een complete vitaminen- en mineralenmix, geschikt voor alle soorten paarden, ponies, jaarlingen en manegepaarden, als van paarden die regelmatig getraind worden en op wedstrijd gaan.
De Complete bevat melasse, wat is de rede waarom u een voert zonder melasse zoekt?
Eventueel kunt u de marstall Vito aanvullen met wat lein-distel olie voor extra energie.
Deze is rijk aan Ω3-vetzuren en natuurlijke vitamine E voor een mooie vacht. Rijk aan ruwe celstof voor een gezonde spijsvertering.
Voor het ruwvoer adviseren wij 1-1,2 kg (goed) ruwvoer per 100 kg LG per dag.
Voor uw paard komt dit neer op ca 67,2 kg per dag.'
Ik begrijp wel dat je het 'advies' niet begrijpt
, maar eigenlijk staat er alleen dat je ook kunt overwegen om naast de Vito olie bij te geven voor de extra energie.
De rest is meer informatie over wat voor soort voer Complete is, maar dat had je waarschijnlijk zelf al gelezen op de site. Ik denk dat er even een miscomunicatie is over het feit dat je eigenljk geen melasse wilt voeren maar er misschien wel over denkt om de Complete te gaan voeren. Je had waarschijnlijk liever een ja of nee gehoord op jouw vraag en een toelichting daarbij?
De kilo's ruwvoer...tja, dat is een komma op de verkeerde plaats