Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:34

Splash_ schreef:
Wie weet zo waar er meer energie in zit, in de Western of Naturel? Ik twijfelde om van de western af te stappen omdat hij bultjes kreeg, nu lijken die inmiddels weer weg te blijven maar hij mag nog steeds wel wat meer coole pit krijgen. Ik voer 50 gram force erbij......

Ik heb ze op voervergelijk.nl even voor je naast elkaar gezet. (Als je op de groene kopjes klikt krijg je meer info.) Er zijn ook ervaringen e.d. te vinden.

http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... ernmuesli/

Anoniem

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:49

Dat voervergelijk is fijn!

Heb contact gehad met Marstall, de dame in kwestie maakte wel een erg grove fout...

Kreeg het advies 67,2 kg pd te voeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:51

hahha dat is wel een beetje veel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:54

Mwa beetje maar.

Heb ze nu drie keer gemaild en heb niet echt het idee dat ik kundig geholpen ben. Erg jammer.

Ik weet niet welke berekening ze losgelaten heeft, maar als ze 6,2 kg per dag bedoeld wordt het een duur grapje! Ongeveer 15 euro voor een zak van 15 kg. Dat zou betekenen dat ik met 2,5 dag een zak leeg heb!
Das een aardig grapje in de maand!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:00

Ik heb ook niet het idee geweldig geholpen te worden.. Hier op bokt wel door Mirim, maar in emails naar Marstall zelf niet hoor! Als ik voeradvies opvraag krijg ik antwoord door middel van gekopieerde stukken uit mijn verzonden mail! Ja zo kan ik ook advies geven door simpel te kopiëren wat de klant zegt!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:01

Ik heb al 3x een voeradvies aangevraagd maar nooit antwoord gekregen, nou dan niet hoor. Kreeg gister een pbtje van een bokker dat het via haar kan :) Maar ik geloof het wel met Marstall eerlijk gezed qua voeradvies.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:04

Laat iemand langs komen van marstal, weet zeker dat je dan wel tevreden bent.

Jammer te horen dat mail contact matig is, meld dit dan ook graag bij ze, kunnen ze dit verbeteren.

6,2 kg is wel erg veel, hoe groot is je paard, wat doe je met hem en welk voer kreeg je als advies?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:19

Hm ik had vrij snel telefonische reactie terug van Marstall.
Had maandags gemaild en woensdag werd ik gebeld met heel advies :j

67 kilo hahaha! :+
6,7 is ook wel erg veeel...

Ik heb vandaag weer nieuwe zak voer gehaald en de dealer daar zei dat ik met de Corn wel goed zit met 1 schep (1 schep is 750-800 gram) per dag kwa training wat ik nu doe. Hoef ik verder geen biks oid bij te voeren. Dus dan doe je best lang met een zak.
Ik geef 1,5 schep per dag.
Mijn merrie is 1.66m en word 4x in de week gereden.

Toch voor de dagen dat ze werkt geef ik dan force ivm met de electrolyten. Dat kon nooit kwaad zei ze. (Ze zweet op het moment erg snel en veel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:22

Dit was het antwoord.

'Momenteel krijgt uw paard de marstall Vito, hij komt weer steeds meer in het werk na een blessure periode en u bent bang dat de vito nu niet meer voldoende is.
Uw voorkeur gaat uit naar een voer zonder melasse en uw vraag is of de Complete een goed voer zou zijn.
De marstall Complete is een uitgebalanceerde mix van hydrothermisch ontsloten haver-, gerst- en maïsvlokken. Met een complete vitaminen- en mineralenmix, geschikt voor alle soorten paarden, ponies, jaarlingen en manegepaarden, als van paarden die regelmatig getraind worden en op wedstrijd gaan.
De Complete bevat melasse, wat is de rede waarom u een voert zonder melasse zoekt?
Eventueel kunt u de marstall Vito aanvullen met wat lein-distel olie voor extra energie.
Deze is rijk aan Ω3-vetzuren en natuurlijke vitamine E voor een mooie vacht. Rijk aan ruwe celstof voor een gezonde spijsvertering.

Voor het ruwvoer adviseren wij 1-1,2 kg (goed) ruwvoer per 100 kg LG per dag.
Voor uw paard komt dit neer op ca 67,2 kg per dag.'

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:24

Bedoelt ze niet het ruwvoer? Dan is 67,2 kg ook wel absurt.
Maar misschien bedoelt ze 6,72 kg ruwvoer?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:28

vonneke schreef:
Mwa beetje maar.

Heb ze nu drie keer gemaild en heb niet echt het idee dat ik kundig geholpen ben. Erg jammer.

Ik weet niet welke berekening ze losgelaten heeft, maar als ze 6,2 kg per dag bedoeld wordt het een duur grapje! Ongeveer 15 euro voor een zak van 15 kg. Dat zou betekenen dat ik met 2,5 dag een zak leeg heb!

Met die 6.2 kg bedoelt ze ruwvoer (hooi) *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:30

Ik snap er niks van als ik het mailtje zo lees. Vind het iig een raar iets. Twijfel om het te blijven geven.

Mijn vraag is totaal niet beantwoord. Mijn vraag was of de complete een goed voeder is ipv de Vito.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:31

room10 schreef:
[naam] schreef:
Mwa beetje maar.

Met die 6.2 kg bedoelt ze ruwvoer (hooi) *D

Maar daar vroeg ik toch niet om? Hun gaan er prat op met een voedingsadviseur welke je kan mailen, krijg je een antwoord welke kant nog wal raakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:32

Splash_ schreef:
Ik heb al 3x een voeradvies aangevraagd maar nooit antwoord gekregen, nou dan niet hoor. Kreeg gister een pbtje van een bokker dat het via haar kan :) Maar ik geloof het wel met Marstall eerlijk gezed qua voeradvies.

Ben benieuwd welke bokker het is!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:33

room10 schreef:
vonneke schreef:
Mwa beetje maar.

Met die 6.2 kg bedoelt ze ruwvoer !!(hooi) dat schrijft ze ook*D

Als ik me niet vergis staat op de site van marstall bij het desbetreffende voer, hoeveel voor wat voor paard en de arbeidt. Ik stelde mijn persoonlijke voer vraag aan info@marstall.nl en had binnen een dag antwoord :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:41

Hoeveel ruwvoer mijn paard nodig heeft weet ik zelf. Maar dat was mijn vraag niet.

Ik wil graag weten hoeveel ik het voer geef wat hun produceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:45

Dit was mijn vraag.

'Momenteel staat mijn paard op Vito. In principe ben ik tevreden maar hij komt steeds meer in het arbeid waardoor ik denk dat deze muesli niet meer voldoende is.

Nu heb ik op de site rondgekeken, mijn voorkeur gaat uit naar zonder melasse maar dat valt niet mee.

Zou de complete een goed voer zijn?

Het paard krijgt nu ook dagelijks een portie Mash'

Waarop ik het antwoord kreeg

''Momenteel krijgt uw paard de marstall Vito, hij komt weer steeds meer in het werk na een blessure periode en u bent bang dat de vito nu niet meer voldoende is.
Uw voorkeur gaat uit naar een voer zonder melasse en uw vraag is of de Complete een goed voer zou zijn.
De marstall Complete is een uitgebalanceerde mix van hydrothermisch ontsloten haver-, gerst- en maïsvlokken. Met een complete vitaminen- en mineralenmix, geschikt voor alle soorten paarden, ponies, jaarlingen en manegepaarden, als van paarden die regelmatig getraind worden en op wedstrijd gaan.
De Complete bevat melasse, wat is de rede waarom u een voert zonder melasse zoekt?
Eventueel kunt u de marstall Vito aanvullen met wat lein-distel olie voor extra energie.
Deze is rijk aan Ω3-vetzuren en natuurlijke vitamine E voor een mooie vacht. Rijk aan ruwe celstof voor een gezonde spijsvertering.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:02

Dat is een vreemd avies inderdaad...

Ik heb zelf op oudjaarsdag nog voeradvies gevraagd via de site en ook geen antwoord teruggehad... Vorige keer had ik ook geen antwoord terug.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:03

@ vonneke; mirim is ook dealer marstall. Mss haar ff pben?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:54

Ik heb op een zondag voeradvies ingestuurd, op maandag werd ik terug gebeld en een week later (24 dec) kwam de adviseur op stal omdat hij mijn paard wilde zien om te kijken hoe hij er nu uit zag en ik had aangegeven dat hij van de DA af moest vallen.
Volgens mij is het maar net wie je mail beantwoord, daar zouden ze wat meer 1 lijn in kunnen handhaven. Volgens mij is het personeel ook regio 'verdeeld'. Zoiets begreep ik tussen de regels door van de adviseur die bij mij is geweest.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:19

Ik heb nu een zak naturell gekocht (via internet in DL) en ook heel uitgebreid per mail geholpen.
Goed voor mijn Duits ook :P

Paard krijgt ook force bij. Maar dat kreeg 'ie ook bij het andere voer hiervoor.

@Rais volgende x maar samen bestellen, scheelt in kosten of een x samen naar Kleve rijden ;)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:34

Ik wil binnenkort inderdaad even naar Kleve, Equiva, rijden.
Het kan ook bij mij op stal worden bezorgd maar aangezien ik heel lang met een zak doe heb ik dat nog niet gedaan, nog niet nodig geweest.
Hoe bevalt de Naturell bij jou?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:18

Ik ben er gisteren mee begonnen. Pol eet het graag.
Maar kan er nog niets over zeggen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:50

vonneke schreef:
Dit was mijn vraag.

'Momenteel staat mijn paard op Vito. In principe ben ik tevreden maar hij komt steeds meer in het arbeid waardoor ik denk dat deze muesli niet meer voldoende is.

Nu heb ik op de site rondgekeken, mijn voorkeur gaat uit naar zonder melasse maar dat valt niet mee.

Zou de complete een goed voer zijn?

Het paard krijgt nu ook dagelijks een portie Mash'

Waarop ik het antwoord kreeg

''Momenteel krijgt uw paard de marstall Vito, hij komt weer steeds meer in het werk na een blessure periode en u bent bang dat de vito nu niet meer voldoende is.

Ik begrijp wel dat je het 'advies' niet begrijpt :), maar eigenlijk staat er alleen dat je ook kunt overwegen om naast de Vito olie bij te geven voor de extra energie.
De rest is meer informatie over wat voor soort voer Complete is, maar dat had je waarschijnlijk zelf al gelezen op de site. Ik denk dat er even een miscomunicatie is over het feit dat je eigenljk geen melasse wilt voeren maar er misschien wel over denkt om de Complete te gaan voeren. Je had waarschijnlijk liever een ja of nee gehoord op jouw vraag en een toelichting daarbij?

De kilo's ruwvoer...tja, dat is een komma op de verkeerde plaats :D :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:22

Door goede adviezen van Mirim ga ik overstappen naar de Amino-sport muesli