Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:Als de mijne hartje winter rent als een mallen, dan is ze ook schuimwit onder haar dekens, moet ze zelf weten. Met wintervacht zou ze ook in het zweet staan en ik kan er nu eenmaal niet continu bijstaan om te checken wanneer ze graag een wedstrijdje wil houden op de weide.
Maar nat en koud betekent hier zonder schuilstal ook altijd een regendeken.
Hier dit jaar voor het eerst een te dik paard. Overgestapt van droog hooi naar voordroog in combi met veel te veel eikels,ondanks het verwijderen van enkel grote (450L) kruiwagens per week.
CarolineCF schreef:Perryx schreef:Mijn paard is momenteel ook aan de schrale kant, wij hebben ook koeien op stal, die mais krijgen. Kan ik dit aan mijn paard voeren of is dit erg ongezond ?
Niet doen - paarden kunnen maïs niet goed verteren.Kan problemen in de darmen / koliek veroorzaken.
Yvank_ schreef:Dan scheer je toch een dekenmodel? Veel fijner voor een dun paard als je ze gewoon onder deken kan zetten. Helemaal als er ook geen schuilstal is.
CarolineCF schreef:Perryx schreef:Mijn paard is momenteel ook aan de schrale kant, wij hebben ook koeien op stal, die mais krijgen. Kan ik dit aan mijn paard voeren of is dit erg ongezond ?
Niet doen - paarden kunnen maïs niet goed verteren.Kan problemen in de darmen / koliek veroorzaken.
Desiree schreef:CarolineCF schreef:
Klopt. Ik ken ook iemand die dat doet. De eerste koliek heeft al plaats gevonden. Ben benieuwd hoelang dat paard het gaat volhouden bij die persoon.
Jientis schreef:Yvank_ schreef:Dan scheer je toch een dekenmodel? Veel fijner voor een dun paard als je ze gewoon onder deken kan zetten. Helemaal als er ook geen schuilstal is.
Een paard dat op pensioen is scheren vind ik absurd.
Ik laat hun liefst zo natuurlijk mogelijk.
Ik ga hem gewoon 's morgens een dun regendeken aandoen denk ik. Zolang de zon niet gaat schijnen, gaat hij hopelijk niet zweten.
YvonneV schreef:Ik heb mijn oudje jarenlang op advies van de dierenarts snijmais bijgevoerd, nooit problemen mee gehad.
Omdat ze door haar slechte gebit geen hooi meer kon eten kreeg ze zo toch nog wat extra vezels binnen.