Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aman__ schreef:Ik heb ook een vraagje, mijn paard van 1.76 in echt niet dik te krijgen. Nu begint er wel spier op te komen maar dik is ze echt nog niet. Er zijn ook al heel veel onderzoeken geweest maar ze is gewoon kerngezond alleen in het voor het gezicht niet fijn. Vroeger kreeg ik wel eens op mijn protecol dat ze te dun was. Nu kreeg in een tip dat ik merriebrok van pavo moest gaan voeren wat is jullie ervaring. Ook heb ik de voedingswijzer van de pavo gedaan. Die zeggen dan ik 5-6 kilo energy control met kruidenmelange moet gaan voeren maar ik ben dan wel bang dat ze boven mijn hoofd uitkomt. Heeft iemand daar ervaing mee zomaar overstappen op ander voer.
Op deze foto zie je goed dat ze niet een van de dikst is...
http://www.kathographics.nl/images/stor ... order.html
http://www.kathographics.nl/images/stor ... order.html
Mrietjesueel schreef:Keer overdoseren met ontwormen op 200 kg kan geen kwaad! Ik vind haar er op de foto´s echt heel slecht uitzien...
Mrietjesueel schreef:Feit is dat veel mensen denk dat hun shetlander nog geen 100 kilo weegt, waardoor ze regelmatig onderdoseren. Overdoseren moet je inderdaad niet elke keer doen (en je moet ook niet 200 kilo boven het werkelijke gewicht gaan zitten...). Als je je pony verdenkt van wormen is wat extra wormmiddel geen probleem.
pluklief schreef:Mrietjesueel schreef:Feit is dat veel mensen denk dat hun shetlander nog geen 100 kilo weegt, waardoor ze regelmatig onderdoseren. Overdoseren moet je inderdaad niet elke keer doen (en je moet ook niet 200 kilo boven het werkelijke gewicht gaan zitten...). Als je je pony verdenkt van wormen is wat extra wormmiddel geen probleem.
We hebben haar op advies van de veearts voor een bepaald aantal kilo ontwormt, en meer weegt ze ook zeker niet. Ik heb haar ook zeker niet extreem over gedossert qua wormenkuur met een veulen erin doen we met alles wat voorzichtiger.
Veulen is er inmiddels uit, er blijft nu helemaal niks van de pony over. Ze krijgt nu flox + merriebrok + kuilvoer.