Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaaikeUshi schreef:Of jullie het willen geloven of niet, Stan, haflinger, type stoere tank, 1.55 stokmaat, had een omtrek van maar liefst tussen de 2.07 / 2.09 toen we hem voor het eerst opmeten met de PAVO meter.
MaaikeUshi schreef:Dacht direct even kijken wat er bij 1.70 m. omtrek staat...hou je vast: 405 kg![]()
We hebben het bewijs dat het echt niet klopt
MaaikeUshi schreef:Toch is het wel triest dat door een leverancier van paardenvoer dan net wordt gedaan of dat 'de waarheid' is. Vind ik ook met die voedingsadviezen.....
Isapaardje schreef:Pavo adverteert ook volop met zijn voer met erg laag suikergehalte. "Minder dan 2%". Nature's Best.
Het klinkt geweldig, maar als je dan gaat kijken hoeveel zetmeel erin zit (ook een dikmaker en veroorzaker van bevangenheid als je paard er gevoelig voor is), dan schrik je ervan. Kom je in totaal toch weer bij 30% uit en dat is voor vele paarden te veel. Jammer dat ze dit niet zeggen als je op zoek bent naar een geschikt voer.
Over de Pavo koek heb ik Pavo eens gebeld. Mij werd verteld dat deze 32% aan suiker en zetmeel bevatten. Maar dat dat gold voor de hele doos. Omdat ik maar een halve koek mocht geven aan mijn shetlander was het gehalte dus verwaarloosbaar ....
Huh?, dacht ik gelijk; 32% is 32% of het nu van een halve koek is, of van de hele doos. Maar dat kon ik die mevrouw van Pavo niet duidelijk maken