Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jennyxx schreef:Weet iemand een emailadres van Cavalor of een verkooppunt die meer over de melasse in Pianissimo kan vertellen? Op hun site vind ik helemaal geen contact informatie...
Pellie schreef:ik vraag me even af, insulineresistentie zie je ook wel eens bij diabetes, zou een paard dit ook kunnen hebben? genoeg dikke paarden dus ik kan me het dan wel indenken... even een zij-gedachte hoor.
dwertje schreef:ik heb contact gehad met cavalor en ik hoop spoedig bericht te krijgen over de melasse die in pianissimo zit.Zodra ik dit weet laat ik het jullie ook weten
Jennyxx schreef:dwertje schreef:ik heb contact gehad met cavalor en ik hoop spoedig bericht te krijgen over de melasse die in pianissimo zit.Zodra ik dit weet laat ik het jullie ook weten
Hoi Dwertje, heb je al antwoord van Cavalor gekregen? Ik inmiddels wel van Havens. In de Muesli-zonder-haver zit 2 a 3% melasse en 4% suiker en 32% zetmeel..
Zwelgje schreef:Ik voer nu sinds een tijdje ook Marstall, de Melasse vrij, de Corn Muesli en de Optimal en ik heb ook een hoog in het bloed staand paard want nooit dik te krijgen was.
Nu staat hij op 1kg Corn Muesli, 750 gram Optimal en 250 gram Melasse vrij en ik vind hem niets te dun. Dat is niks vergeleken met wat ik voerde toen er nog Havens op het menu stond... toen kreeg hij 5kg per dag!!! En niet dik te krijgen.
Ik ben zeer tevreden want dit paard heeft ook een stofwisselings probleem waardoor hij brok niet goed verteerde. Mijn bijna 3-jarige Jet Set ruin voer ik nu ook alleen Marstall muesli en die groeit als kool! Hij was altijd schraal en klein en nu na 6 maanden vol in massa en 1.67 hoog!!! En deze jongeling moet nog 3 worden. Ze zien er top uit. Van mijn jonge paard denken ze al dat die werkt, zo fijn in massa en bespiering...alleen door het voer want hij gaat niet eerder onder de man dan aankomende zomer/najaar 2007