Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:01

Poekkie schreef:
Misschien begrijp ik het niet goed. Maar als je een bepaalde opslagplek hebt waar zeg 100 baaltjes van 20-25 kg in gaan, dan gaan daar toch ook 200 baaltjes van 10-12 kg in en doe je uiteindelijk even lang met beide opties?


Ligt er aan. Een goed strak geperste baal van 20 kilo kan kleiner zijn dan een los geperste baal van 15 kilo.
En de ene baal van 20 kilo kan een ander formaat hebben dan een andere baal van 20 kilo

Laura_
Berichten: 5392
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:02

De afmetingen van een 12 kilo baaltje zijn denk ik hetzelfde als de 20 kilo baaltjes, alleen zijn die strakker geperst denk ik. Dus qua volume blijft het hetzelfde.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:03

Ah ok dat wist ik niet! Deze zijn idd niet superstrak geperst.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:28

Ik denk dat het toch een beter hooi jaar zal worden. Hier heeft iedereen nu toch een fantastische hooi-snede binnen(of volop mee bezig) en we zijn nog maar eind juni, dus toch een heel grote kans dat er nog een 2de hooi snede volgt, wat sowieso al beter is dan vorig jaar en met wat geluk(onder normale omstandigheden ), komt er na deze snede vaak nog 2 snedes, eentje hooi en dan eentje meestal om te wikkelen omdat het wat later op het jaar is al.
(En hier is deze hooi-snede nu bij zo goed als iedereen de 2de snede, er werd al gemaaid enkele maanden terug, voor in de silo’s of om te wikkelen)

Marieke1495

Berichten: 5231
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:39

Laura_ schreef:
De afmetingen van een 12 kilo baaltje zijn denk ik hetzelfde als de 20 kilo baaltjes, alleen zijn die strakker geperst denk ik. Dus qua volume blijft het hetzelfde.

Dat was hier inderdaad wel het geval. :j qua volume waren ze vergelijkbaar.

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:45

Djoena schreef:
Groningen (prijzen zijn incl bezorging en ze worden gewogen waar ik bij sta):
Grote baal verpakt hooi van 650-750 kg €50,- tot €55,-
Kleine baal verpakt hooi van +/- 125 kg €25,-
Kleine pakjes onverpakt hooi +/- 19-22 kg €4,50 - €5,50


Waar in Groningen zit hij? Ik ben nog op zoek naar een leverancier voor ‘normaal’ hooi.

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:52

Ik heb nog een heel mooi groot pak onbemest weidehooi liggen, mijn kneus eet het niet en de shet kan er niet tegen eten.

Als ik iemand in de buurt van Finsterwolde er blij mee kan maken, haal maar op.Afbeelding

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:20

Poekkie schreef:
Misschien begrijp ik het niet goed. Maar als je een bepaalde opslagplek hebt waar zeg 100 baaltjes van 20-25 kg in gaan, dan gaan daar toch ook 200 baaltjes van 10-12 kg in en doe je uiteindelijk even lang met beide opties?


Ow, ja, als ze echt het dubbele zijn wel.

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:29

Heb rechthoekige pakken voordrooghooi zal rond 350-400kg zijn
Deze betaal ik €45 per stuk en ze worden ook gebracht :D

Regio Puurs België

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:35

tengeltje11 schreef:
Ik denk dat het toch een beter hooi jaar zal worden. Hier heeft iedereen nu toch een fantastische hooi-snede binnen(of volop mee bezig) en we zijn nog maar eind juni, dus toch een heel grote kans dat er nog een 2de hooi snede volgt, wat sowieso al beter is dan vorig jaar en met wat geluk(onder normale omstandigheden ), komt er na deze snede vaak nog 2 snedes, eentje hooi en dan eentje meestal om te wikkelen omdat het wat later op het jaar is al.
(En hier is deze hooi-snede nu bij zo goed als iedereen de 2de snede, er werd al gemaaid enkele maanden terug, voor in de silo’s of om te wikkelen)


Als er nu niet rap wat regen komt hebben we nog steeds een heel groot probleem. Meeste 1e snee gaat de kuil in voor de koeien, voordeel is dat die bij de meeste boeren voldoende tot ruim voldoende was. 2e snee ligt er bij sommige nu af, of komt eraan. Maar als er nu geen regen komt dan gaat er niet voldoende groei meer komen

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:37

Maar er komt overmorgen regen *\o/*

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:46

Idd, morgen ook al kans op regen en daarna wordt hier 6 dagen op rij regen voorspeld. Ideaal dus, alle kunstmeststof gaat er nu nog vlug op morgen en dan 6 dagen regen en we zijn normaal gezien weer vertrokken.

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:50

kojack schreef:
Djoena schreef:
Groningen (prijzen zijn incl bezorging en ze worden gewogen waar ik bij sta):
Grote baal verpakt hooi van 650-750 kg €50,- tot €55,-
Kleine baal verpakt hooi van +/- 125 kg €25,-
Kleine pakjes onverpakt hooi +/- 19-22 kg €4,50 - €5,50


Waar in Groningen zit hij? Ik ben nog op zoek naar een leverancier voor ‘normaal’ hooi.


Noord Groningen :) vlakbij de zee. Ik heb hem vanmiddag alleen gevraagd of hij nog nieuwe afnemers aanneemt, maar hij geeft aan dat al zijn hooi van dit jaar al gereserveerd of verkocht is -O-

pillow
Berichten: 7874
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:59

kojack schreef:
Ik heb nog een heel mooi groot pak onbemest weidehooi liggen, mijn kneus eet het niet en de shet kan er niet tegen eten.

Als ik iemand in de buurt van Finsterwolde er blij mee kan maken, haal maar op.[ [url=m/S7h93G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar als dat gewoon droog hooi is, doet het er toch niet toe hoe lang de shet er mee doet.

mirim

Berichten: 4437
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:40

Ik heb 100 kleine baaltjes voor 3,25 , zelf opgehaald van het land.
50 Zwaardere kleine baaltjes (20 kilo +) voor 3,60 , onbemest.
En aankomende week 20 grote ingepakte balen voor €60,00 / baal thuisgebracht .
Dan zijn we voorlopig even klaar.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 06:33

Ik heb in Groningen 32 midibalen kunnen kopen voor 25.50 inclusief leveren. Dat is ietsje duurder dan wat ik er vorig jaar voor betaalde, maar ik heb het er graag voor over want de kwaliteit is gewoon altijd goed. Nu nog op zoek naar een paar grote balen en dan ben ik ook weer klaar voor de komende tijd. :)

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:57

trustHim schreef:
tengeltje11 schreef:
Ik denk dat het toch een beter hooi jaar zal worden. Hier heeft iedereen nu toch een fantastische hooi-snede binnen(of volop mee bezig) en we zijn nog maar eind juni, dus toch een heel grote kans dat er nog een 2de hooi snede volgt, wat sowieso al beter is dan vorig jaar en met wat geluk(onder normale omstandigheden ), komt er na deze snede vaak nog 2 snedes, eentje hooi en dan eentje meestal om te wikkelen omdat het wat later op het jaar is al.
(En hier is deze hooi-snede nu bij zo goed als iedereen de 2de snede, er werd al gemaaid enkele maanden terug, voor in de silo’s of om te wikkelen)


Als er nu niet rap wat regen komt hebben we nog steeds een heel groot probleem. Meeste 1e snee gaat de kuil in voor de koeien, voordeel is dat die bij de meeste boeren voldoende tot ruim voldoende was. 2e snee ligt er bij sommige nu af, of komt eraan. Maar als er nu geen regen komt dan gaat er niet voldoende groei meer komen



dit las ik vorig jaar ook in dit topic, en toen is er uiteindelijk ook nog zat 2e en 3e snee van af gekomen.
in onze regio is in elk geval zat aanbod :j

pluisje88

Berichten: 8183
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:25

ellepel schreef:
trustHim schreef:

Als er nu niet rap wat regen komt hebben we nog steeds een heel groot probleem. Meeste 1e snee gaat de kuil in voor de koeien, voordeel is dat die bij de meeste boeren voldoende tot ruim voldoende was. 2e snee ligt er bij sommige nu af, of komt eraan. Maar als er nu geen regen komt dan gaat er niet voldoende groei meer komen



dit las ik vorig jaar ook in dit topic, en toen is er uiteindelijk ook nog zat 2e en 3e snee van af gekomen.
in onze regio is in elk geval zat aanbod :j


Nou bij ons is dat echt niet het geval geweest. Wij hebben geen tweede snede gehad. Het hooi wat er was was onbetaalbaar en van slechte kwaliteit al minstens 2 jaar lang..

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:41

Gisteren hebben wij het hooi van het land af gehaald, zelfde prijs als vorig jaar voor betaald bij de boer. Zijn oogst was wel vele malen beter dan vorig jaar de 1ste snee, toen van het zelfde perceel 1200 baaltjes en nu 1600. De regen een paar weken terug en daarna het mooie weer heeft veel goed gedaan. We hebben mooi grofstengelig hooi, grote vaste balen. Ben er weer blij mee.

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:42

Vorig jaar hebben wij wel een mooie 2e snee gehad.
De jaren daarvoor niet.
Was alles bruin en dor.

Laura_
Berichten: 5392
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:02

Ik ben benieuwd. Hopelijk heeft onze boer ook een mooie oogst dit jaar!

Ik ben wel verbaasd hoeveel pakken ik altijd zie liggen op niet eens al te grote percelen.

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:16

Hier ook meer pakken van land dan de boer had verwacht.

Ik ben benieuwd wat mijn voerhandel doet. Ivm kleine hoeveelheden ben ik gebonden aan de wat duurdere leveranciers (duurder ivm kleinere hvh). De graszaadhooi balen waren van 160 per ton (excl btw) naar 180 gegaan. Ik hoop dat het wel weer naar beneden gaat, maar ik ben er bang voor.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:51

Onze ene leverancier mag pas laat maaien vanwege het broeden van vogels.

Vorig jaar leek eerste levering echt wel mooi. Daarna heel veel zuring, mos etc Dat laten ze allemaal liggen.

Toen 3 andere geprobeerd en allemaal beetje zelfde probleem. En ook ene paar waar het hooi heel mooi lijkt, niet stoffig is en je niks vindt, maar ze het toch erg moeilijk eten.

Ik zie hier ook kleinere stukjes land waar best veel balen op liggen. Het stond ook wel hoog. Maar zoek niet verpakt en onverpakt is er nog weinig keus in deze omgeving.
Komt wel, maar iemand had mooi spul en was zo weg. Andere zegt dat ie genoeg heeft, maar heb gister nog zitten uitrekenen en heb echt minimaal 650 baaltjes pj nodig.

Vooruit kopen durf ik niet. Wie zegt dat het er dan nog ligt en de kwaliteit constant blijft. Maar je neemt dan wel elk jaar een risico. Ik kom braaf elke 2 weken halen, maar is het niet goed, wil ik wel iets anders kunnen kopen.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:57

Ik heb van de week baaltjes voor 3 euro per stuk van het land gehaald, ong 15 kilo per stuk dus geen super zware balen. Zolder ligt zo goed als vol. Niet genoeg voor een jaar, maar dit hebben we alvast binnen.

Afgelopen jaar betaalde ik 4 euro per stuk uit de schuur.

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:18

Mag ik hier even een vraag stellen?
Ik heb veel topics gelezen maar kom er niet helemaal aan uit.

Ik heb 3 paarden, flinke tinker, ''sport'' haflinger van 1.50 en een shetlandertje.
Wij hebben een stal waar 80 pakken, onverpakt hooi van ongeveer.. 15-20 kilo kwijt kunnen, (niet gewogen). 5,- per pak, 5x80= 400,-

Ik voer 2 pakken per dag, dus 10,- per dag, dat is 300,- per maand. Is dit een normale prijs en ligt het gewoon zo hoog of betalen wij te veel?

Een paar jaar geleden hebben we van een bedrijf verpakt hooi gekocht maar daar zat schimmel in en veel kon gewoon weggegooit worden, sindsdien nemen wij alleen onverpakt hooi.
Ik zit in de regio Breda, dus misschien dat het daar momenteel ook veel hoger ligt dan het noorden