Net nog even bij Kim geweest en ze zweet helemaal niet meer! Dit is echt een goede vooruitgang, want de laatste keer dat ze echt helemaal droog was is zéker 2 weken geleden.
Jessix
Geplaatst: 28-11-16 22:13
Houden zo!
ellepel
Geplaatst: 28-11-16 22:20
Dan is het misschien toch de merriebrok of wel een maagzweer die nu door de medicatie minder pijnlijk is? dat is het enige wat er veranderd is toch?
Anoniem
Geplaatst: 28-11-16 22:23
Zeker zo houden! Daar doen we alles aan.
Ja, we zijn gestopt met de merriebrok, als ik het goed heb 4,5 dag geleden. Ze krijgt sinds donderdag een kuur tegen maagzweren. Ze krijgt ook nog een kuur tegen bloedarmoede waarin ook veel vitaminen en mineralen zitten. We hebben haar gisteren ook nog gewassen met B En sinds gisteren een deken en sinds dat ze die op heeft, is er echt verbetering gekomen.
Volgens mij klopt het zo: 24 November gestart met kuur voor bloedarmoede. 24 November gestopt met bijvoeren (merriebrok). 24 November gestart met kuur voor maagzweren. 27 November begonnen met een deken. 27 November veulen er voorgoed af.
ellepel
Geplaatst: 28-11-16 22:35
Ok,nou ja niet te vroeg juichen,maar hopelijk blijft het goed gaan. Zou zeker wel iets blijven geven van vitamine korrel/supplement, als die kuur op is hoor. dat heeft ze zeker wel nodig. Maar ik hoop echt dat alle ellende nu voorbij is
Nee, dat doen we zeker niet. Maar ik ben wel voor het eerst sinds dat ze ziek werd weer een beetje positief.
Ik geef liever geen brok meer bij, dit kreeg ze voor de dracht ook zelden, alleen af en toe wat als beloning uit de hand. Maar we hebben nog wel vitaminespuiten liggen. Eerst maar eens zorgen dat haar darmen goed tot rust komen en ze binnen in haar lichaam weer hersteld.
Het afspenen gaat gelukkig ook erg goed, geen stress aan beide kanten en waar gisteren de melk nog letterlijk uit de uier spoot s'avonds, drupt het nu enkel nog een beetje en lijkt de uier ook niet meer zo vol als gisteren. Ik hoop dat dit zo door zet.
geerke
Geplaatst: 28-11-16 22:40
Hou die deken maar op dan...zou ze het koud hebben gehad?Kan toch haast niet?Maar goed,het werkt!
Dat leek me ook erg sterk hoor, haar temperatuur was elke keer gewoon prima en ze bibberde ook niet. Maar ze is érg hard voor zichzelf en het moet al heftig zijn wil ze een keer iets tonen. Ik vond haar alleen gisteren zo vreemd koud aanvoelen, zoals ik al zei was de laatste keer dat ik dat zo voelde bij ons IJslandertje dat was overleden. Dus toen mijn gevoel toch maar gevolgd en een deken op gedaan, ondanks mijn angst dat dat het zweten zou verergeren. Het tegendeel bleek waar!
Nee hoor, maar ze is wel opgevoeld om te kijken of alles daar goed aanvoelde en of er geen beknelling voorin zat en ook om uit te sluiten dat ze drachtig was, ook al wisten we dat nagenoeg zeker.
Kim, misschien een vraag die je ook al 20x gesteld is, maar ik moest gisteren aan je denken, dus mss voor de 21ste keer.
Is er kans op leverbot? Ik stond gisteren met iemand te praten en na een week ongeveer dezelfde symptonen als die van jou, bleek daar leverbot uit te komen. Paardje was haflinger en had last van koliek, zweten maar daar bovenop ook nog wel evenwichtproblemen, slijmvliezen die heel grauw waren
Leverbot kan het niet zijn inderdaad. Slijmvliezen zijn nagekeken en ze heeft daar op het zweten na ook geen symptomen van. Plus dat het sinds het dekentje weer de goede kant op aan het gaan is.
Ik hoop het ook, want doordat we nu best wel wat tegelijk hebben geprobeerd, kan het dus echt vanalles zijn. Maar voornaamste is dat het nu weer de goede kant op gaat.
Mocht je de vitamine spuiten geven, elke dag ongeveer een vijfde geven zei mijn da altijd. Geef je de volle spuit in één keer dan plassen ze het meeste weer uit.
Ja! Ben hier ook echt heel erg blij mee. Ze trok na het rennen nog wel even met haar buik en ze is erg veel spieren kwijt, maar nu ze eindelijk niet zo dun meer is, kunnen we haar ook weer langzaam oppakken en buikspieren kweken.