Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nickynicole schreef:Tja ik zie ook Gastro + ook niet als een wondermiddel. Wil je luchtzuigen, singelnijd, etc... verbeteren dan zal je toch kritisch naar je stalmanagement moeten kijken. Als voorbeeld: brok wijzigen maar nog steeds onvoldoende ruwvoer zal geen verbetering geven.
Toevoeging: Ik heb de paarden aan huis staan en al meerdere malen het stalmanagement aangepast. Ik ben van mening dat ons stalmanagement optimaal is voor onze paarden. Nu we gestart zijn met de Gasto + zie ik verbetering bij het paard dat gevoelig is op de darmen/maag.
MightyJoe schreef:Helaas stop ik er toch weer mee.. Paard stond vandaag met verstoppingskoliek. Ruwvoer ligt het verder niet aan. Dierenarts raadde aan om toch maar weer op de bietenpulp over te stappen. Dat werkt gewoon het beste voor mijn paard. Ik ben overgegaan naar dit voer omdat ik bietenpulp zo'n gedoe vond om klaar te maken en ik dacht dat hij wel wat extra energie kon gebruiken. Maarja dan maar weer over op de pulp. Misschien over een tijdje dat ik half om half kan gaan voeren.
snissje schreef:Ik voer in de winter ook bietenpulp. En ik merk dat die van mij het daar ook heel goed op doe. Ze staat nu een kleine week op voer van stal. Luchtzuigen gaat heel erg goed! Ze doet het naar mijn idee minder. Wel voer ik nog de mix van havens. Die blijf ik ook voeren voor speeksel aanmaak etc.