Weidebloem schreef:Alice13 schreef:Ik begin vandaag aan m'n tweede zak vitalbix. Mijn paard ziet er super uit ( maar dat deed ze altijd eigenlijk al) alleen vind ik haar in energie wel afgenomen. Ze is erg tam, op de wei maar ook met rijden. De hoeveelheid energie die ze nu binnen krijgt is te weinig tov het impuls wat ik met rijden eruit wil rijden. Van weekend in ons M1 debuut moest ik er heel hard aan werken. Ze was mega braaf. - daar ben ik super blij mee! - maar zou wel graag m'n proeven met wat meer pit willen rijden!
Als je al olie bijvoert voor energie zou je ook een handje haver kunnen bijvoeren. Echt met een klein beetje beginnen en kijken hoe hij erop reageert
Zo super lief dat jullie allemaal mee denken! Daar wil ik als eerste voor bedanken!!
Gisteren heb ik ontzettend fijn gereden (maandag had ze vrij) er gaat dus waarschijnlijk gewoon te weinig energie in om meerdere dagen achtereen te werken. Ik heb de luzerne en de vitalbix verhoogt. En voer als ik savonds op stal ben eventueel nog extra hooi.
Haver wil ik nog even niet aan beginnen. Want ik ben juist blij dat ze rustiger is. Ik heb nu een paard wat veel minder nerveus is maar we moeten nog de balans in rust en toch energie en niet futloos vinden!