Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:45

Mijn pakketje is ook binnen.
Ik zie verschillende bedragen voorbij komen voor die cushing test. De ene zegt het is helemaal gratis, in de pavo folder zag ik iets van 26 euro ofzo.. ik weet niet niet meer.

Hoe zit het dan met de dierenarts? die moet je dan toch wel betalen voor het afnemen van het bloed?

Iemand die dit weet?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:46

faabfabienne schreef:
Hahahahaha wat? Ik snap het niet? Hebben ze op het pakket 18+ pakket gezet? Wat gênant :r
En wat zat er allemaal in het pakketje?

MEt een mega grote paardenkop ernaast :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:47

Je betaalt enkel de evt voorrijkosten en de kosten van het bloedprikken. Voor de kosten van de test betaal je niets.

En dames een typfout is snel gemaakt, met buisje bloed bedoelde ik natuurlijk het buisje :roll:

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:48

pluisje88 schreef:
faabfabienne schreef:
Hahahahaha wat? Ik snap het niet? Hebben ze op het pakket 18+ pakket gezet? Wat gênant :r

Hahahahha god zijn dank _/-\o_ was anders een beetje gênant geweest :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:49

pluisje88 schreef:
faabfabienne schreef:

Doet mij denken aan het pony play topic.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:49

faabfabienne schreef:

:')
Zitten hier nog minderjarigen die het pakketje hebben aangevraagd? Helaas, stuur maar door. :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:52

Douraque schreef:
Je betaalt enkel de evt voorrijkosten en de kosten van het bloedprikken. Voor de kosten van de test betaal je niets.

En dames een typfout is snel gemaakt, met buisje bloed bedoelde ik natuurlijk het buisje :roll:

DAn ben je nog snel een euro of 70 kwijt ofniet?

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:56

Mijn merrie van 19 is erg moeilijk op gewicht te houden, lust niet alles en wordt gewoon gevaarlijk van haver. Ze eet normaal ook vrij gulzig, maar door de gepofte granen die er in zitten moest ze toch redelijk veel kauwen. Ik heb het idee dat ze het graag lust (ze had de emmer schoon op), ze werd er gelukkig ook niet heet of onrustig van.

Ik vind het voer er goed uitzien, het ruikt lekker, het voelt goed en zelfs een beetje vettig. Wat ik wel tegenstrijdig vind, zijn de kleine brokjes (makkelijk te eten) maar toch vrij grove muesli die er door zit waardoor het me lastig kauwen lijkt?

Speedibeet heb ik niet gevoerd, ik heb liever dat ze haar buik vult met gras/hooi.

Maar als ik het dus goed begrijp met die cushing test, is de test gratis maar betaal je wel eventuele voorrijkosten. Hoe zit dat dan met kosten consult/bloed prikken? moet je dat wel betalen? EDIT antwoord is gegeven zie ik :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:57

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:58

Hahahahahaha hij is binnenhoor! :') valt nog mee.

Maar bij mij werd het gewoon door de brievenbus geduwt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:59

Wat goed dat die Cushingtest onder de aandacht woedt gebracht. Ik ben benieuwd wanneer de pakkerjespostbode hier voor de deur staat!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:00

Douraque schreef:

Bijgeleverde folder zegt :
26,40 (excl. BTW, inzend- en dierenartskosten). Dat is dus niet de BI actie.

Maaike162

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:04

Haha, foto ziet er leuk uit!

Hier een minderjarige :) maar ik denk dat mij ouders het 'spannende' pakketje al aan hebben genomen, aangezien ik nog op school zit...

En vanmiddag mag paardlief het voer goedkeuren :)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:23

Is speedibeet haver vrij? Ik kon dat niet op internet of de verpakking lezen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:25

Waar staat BI actie voor? Vind het wel interessant om de cushing test uit te laten voeren, da is vrijdag toch op stal. Maar als er een hoop kosten overheen komen terwijl mijn paard eigenlijk niets toont, is het een beetje een duur grapje..
Las ik niet ook ergens dat bepaalde waardes sowieso verhoogd zijn rond de herfst? Hoe betrouwbaar is die test of moet er nog een controle test worden uitgevoerd?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:25

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:28

Ik heb het pakketje ook binnen voor mijn 19-jarige :D Leuk pakketje vond ik het, met zo'n bijgevoegde pollepel :') De cushing test ga ik denk ik niet doen, mijn paard vertoond eigenlijk geen symptomen.
Is de test altijd geldig, of heb ik daar overheen gelezen?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:30

Evelijn schreef:
Speedibeet is bietenpulp... dus niks anders dan bieten. Alle info kan je hier vinden http://www.pavospeedibeet.nl/

Dat had ik net al gelezen. Dus betekend dat haver vrij?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:31

RianneH schreef:
Las ik niet ook ergens dat bepaalde waardes sowieso verhoogd zijn rond de herfst? Hoe betrouwbaar is die test of moet er nog een controle test worden uitgevoerd?

Geen idee, maar er is een normaalwaarde voor de periode in het voorjaar en een normaalwaarde voor de periode in het najaar. Die laatste waarde is al hoger dan de waarde van het voorjaar, dus in de test is er al 'gecorrigeerd' voor dat effect. Als je écht meer wil weten denk ik dat je het Cushing-topic (of de opeingspost ervan) hier op Bokt moet doorlezen, daar staat redelijk wat info en er zijn natuurlijk een heel stel ervaringsdeskundigen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:31

... ehh... je weet toch wat haver is? ga daar maar eens op googlen dan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:43

RianneH schreef:
Waar staat BI actie voor? Vind het wel interessant om de cushing test uit te laten voeren, da is vrijdag toch op stal. Maar als er een hoop kosten overheen komen terwijl mijn paard eigenlijk niets toont, is het een beetje een duur grapje..

BI is farmaceut die prascend maakt. (ben de naam kwijt) zij hebben inderdaad de actie om gratis te testen voor nieuwe gevallen in sept. en okt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:46

En ook hier stond de postbode op de mat! *\o/* *\o/* Dankjulliewel Pavo!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:52

pluisje88 schreef:
Mijn pakketje is ook binnen.
Ik zie verschillende bedragen voorbij komen voor die cushing test. De ene zegt het is helemaal gratis, in de pavo folder zag ik iets van 26 euro ofzo.. ik weet niet niet meer.

Hoe zit het dan met de dierenarts? die moet je dan toch wel betalen voor het afnemen van het bloed?

Iemand die dit weet?

Van de week krijg ik mijn dierenartsrekening binnen, dan kan ik het exact vertellen.
Dierenarts kwam langs vanwege een kreupelheid (uiteindelijk kneuzing in dr lies en
een ontsteking in de lymfebaan). Hij moest toch bloedprikken, om een spierscheuring
uit te sluiten, dus gelijk bloed afgenomen voor de PPID. Hij zei, dat het rond de €10,-
omdat ze het moesten verzenden. Hij verwachtte het niet bij mijn merrie, maar omdat
ze toch 21 is en wat mankementjes heeft, toch maar gedaan. Gelukkig geen PPID.

Als ik de rekening heb, zal ik het even hier vermelden wat de daadwerkelijke kosten zijn!

RianneH

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:04

Ik zal eens het pakketje lezen en horen wat de da wat er voor kosten aan zit.
Zal me eens wat verder inlezen in de cushing :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:04

Lous schreef:
Ook in oktober gratis testen?Ik verdenk mijn shet inmiddels toch van cushing.Ruggegraat en schouders zijn goed voelbaar terwijl hij wel een aardig buikje heeft.

t/m 31 Oktober kan je nog gratis testen. ;)