Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jemawi schreef:_PatriciaH schreef:Hoe lang moet je Metazoa voeren voordat het helpt tegen zomerexceem?
Onze nieuwe ruin krijgt het nu bijna 5 maanden. Ze staan nu 24/7 buiten op een grote paddock met schuilstal en rond april mogen ze weer 24/7 het land op. Zou ik het dan lang genoeg voeren om resultaat te zien?
Vorige eigenaar dacht dat hij het had maar was er niet zeker van.
Ik denk dat dit prima is. Die van mij staan er ook ongeveer 5 maanden op en zie al grote verschillen, vooral dus bij mijn pony met zomereczeem. Ze staat in het bos en het hoefde maar even wat warmer te zijn in het najaar/voorjaar en het gedonder begon alweer.
@Marjo89: gek genoeg ben ik daar helemaal niet bang voor. Die van mij is zoveel rustiger dan anders en voor de verandering groeit nu ook alles aan (manen/staart)
Had je sweet itch hoody altijd al?
@Cemlys: waarom ben jij ermee begonnen?
ivy_power89 schreef:Wel 2 bekers per dag
Er zit echt een verschil met hoe we begonnen en hoe ze nu is. Buiten het toevoegen van de luzerne brokjes is er niets veranderd aan rantsoen en training
Chesss schreef:Hier nu een weekje bezig met de combi van SFB en de luzernebrok. Losse luzerne nog niet erbij gegeven paard staat nu nauwelijks in het werk en is nu mooi bol, dus even goed zo. Hij eet het supergoed gelukkig. Mest is wel veel mooier geworden, helaas nog wel water bij de mest. Maar of dit de reactie is op de brok of het feit dat zijn rug vanaf zijn schoft tot aan zijn staart vast staat weet ik niet. Morgen komt gelukkig de osteopaat. Moet wel zeggen dat hij blinkt als een spiegel, doet gewoon pijn aan je ogenen hij voelt zich goed fit.
jesito schreef:ivy_power89 schreef:Wel 2 bekers per dag
Er zit echt een verschil met hoe we begonnen en hoe ze nu is. Buiten het toevoegen van de luzerne brokjes is er niets veranderd aan rantsoen en training
Twee van die bekers die bij metazoa horen zijn 500gram per dag, dat is dus voor 1000 kg paard.
Die van mij krijgt een halve beker 2x per dag.
An_J schreef:Ik ben nog steeds tevreden... Wat mij echter wel opvalt is dat mijn beide paarden (en die van mijn stalgenoot) direct gaan drinken als de brokjes op zijn. Is het jullie weleens opgevallen?