Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:29

Ik geef het voor het schrikachtige gedrag

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:43

Moderatoropmerking:
Offtopic discussie verwijderd, deze heeft niets met dit topic te maken. Graag ontopic verder.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:32

Ik heb zojuist ook de magnesiumoxide van de welkoop. Klopt het dat er een koe op de zak staat? :P
Ze keken me wel raar aan toen ik zei dat het voor een paard was namelijk haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:55

Ja dat klopt. Staat ook in het topic :D

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:04

bij mij stond er geen koe op. Gewoon een witte zak met wat tekst.
Wordt overigens wel voor een koe van een merrie gebruikt die er veel baat bij heeft :D Merrie in kwestie is veel verbeterd en een stuk soepeler in haar spieren geworden. Vannavond komt de masseuse weer en dan vraag ik ook eens aan haar of ze het verschil kan voelen.
Ik gebruik zelf ook magnesium en voel me er ook geweldig bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:16

Nou Natascha , jij hebt me overtuigd; heb nu al meerdere verhalen gehoord van mensen met goede resultaten met magnesium gebruik, ook mensen die zelf die van de welkoop in capsules gooien en innemen, nou ga ik ook maar eens een stel capsules halen, voor mezelf....

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:53

Help!

Op een ander paardenforum lees ik weer dat oxide geen goede vorm is, maar dat het chelaat moet zijn..
Ik heb inmiddels de oxide aangeschaft....

Natascha / Ohjajoh6; over supplementen voor mensen lees ik dit:
Magnesium vormen waar het lichaam niks mee kan

magnesium oxide (is onoplosbaar)
magnesium hydroxide (heeft tevens laxerende werking)
magnesium carbonaat
magnesium stereaat

http://www.gezondbezig.nl/medisch/magne ... suppleren/

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:16

Oxide is een prima vorm :) is bij mij door mijn dierenarts aanbevolen om te geven toen mijn merrie een aantoonbaar tekort had in haar bloed. Na 6 weken gebruik van de oxide vorm was dat tekort aantoonbaar opgelost.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:21

Ik was vandaag bij de welkoop en die man begreep er helemaal niets van, in ene vraagt de een na de ander om de magnesium gries :D . Hij zit er over na te denken om maar een voorraadje in te slaan in verband met alle bestellingen die hij krijgt.

Ik heb hem even uitgelegd dat er een behoorlijk prijzenverschil zit tussen magnesium voor koeien en voor paarden. Toen begreep hij het helemaal en heeft keurig zonder enig probleem een zak voor me besteld.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:31

Bij mij in de welkoop wist de man precies waar ik het over had. Hij had het ook bij zijn paard gebruikt vroegah en het werkte perfect zei die.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:31

hallo, heb een tijdje meegelezen in dit topic. En ben om! Heb een vraagje mbt de magnesium van de welkoop. Is dit wel alleen magnesium? Ik heb een zak besteld met groene print met koe erop, maar daar staat op dat het een vitaminen/mineralen spoorelementen mengsel is. klopt dit wel? de man vertelde dat niet elke welkoop dezelfde leverancier heeft namelijk! staat op 90% magnesium met daaronder 545 gr. magnesium per kilo. Kan niet vinden wat er dan verder nog in zit. Beetje eng..... Wie kan mij wat duidelijkheid geven?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:36

Inmiddels voer ik mijn merrie nu ongeveer 5 weken de welkoop variant en ik moet zeggen :j
Zelfs mijn instructrice is helemaal overtuigd.
Het is en blijft een vreselijke hittepetit maar we hebben een aanzienlijk verschil geconstateerd. Na een week of 3 merkte ik sowieso al genoeg verschil en heb ik de moet bij elkaar verzameld om me in te schrijven voor onze aller eerste wedstrijd (mw. Is inmiddels al 8 jaar :o )
Volgende week gaat het gebeuren. *\o/*

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:08

mijn paardenmasseuse was tevreden gisteren. Paard was enorm vooruit gegaan. Had een rustigere uitstraling en veel lossere spieren. Luchtbalonnen blijven eng maar dat neem ik haar niet kwalijk :D
Afgelopen winter was ze echt gevaarlijk zo heet en onvoorspelbaar maar ze wordt steeds meer haar "oude zelf".
Heb voor mezelf gewoon pillen uit een pot via de dokter voorgeschreven gekregen maar zit volgens mij hetzelfde in als de zak van de Boernbond.
Voor het paard had ik voorheen een andere soort van de paardenwinkel maar die deed weinig had ik het idee. Mevrouw loopt ook niet meer te rillen alsof ze onder de mugjes zit en daar ben ik heel blij mee.
Mijn eigen fysio vond mijn spieren ook veel losser nu.
Goedkope oplossing voor een hoop pijn bij ons.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:27

Montecito schreef:
hallo, heb een tijdje meegelezen in dit topic. En ben om! Heb een vraagje mbt de magnesium van de welkoop. Is dit wel alleen magnesium? Ik heb een zak besteld met groene print met koe erop, maar daar staat op dat het een vitaminen/mineralen spoorelementen mengsel is. klopt dit wel? de man vertelde dat niet elke welkoop dezelfde leverancier heeft namelijk! staat op 90% magnesium met daaronder 545 gr. magnesium per kilo. Kan niet vinden wat er dan verder nog in zit. Beetje eng..... Wie kan mij wat duidelijkheid geven?

Pure magnesium kun je niet voeren dus er zit altijd wat bij, 100% magnesium kun je niet kopen.
Ik heb niet dezelfde zak als jou (mijne is wit met etiket) maar ik denk dat er wel hetzelfde inzit, het is gemengd met griesmeel.
Dit is gewoon het product wat ze door bijv. een compleet vitaminesupplement mengen.
Het is iig geen rotzooi want er wordt getest omdat voor koeien de regels streng zijn ivm het vlees wat voor menselijke consumptie kan zijn.
welmoed__ schreef:
Ik heb al een paar keer een vraag gesteld, maar deze word niet beantwoord.
Nogmaals de vraag.
Is het nodig om magnesium dagelijks te voeren, of is 3 a 4 keer in de week ook genoeg?

Ik voer het om de dag. :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:16

Ik gaf het voor de hoefbevangenheid en ze leek er beter op te lopen. :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:20

Die van mij laat het liggen.. Ik maak nu de muesli wat nat en daar meng ik dan de magnesium door heen, zodat het blijft plakken.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:46

zwanepol schreef:
Inmiddels voer ik mijn merrie nu ongeveer 5 weken de welkoop variant en ik moet zeggen :j
Zelfs mijn instructrice is helemaal overtuigd.
Het is en blijft een vreselijke hittepetit maar we hebben een aanzienlijk verschil geconstateerd. Na een week of 3 merkte ik sowieso al genoeg verschil en heb ik de moet bij elkaar verzameld om me in te schrijven voor onze aller eerste wedstrijd (mw. Is inmiddels al 8 jaar :o )
Volgende week gaat het gebeuren. *\o/*

Yeah *\o/* *\o/* *\o/*
Ze heeft zich fantastisch gedragen. *\o/* *\o/*
Direct een dikke winstpunt te pakken, helemaal blij *\o/* *\o/*

Magnesium _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:52

Haha, als je een winstpunt wil moet je magnesium gaan voeren! :D

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:08

MirandaFuego schreef:
Haha, als je een winstpunt wil moet je magnesium gaan voeren! :D

Lijkt er wel op ja! :D :D :D

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:36

Ja, ik kan mijn bestelde zak magnesium bij de Welkoop ophalen. Moest wel twee weken wachten, maar dan heb je ook wat! *\o/*

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:17

Mijn magnesiumzak is groen met een koe voorop. 25 kg en voor 22,95.
Ik had het artikelnummer opgegeven dat ohjajoh6 gepost had, en dat was dus een witte 20 kg zak voor 14,-
Ze konden het wel vinden in het systeem, maar volgens de man van de Welkoop kon deze niet meer besteld worden en waren nu alleen nog de groene 25 kg zakken in omloop.
Ietsje duurder maar goed ik ben blij dat ik nu kan beginnen met magnesium geven.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:26

ik had afgelopen week de witte zak voor 14,25 gekregen. Verschild dus kennelijk per filiaal.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:32

Stom is dat zeg. Hij zei heel overtuigend dat hij de 20 kg zakken echt niet kon bestellen.
Nou ja dit was al mijn derde Welkoop. De eerste twee wilden niet echt moeite doen om het uit te zoeken. Er waren al meer mensen geweest hiervoor en ze konden mij niet helpen blabla. Gelukkig deden ze bij de derde Welkoop niet moeilijk. Alleen dus wel een 25 kg zag gekregen. Maar er zit hetzelfde in dus prima zo. :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:56

De welkoop begint geld te ruiken! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:53

Valt nog alles mee vind ik; de witte zak die ik had voor 14 euro bevat 20 kg, dan is 25 kg voor 22,95 toch ook nog erg netjes?