Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:40

Pharmahorse wordt geleverd in een zakje met een plakker en een pot die zo open gedraaid kan worden. Naar mijn weten zit er geen suiker in. Maar is niet helemaal vochtdicht dus. Die van mij klontert nu ie in de trailer staat ook een beetje.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:57

Dimple schreef:
Doorslag gaf voor mij dat ze het op stal komen brengen omdat ze in de buurt zitten.

http://www.paardenpleister.nl en dat scheelt toch verzendkosten. Ben en blijf een Nederlander. Daar meteen de Vit E besteld en alles geregeld. +:)+

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, het neemt in ieder geval minder ruimte in de kast in :))

De Vitella van de Zingende Smid is ook zonder verzendkosten. Ik heb gisteren weer een pot besteld.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:12

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb een pot besteld via de zingendesmid. Eerst een 1kg pot om te testen hoe het effect is op mijn oudje. Ik ben erg benieuwd!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:42

TessaB schreef:
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb een pot besteld via de zingendesmid. Eerst een 1kg pot om te testen hoe het effect is op mijn oudje. Ik ben erg benieuwd!

Hou ons op de hoogte. Interesting! Succes ermee. Ben benieuwd wat het voor jouw paard gaat doen *\o/*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:05

Mijn pharmahorse klontert ook niet,je moet de plastic zak in de emmer goed dichtdraaien voor je de deksel erop doet.
Ik ben nog steeds erg tevreden

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:47

Ja ik heb het los in de emmer gekiept, niet meer het zakje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:14

Oh ja dat scheelt..........het trekt wel enigzins vocht aan,daarom liet ik t in het plastic zakje

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:33

Net een pot (1kg) besteld bij De zingende smid. Potje pharmahorse ging erg hard in ene. Dus weer een nieuw uitprobeersel!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:45

Is het verstandig te wisselen van merk? Of maakt dat niet uit?

Heb er geen verstand van dus vandaar mijn vraag ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:15

Ik zou zeggen van niet. Spul wat er in zit zou hetzelfde moeten zijn, paard begrijpt het merkje op de pot toch niet ;)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 21:31

@Dimple: Veranderen van merk, daarom ben ik dit topic gestart. Ik ben van een best duur merk overgestapt naar de Vitella. Gebruik deze nu vanaf november vorig jaar en nog steeds dik tevreden.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:50

Ik ben me ook aan het verdiepen in het voeren van Glucosamine aan mijn Haflinger.

Nu lees ik op de site van de zingendesmid dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor onderhoud voor een Haflinger ongeveer 2 gram per dag is. Begrijp ik het dan goed dat ik met een pot van 1 kg meer dan een jaar doe?

Of moet ik echt meer voeren dan die 2 gram per dag. Ik ben echt helemaal groen op dit gebied. En het lijkt mij zo bizar dat ik met een 1 kg pot meer dan een jaar doe. Dus ik vermoed dat ik ergens fout denk :o

Edit: Zie dat je de eerste periode meer moet voeren. Heb net een pot besteld, dus ben benieuwd wanneer ik het binnen krijg.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:12

Ik zie 6 gram staan,...........

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:15

Onderhoudsdosering 2 gram en behandelingsdosering 7 gram staat er.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:18

@_Mel: Dat staat er wel... Lijkt me dus te kloppen...

Ik heb een warmbloed en daar zeggen ze over dat voor onderhoud 2,6 tot 8 gram per dag voldoende is. Ik voer gewoon het maximale. 8 gram per dag dus. En daar doet hij het prima op. Ik doe al bijna 4 maanden met 1 pot. En dat klopt ook qua berekening. Dus ik heb een goed werkende glucosamine voor een tientje per maand *\o/*

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:20

Dimple schreef:
Ik zie 6 gram staan,...........

Bij de gewone glucosamine staat inderdaad 6 gram voor onderhoud. Bij de glucosamine hoge dosering staat 2 gram voor onderhoud.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:24

O vandaar! Ik heb de hoge dosering besteld, heb niet gekeken naar de tabel bij normale glucosamine. Hoor hier in het topic veel goede verhalen over de hoge doserings variant, dus die ga ik uit proberen.

Ik verbaas me er echt over dat het relatief zo 'goedkoop' is. Ik hoop dat mijn pony er baat bij gaat hebben

Hij heeft ataxie en zijn lichaam beweegt daardoor anders dan normaal. Waardoor hij vaak vast gaat zitten in zijn rug alleen door zijn aparte manier van lopen.

Hij wordt nu regelmatig behandeld door de osteopaat, heeft speciaal beslag en een goed passend zadel. Denk dat glucosamine heb ook veel kan helpen!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:02

Ja, op de site van de zingende smid hebben ze het over een onderhoudsdosering. Ik hou me daar niet aan eerlijk gezegd. Het lijkt dan echt heel weinig wat je geeft. Ik geef vanaf oktober rond de 11 gram per dag verdeeld over 2 voerbeurten. Hij is niet meer stijf en stram. Zou overdosering kwaad kunnen ? Behalve dan voor je portemonnee ?

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:31

Dimple schreef:
Is het verstandig te wisselen van merk? Of maakt dat niet uit?

Heb er geen verstand van dus vandaar mijn vraag ;)

dat ligt aan waarvoor je het gebruikt. als je paard wat dunner synovia in de gewrichten heeft dan zou ik zeker niet over stappen op een ander merk. Maar als je het gewoon gebruikt voor minder erge dingen kan het niet zo heel veel kwaad. zolang je maar niet blijft afwisselen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:26

2 gram voor onderhoud is veel te weinig,een volwassen paard heeft minimaal 7,5 gram nodig wil het zin hebben. Dan kan je gewoon beter op die minimale 7,5 gram gaan zitten

je kan op zich prima van merk wisselen als de samenstelling gelijk is

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:26

Ik stap nu over van Primeval naar de versie van Equimins. Compleet anders van samenstelling, dus ik ben heel benieuwd hoe ze het erop gaat doen.

Haar synovia zag er stukken beter uit (minder waterig) door gebruik van Primeval. Dat heeft zijn werk dus wel gedaan. Maar omdat er zoveel suiker in zit stap ik over.

Merrie is nog steeds veel te dik/buikig. (niet dik op billen, flank etc, maar puur alleen buik) en gaat vanaf vrijdag ook op zaagsel, ben benieuwd!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:17

Misschien een stomme vraag, maar ik krijg mijn pot glucosamine hoog gedoseerd van Vitella echt met geen mogelijkheid open :o
Hebben meer mensen hier last van? :')

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:05

Hmmm ik twijfel nog tussen pharmahorse en vitella: wie trekt mij over de streep?

Ik zie bij Pharmahorse staan 100 % glucosamine, maar als ik de berichten hier lees dan kan dat dus eigenlijk niet?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:52

_Mel schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik krijg mijn pot glucosamine hoog gedoseerd van Vitella echt met geen mogelijkheid open :o
Hebben meer mensen hier last van? :')

Klopt :j. Had ik ook last van. Toen ik hem eenmaal open had heb ik de glucosamine in een andere pot gedaan die wel makkelijk open gaat. Even je best blijven doen. Hij gaat echt een keer open... Succes!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 21:05

Sayangki schreef:
Hmmm ik twijfel nog tussen pharmahorse en vitella: wie trekt mij over de streep?

Ik zie bij Pharmahorse staan 100 % glucosamine, maar als ik de berichten hier lees dan kan dat dus eigenlijk niet?

Vitella pot 1 kilo: E40,00
Volwassen paard 8 gram per dag = 1000 / 8 = 125 dagen (ongeveer 4 maanden) -> E0,32 per dag.

Pharmahorse pot 1 kilo: E39,95
Volwassen paard 12 gram per dag = 1000 / 12 = 83 dagen (2,75 maanden) -> E0,48 per dag.

Globale berekening gebaseerd op een paard van 600 kg. Maar zoals het eruit ziet, is de Vitella goedkoper. Verder nagenoeg hetzelfde product. Ik gebruik nu bijna 4 maanden de Vitella (nog steeds de eerste pot) en het bevalt mij en mijn paard prima. Afgelopen week een nieuwe pot besteld.

Succes met je keuze!