Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Equi_libre schreef:MJ_ schreef:Ik heb het topic doorgelezen en ben nu wel heel nieuwsgierig naar HH. Waar hebben jullie die proefverpakkingen besteld?
voergezond heeft verpakkingen van 8 kilo om het voer te proberen. Kun je bij hen online bestellen.
Equi_libre schreef:Wat betreft de jeuk: ja dat kan ook van hooi of gras komen. Bv. door gras of hooi van flink bemest land, of gras of hooi met een hoog fructaangehalte. Aan de andere kant is jeuk vaak een uiting van problemen met de stofwisseling en dit heeft zich in de loop van een hele periode opgebouwd, met als gevolg oa veel afvalstoffen die het paard nog bij zich draagt. Dat is dan natuurlijk niet binnen 2 weken opgelost. Wat je kan doen, is het paard ondersteunen in de afvoer van die afvalstoffen door een kuur Drainmix te geven (HH) of bv. Drainage compositum van Groene Os. Mijn da gaf aan dat de Drainmix van HH sterker lijkt te zijn dan de Drainage Compositum. Sterker is niet altijd beter; neem je paard in ogenschouw: reageert ie heftig op medicijnen bijvoorbeeld? Zou zo maar kunnen dat ie het dan beter doet op een wat minder sterk produkt. Ik ben echter geen arts en voor dit soort dingen raad ik toch aan het in overleg met een da te doen.
Citaat:Ik zal eens kijken of er meer op de zak staat...
Kan me niet voorstellen dat er super veel melasse in zit bij dit merk. Daarnaast is het zetmeelgehalte in vergelijking met veel andere voeren zeer laag, dus kom je alles bij elkaar nog steeds laag uit.
dijhsa schreef:En een sober structuur voer? van Spillers, bijv de happyhoof ( zetm 4, suiker 5) of de cool fibre ( naam zegt het al, vezels..) of winergy equilibrium
Voordeel is dat een paard met structuur voer ook meer speeksel aanmaakt, dit komt de spijsvertering ten goede, en hij is langer bezig..
zie website onderschrift meer info producten of kijk op voervergelijk.nl
Jotoma schreef:Gimli: ok, duidelijk verhaal. Even voor mijn idee, hoeveel kg is bij jou een schep?
Jotoma schreef:Gimli: ok, duidelijk verhaal. Even voor mijn idee, hoeveel kg is bij jou een schep?
Gimli_ schreef:Jotoma schreef:Gimli: ok, duidelijk verhaal. Even voor mijn idee, hoeveel kg is bij jou een schep?
Pfoe goeie vraag, 'vroegah' werd mij altijd verteld dat 1 schep 1 kilo was (brokken dan hè, granen en muesli wegen minder) dus dat heb ik nog zo'n beetje als maat in m'n hoofd.
Hij krijgt dan, als bovenstaande klopt, nu 750 gram en straks in de winter 1,5 kilo.
jomaro schreef:Heb een tijdje grasbrok gegeven , ging om het merk van Gorp zak kost rond de 8 euro voor 25 kg.
Zijn er nog meer die ook dat merk geven of gegeven hebben. De samenstelling is bijna niet terug te vinden.
Op de zak info:
Eiwit 16.5%
ruw vet 2,8%
Ruwe as 9,5%
Ruwe celstof 19,5%