Locanda,alleen moet het wel te krijgen zijn op Aruba! Daar woont TS namelijk en de keuze qua voer is daar zeer beperkt of soms helemaal niet te krijgen. Dat maakt het allemaal zo lastig. Misschien even het hele topic terug lezen zodat je kunt zien welke tips er al langs gekomen zijn.
miesie22
Geplaatst: 14-09-11 14:47
Ik ben erg benieuwd hoe het nu met de merrie gaat! Is ze al genoeg aangekomen voor een vergelijkfoto?
Ik zal even kijken of ik straks foto's kan maken. Ze is wit en snel vies wil haar natuurlijk wel zo mooi mogelijk erop hebben. Ze is zeker aangekomen maar je ziet nog steeds ribben( wel minder goed) en de botten van haar heupen. Nu heeft ze ook weer een probleem met haar tandvlees.
Jennasilver
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-11 19:18
Ik hoop dat jullie verschil zien
Jennasilver
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-11 19:30
juli aug sept
mirgino
Geplaatst: 14-09-11 19:35
ze is gevulder geworden,jammer dat je geen gras hebt daar maar ze ziet er stukken beter uit, ook haar blik
Jennasilver
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-11 21:27
Dank je wel ben blij dat er iemand verschil ziet doordat het zo langzaam gaat lijkt het soms of er geen vooruitgang is. aug
Ik hoop dat het geen probleem zoveel foto's te plaatsen. Bij deze foto's zie ik zelf wel groot verschil.
je ziet absoluut groot verschil! ik heb zo nu en dan wat gelezen maar niet je hele topic, heeft iemand je al eens geadviseerd om olie te geven over het voer? gewone zonnebloemolie, je mag tot wel 200 cc per dag geven. olie zet aan maar levert geen overmatige energie
mirgino
Geplaatst: 14-09-11 22:36
Jennasilver
jij ziet haar elke dag en dan zie je dat niet meer, maar ik heb haar al een tijd niet gezien en dan valt het wel op
Rhys ze vind de priores alleen lekker als ik er zemelen bij doe. Maar op dit moment eet ze alles wat ik haar geef. Alleen heeft ze weer bloedend tandvlees en er is een stuk uit haar tandvlees. Het elke keer op dezelfde plek boven dezelfde tand. ik doe nu weer spoelen met peroxide en bethadine.
Goed idee ik ga morgen op stap. Ik ben nu bezig het voer op te maken wat gemweekt moet worden. daarna ga ik alleen brokjes met hooi geven. Ik denk dat de slobber onder het tandvlees blijft irriteren. Zaterdag komt bokker Faruba bij me langs met een meetlint dan weet ik eindelijk hoeveel ze weegt.
Jennasilver
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-11 03:23
Hoi iedereen, ik heb weer even wat hulp nodig. Victoria eet op sommige dagen als een normaal paard en valt ze haar eten aan, maar altijd na een paar dagen eet ze met lange tanden en duurt het uren voordat ze haar brok wegwerkt. Ze eet soms veel hooi andere dagen wilt ze er niks van hebben. Op sommige dagen eet ze vers gras en andere dagen haalt ze haar neus er voor op. Met brok en slobber hetzelfde. Ze krijgt maisolie door haar voer heen om haar wat extra vet en calorien te geven. Ik heb muesli gekocht maar die lust ze niet. Van teveel slobber gaat haar wond in haar tandvlees elke keer bloeden. Op dit moment wilt ze geen hooi en slobber. Ze eet een paar brokjes. Ik snap het niet haar tanden zijn gedaan ze krijgt tabletten tegen maagpijn. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ken geen enkel ander paard dat ze moeilijk doet met eten als haar. Mijn ander paard heeft in de anderhalf jaar dat ik hem heb nog nooit wat laten staan en mijn vorige paarden ook niet. Op deze manier komt ze nooit aan tot een gezond gewicht.
ellepel
Geplaatst: 07-10-11 07:14
zit er structuur in de dagen waarop ze niet goed eet? ik zit te denken of het misschien kan samenvallen met haar hengstigheid? maar als het vaker is dan kan het misschien toch te maken hebben met maagpijn,welk medicijn gebruik je er voor? en heeft ze een paard bij zich staan,of staat ze alleen?
Maris
Geplaatst: 07-10-11 11:00
Als ze zo moeilijk eet, zou dan de brok weken niet helpen ? Als dat helpt, weet je dat er toch problemen zijn in de mond. Tandvlees als oorzaak kan ik me wel voorstellen.
Ontstoken tandvlees kan heel veel zeer doen natuurlijk. Zou het niet kunnen dat ze daar gewoon de ene dag veel meer last van heeft als de andere dag ? En helpt de extra vit C er niet tegen ? Bij mij helpt Q10 echt heeeel goed tegen tandvleesproblemen ( beter als vit C extra ).
Laatst bijgewerkt door Maris op 07-10-11 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt
jiperdepip
Geplaatst: 07-10-11 11:04
ik weet niet of het al een keer geadviseerd is maar je hebt toch van dat spul voor kinderen wat je op het tandvlees kunt smeren zodat het minder pijn doet en sneller geneest
Je zegt dat het tandvlees gaat bloeden, zit er soms een afgebroken kies onder oid? Dat een dergelijke plek blijft grutten is niet normaal!
Jennasilver
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-11 13:27
Toen de tandarts haar tanden heeft gedaan had ze een klein wondje gekregen boven haar boventand. Doordat ze slobber kreeg is er voedsel onder gaan zitten en gaan rotten. Ik had het eerst niet in de gaten en schreef de tandarts dat haar mond zo stonk. Hij dacht dat het misschien de zemelen waren die de geur veroorzaakte. Toen bleek dat ze koorts had en heb ik de dierenarts meteen gebelt was haar tandvlees aan het wegrotten. Helemaal behandelt maar dat plekje blijft irrikteren en snel bloeden. Het is alleen boven een tand. Dus ik geef alleen slobber als ze als ik vind dat ze echt te weining heeft gegeten. En dat is niet vaak.
Ze staat samen met mijn ruin en ze kunnen het samen gelukkig goed vinden.
Ze krijgt Zantac voor mensen voor haar maagpijn er is geen speciale paardenmedicatie hiervoor op het eiland. Dit in overleg met 3 dierenartsen. Het helpt heel goed.
Ik dacht ook dat het aan de hengstigheid lag, maar hoe vaak worden ze hengstig? Wij hebben geen seizoenen. Ze gaat ook niet echt meer zo typisch veel plassen.
Op sommige dagen laat ze alles staan alsof het vergif is, ik snap er niks van.
Maris
Geplaatst: 07-10-11 15:01
Is het dan een idee om na slobber haar mond goed te spoelen ? Zodat er niets in dat wondje kan blijven zitten. Of doe je dat al ? De paardentandartsen hier gebruiken daar een kalveren drenchgun voor.
Ik doe elke dag haar tandvlees uitspoelen met peroxide en jodium soms sla ik een dag over om het te kunnen laten drogen. Ze is ook niet dol op haar mondbehandelingen.
geerke
Geplaatst: 18-12-11 13:18
Jennasilver schreef:
Ik doe elke dag haar tandvlees uitspoelen met peroxide en jodium soms sla ik een dag over om het te kunnen laten drogen. Ze is ook niet dol op haar mondbehandelingen.
Ik heb Victoria eind oktober weg gegeven ze at weer niet , ik had de dierenarts laten komen en op advies van de dierenarts van de Usa een cortisoriden injectie laten geven in het kaakgewricht, maar na 2 weken was er geen verschil. Toen heb ik met de arubaanse dierenarts afgesproken om haar te laten inslapen want zij zag geen verbetering en zei dat ze toch lijdt. Helaas kost inslapen iets van 300 euro dus heb ik haar weggeven en alles eerlijk verteld en uitgelegd. Ik vind het jammer dat het zo gelopen is en ze maakt het op haar eigen manier goed bij de nieuwe eigenaar. Als ik het had kunnen betalen dan had ik haar echt laten inslapen maar sinds ik haar had kon al met veel moeite normaal boodschappen doen omdat ze elke keer weer wat speciaals nodig had. Ik moet zeggen dat sinds ze weg is mijn gezondheid toch vooruit is gegaan ik was al ziek maar met de zorgen van haar erbij werd het alleen maar erger.
och jee...wat triest...ook omdat het voor het paard niet echt verandert....ze lijdt nog steeds dus. Jammer dat de dierenarts je niet kon helpen voor wat minder.