Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:02

dianalamboo schreef:
Wij halen het voer in driebruggen (midden nederland). Geven van te voren door wat we nodig hebben en halen het dan op zodra het binnen is. Hebben altijd een voorraad. Wij zijn erg tevreden met het voer en willen niks anders meer voeren. Voor mok, zomerexceem en stijfheid ideaal voer; de vito. Koudbloeden doen het er goed op

das bij mij op stal!
de paarden daar eten ook marstall.
ze gaan de hooiberg verbouwen tot winkel en dan willen ze volgend jaar t door heel nederland versturen!!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:24

elmo1 schreef:
Jep, langwerden 8-)

Is dat waar onze tussenpersoon uit Tholen het haalt dan?

Suzan_bobar

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:31

Geen idee, maar Langwerden komt aan huis bezorgen (ook bijons!) ideaal!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:38

hoe weet je nu hoeveel force je naast een bepaalde hoeveelheid krachtvoer moet/kan geven?
staat dat ergens aangegeven?

_elisah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:40

Ik gebruik het en ik vind ze geweldig!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:44

Nouvel schreef:
hoe weet je nu hoeveel force je naast een bepaalde hoeveelheid krachtvoer moet/kan geven?
staat dat ergens aangegeven?

wij kregen dat advies van Marstall via de mail.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:51

Jeps, gewoon Marstall ff een mail sturen via hun site. Je krijgt vrij snel reactie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:33

ik kreeg een hoeveelheid muesli als advies, maar ik ben uiteindelijk toch minder gaan geven, omdat ik het teveel vond voor mijn paard...
nu vraag ik me dus af of dat moet compenseren met een supplement en dan hoeveel...
advies was 2 tot 2,5 kg muesli en ik geef nu 2x 3/4 schep, dat is ruim een kg per dag denk...

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:37

@Nouvel, als je paard verder geen klachten heeft zou ik het gewoon zo laten. Een tekort lopen ze niet snel op en als dat wel t geval is zou je dat wel ergens aan merken (doffe vacht, stijf, traag, etc.). Gewoon doen wat voor jou en je paard goed voelt en pas aanvullen als daar reden toe is.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:39

Ik geef ook minder dan de aanbevolen hoeveelheid. De man vertelde me dat ik gewoon de hoeveelheid aan moest houden van wat ie nu krijgt, en dan op het oog voeren. Maar dat laatste heb ik eigenlijk altijd gedaan. Ook met mijn huisdieren.
Hij vind zijn cornmuesli erg lekker.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:53

voeren jullie de vito ook aan warmbloed paarden, die in de sport lopen.

wat kost een zak vito en hoeveel kg zit er in?
wil evt wat vito naast de corn gaan voeren.

geef nu dagelijks half schep corn, lucerne en gras mix en staat nog dag en nacht op wei.
na rijden krijgt ze kwart tot half extra corn met half schepje slobber en schepje vito e en selenium, ze is wat ouder en soms wat stijf.
maar wellicht met vito ook wat losser???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:17

Wickedwyvern schreef:
@Nouvel, als je paard verder geen klachten heeft zou ik het gewoon zo laten. Een tekort lopen ze niet snel op en als dat wel t geval is zou je dat wel ergens aan merken (doffe vacht, stijf, traag, etc.). Gewoon doen wat voor jou en je paard goed voelt en pas aanvullen als daar reden toe is.

bedankt voor je reaktie, zit inderdaad wel wat in...

ze krijgt ernaast ook al wel Equilin voor haar spieren en tegen de spanning...

ik voer trouwens de western muesli, werd aangeraden voor mijn paard, ze loopt aangespannen en onder het zadel...
ernaast krijgt ze hooi, compactgras en lucerne...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:53

Ik geef ook minder dan advies, dat was 2x daags een schep, hij krijgt 1x daags 3/4 schep. Doet hij het prima op. De equilin ben ik aan het afbouwen. Heb een andere osteopaat en die vind het te duur voor wat het geeft. Hij krijgt nu andere supplementen. Kijken hoe dat gaat zonder de equilin strax.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 07:12

wat geef je dan nu ipv de Equilin en zit daar hetzelfde in?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 07:54

gringo krijgt 1 kg Faser Light per dag dat is `1 volle schep per keer
hij kreeg veel minder 3 handjes per keer,maar ik ga niet minder geven nu krijgt hij alles binnen qwa vitamines en hoef er alleen een liksteen bij en verder geen supll meer

hij vind het heerlijk en likt zijn hele bak schoon ,dat deed hij eerst niet.
en het voer is in de voerbak veel maar het is maar 500 gr per voerbeurt

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:19

Breghje schreef:
elmo1 schreef:
Jep, langwerden 8-)

Geen idee, maar vanuit Langwerden leveren ze dus gewoon aan huis, dat werd ons 2 jaar geleden op Horse Event verteld door de mensen van Marstall, als je problemen hebt met een leverancier kan je het daar ook altijd melden, er zijn veel tussen personen tegenwoordig omdat het aardig bekend begint te raken en het is gewoon goed en volledig voer, ze smeren je ook niets aan wat je niet nodig hebt.
Het werkt voor ons ook prima, we nemen meestal een vaste hoeveelheid af en dat staat dan klaar tegen de tijd dat we het nodig hebben, wij halen het wel zelf op omdat het in de buurt is.
Als het straks echt koud word haal ik weer een zak Mash, das lekker voor in de winter na een fikse training in de bossen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:22

... En wat ik ook een enorm voordeel van Langwerden vind is dat ze zelfs voor 1 of 2 zakjes muesli aan huis komen. +:)+ Ik heb mijn merrie op Marstall staan, dus ik heb niet zo'n hoge voersnelheid.

Vlas bestel ik er overigens ook.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:25

elmo1 schreef:
Breghje schreef:

Geen idee, maar vanuit Langwerden leveren ze dus gewoon aan huis, dat werd ons 2 jaar geleden op Horse Event verteld door de mensen van Marstall, als je problemen hebt met een leverancier kan je het daar ook altijd melden, er zijn veel tussen personen tegenwoordig omdat het aardig bekend begint te raken en het is gewoon goed en volledig voer, ze smeren je ook niets aan wat je niet nodig hebt.
Het werkt voor ons ook prima, we nemen meestal een vaste hoeveelheid af en dat staat dan klaar tegen de tijd dat we het nodig hebben, wij halen het wel zelf op omdat het in de buurt is.
Als het straks echt koud word haal ik weer een zak Mash, das lekker voor in de winter na een fikse training in de bossen.

Dat is idd wel iets op te onthouden. Mijn voerboer heeft Marstall voor mij speciaal in het assortiment, dus ik blijf voor het gewone voer zeker nog daar en het sup geef ik gewoon niet meer, ik zie volgend voor jaar wel hoe eea uitpakt en dan kan ik altijd nog naar Langwerden bellen.

De mash lust Bregh dus niet :D maar haar muesli gaat er in als zoete broodjes, dus vooruit maar. Als ze het maar binnenkrijgt is het goed. :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:35

ik heb laatst ook een voeradvies aangevraagd en omdat ik nergens het betreffende voer kan krijgen waar ik het advies voor heb aangevraagd,
heb ik gevraagd of marstall ook goed was, en dit is het ook wel
met het nadeel dat ik tot 3 kilo moest voeren om mijn merrie de gewenste hoeveelheid vit/min (dagelijkese behoefte) binnen te laten krijgen.

Dus ik ga lekker een vit/min brok voeren en wat meuslie gewoon voor erbij zodat ze geen voernijd krijgt en zich niet aan de kant gezet voelt.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:19

aliealie schreef:
Men zegt dat er helemaal geen ondefinieerbare afvalproducten inzitten en dat het 100% puur natuur is. Ook wordt beweerd dat je na verloop van tijd ook echt het resultaat kunt zien bij je paarden omdat door het specifieke productieproces het ook veel beter wordt opgenomen door het paard. :9

Ik voer mijn paard sinds enige maanden de Marstall cornmuesli bij (dus naast gewone basisbrok) en hij heeft er nog nooit beter uit gezien :j :). Hij glimt als een spiegel (tot grote jaloezie van veel stalgenoten :D), hij zit goed in zijn bespiering en al met al heb ik zeker het idee dat het een positief effect heeft op mijn paard!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:19

Iemand trouwens enig idee waar in de buurt van Arnhem ik Marstall kan krijgen? Ik haalde het eerst in Harskamp, maar daar kom ik niet meer helaas.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:24

Laten bezorgen door Langwerden? Als ze het in Amsterdam en Friesland aan huis leveren vanuit de Achterhoek, dan doen ze dat in Arnhem vast ook wel.

Dat glimmen sinds het voeren van de Corn ken ik, mooi hè. 8-)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:35

Ja nou, hij is er echt veel beter van uit gaan zien (ik had gehoopt dat het door alle liefde kwam, maar het voer is wat waarschijnlijker :D).

Ik ga eens zoeken op Langwerden, dank je!

Zsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:18

In de buurt van arnhem google Equi totaal , deze man leverd zeker weten in deze regio

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:22

Ik word om de zoveel weken gebeld of ik nog wat nodig heb, dan word het gewoon op stal afgeleverd.
Ik voer het nu een kleine maand de corn, en volgens mij word ie al dikker, eindelijk!! Hij blinkt als een spiegeltje, en dat voor een wit paard! Hij ziet er gewoon goed uit vind ik. Ben benieuwd hoe hij er over een paar maanden uitziet.