Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jientis schreef:Hooi: onbeperkt op stal(van 17u-8u)
Mais: 1 schepje
sanequi senior: 1 schep ' smorgens en 1 schep 's avonds samen met 1 schep onderhoud omdat hij dit vroeger kreeg ( 2 scheppen)
Voederbieten: 2 's avonds
rode biet: 1 's avonds
Soms nog wat bietenpulp apart tegen 21u.
Ik vind het al zo veel...
Kan het zijn dat je zijn ribben ziet door spierverlies of mag het dan ook niet?
Anoniem schreef:Maar in sp zit ook pulp...
Ik heb geen plek voor meerdere tonnen dus zoek echt 1 voer..
Jientis schreef:Hooi: onbeperkt op stal(van 17u-8u)
Mais: 1 schepje
sanequi senior: 1 schep ' smorgens en 1 schep 's avonds samen met 1 schep onderhoud omdat hij dit vroeger kreeg ( 2 scheppen)
Voederbieten: 2 's avonds
rode biet: 1 's avonds
Soms nog wat bietenpulp apart tegen 21u.
Ik vind het al zo veel...
Kan het zijn dat je zijn ribben ziet door spierverlies of mag het dan ook niet?
madamX schreef:Mizora schreef:... in ieder geval lijnzaadolie veroorzaakt een negatieve vitamine E (verbruikt meer vitamine E dan in het product zit om te verteren).
Wat een onzin; dit geldt nl voor alle plantaardige oliën...
Wieke schreef:Ik ben nogsteeds op zoek naar een voeding waardoor paard wat dikker wordt en wat meer spieren aan kan maken.
Zijn er nog andere voedingsproducten met veel eiwit?
Maris schreef:Wieke schreef:Ik ben nogsteeds op zoek naar een voeding waardoor paard wat dikker wordt en wat meer spieren aan kan maken.
Zijn er nog andere voedingsproducten met veel eiwit?
Idd merriebrok of veulenbrok.
18 plus van Pavo.
Lucerne.
Fetura grasbrok.
Lijnzaad
Body builder van jepaardgezondenfit
condition brok van Pure feed
Maris schreef:Wieke, het gaat er bij eiwitten heel vaak niet om hoeveel je ervan voert, maar welke eiwitten je voert. Er zijn iets van 17 verschillende aminozuren die samen eiwit vormen. Is er een tekort aan een bepaald aminozuur, dat is dat aminozuur de bepalende factor voor de bruikbare hoeveelheid eiwitten.
Euh hoe leg ik dat nu uit ? In jip en Janneke taal van hoe ik het heb begrepen :
Stel je hebt van lysine 10 eenheden in het voer en van alle andere aminozuren 100 eenheden. Dan kan er maar van 10 eenheden van alle aminozuren eiwitten worden gemaakt. De rest , dus die 90 eenheden van die 16 andere aminozuren worden niet gebruikt en zijn balast voor het lichaam.
Daarom is het van belang de juiste aminozuren toe te voegen. Vaak zijn er van lysine en methionine tekorten in paardenvoer en die moet je dus toevoegen.
Maris schreef:Bodybuilder brok van jepaardgezondenfit voegt juist deze aminozuren extra toe, grote kans dat dat bij de condition brok van pure feed ook zo is. En b.v. lucerne bevat veel aminozuren, zeer waarschijnlijk ook die 2 ( en anderen die als een tekort kunnen voorkomen ).