Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:12

Weet iemand toevallig welke muesli op de vito lijkt? Ik heb net een nieuwe zak vito gehaald maar hij ziet er anders uit dan de vito die ik had. Deze heeft geen knoflookvlokken en meer van die zwarte brokjes ertussen sowieso meer brokjes lijkt het. Iemand enig idee?

tylando

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:24

geen idee ..kijk even op de site van marstall..daar staat altijd wel een fotootje bij!

maar idd hoeveel voeren jullie van de vito per dag? en hoe groot en hoeveel arbeid heeft jullie paard?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:45

Ik heb wat pensionklanten waarvan er 2 ook de vito krijgen, ze krijgen dit ongeweekt.. 2x daags 1/4 schep, dus ze krijgen een halve kilo daags zeg maar. :)
Dit gaat om een ijslander en een new forest. Qua arbeid verrichten ze eigenlijk niks, enkel dagelijks wat wandelen/grondwerk..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:03

Peachy schreef:
Weet iemand toevallig welke muesli op de vito lijkt? Ik heb net een nieuwe zak vito gehaald maar hij ziet er anders uit dan de vito die ik had. Deze heeft geen knoflookvlokken en meer van die zwarte brokjes ertussen sowieso meer brokjes lijkt het. Iemand enig idee?

Ik had dat ook. Mijn eerste zak zag er ook anders uit dan de zakken erna en nu ook. Idd meer brokjes en ruikt minder naar knoflook. Ik vond het eerst een nadeel dat er het hele jaar knof in zat, amar misschien is het dus wel seizoens gebonden.

Ik geef New Forest van 1.44m 3x daags een handje vito over de optiform. Naast onbeperkt hooi in een net en een zout/mineralen blok. De shet krijgt ook een klein handje over een beetje optiform.

De New Forest wordt ongeveer 5x pw gereden en anders een klein werkje zoals spelen, molen etc, naast buiten in de paddock uiteraard.

Ik vond hem eerst wat laag in energie. Maar nu na verhuizing en onbeperkt hooi en de magnesium loopt hij erg fijn. Hij is nog iets in opbouw, dus zien of het straks voldoende is bij een goede conditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:06

heb besloten dat ik deze week een zak vito haal.
en dan zie ik wel hoe en wat.
denk dat ik gewoon een schep ga geven.

moet ook nog nieuwe magnesium halen.
daar tip voor,iemand?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:10

Waar kom je vandaan?? Ik haal nu gewoon bij de molen waar ik voer haal. Daar kost een heel emmertje maar 19,95. Eerst liet hij het echt liggen, hoe goed ik het ook mengde, maar heb er nu lijnzaad bij. Maak een papje en dan voer erbij. Vind nog wel wat, maar gaat al iets beter. Misschien probeer ik nog wat appelmoes erbij, maar geef liever niet teveel andere dingen weer.......
De commerciele merken zijn duurder en krijg je minder. En het ligt eraan wat voor magnesium je koopt. Dit is wel oxide en de een vindt dat beter en de ander weer niet, dus tja...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:19

Nou idd, ik heb nu citraat gevoerd en dat doet bij de mijne eigenlijk niets.
Zowel groene os citraat als groene os rust compositum.

Kom niet uit jouw buurt...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:23

Ik geef magnesium niet voor relaxed te zijn, maar wegens een tekort op andere stal door verkeerd voeren en bevangenheid.

Je moet zulke magnesium echt kopen bij een leverancier die ook echt beetje groothandel is of voor boeren verkoopt en soms heeft welkoop/boerenbond het in zakken.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:48

Onze ijslander krijgt 1 schep vito op een dag, dat is haar volledige krachtvoer, wel wat magnesium en glucobalance erbij.

Onze shets krijgen een handje.

Van de wk heel stuk gelezen over magnesium voeren en zetmeel arme diëten, blijk vaak te kort aan olie, dus nu maar weer wat extra olie erbij.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:40

kevje06 schreef:
Van de wk heel stuk gelezen over magnesium voeren en zetmeel arme diëten, blijk vaak te kort aan olie, dus nu maar weer wat extra olie erbij.

ik begrijp em niet helemaal..kun je dat wat uitleggen?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:19

Zal t stuk even inscannen van de week.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:46

Gisteren voor het eerst de mash gevoerd.
Jonkie moest er wat aan wennen, maat at et wel, mijn oudste merrie is er nu al gek op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:47

De mijne is naar een stalgenote gegaan...hoef ik mijn pony er niet meer mee te pesten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:48

Vond ze het niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:58

De mijne vindt het niet echt lekker nee..

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:01

Peachy schreef:

Dit had ik ook bij de zakken die ik op 5 december rechtstreeks op de Marstall site heb besteld. Ik heb ze opgebeld en ik zou een foto toesturen. De Vito zat al in andere zakken omdat de huidige op waren zeiden ze. Ik kreeg keurig een uitgebreide mail terug dat het wel echt de Vito is. Maar het kan voorkomen dat grondstoffen per levering optisch een klein beetje verschillen, waardoor het eindproduct er ook anders uit ziet. Qua gehaltes hoeft je je echter geen zorgen te maken, deze voldoen gewoon aan de specificaties.
Dit kreeg ik te horen en daar ben ik wel gerust mee gesteld. Ik ben ook zo blij met het voer. Mijn paard glimt als een aal en doet het goed! Ik voer de Vito wel in combinatie met de Flexible move van Hipro. Deze kon ik niet achterwege laten aangezien hier ook hele goeie producten in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:31

iemand belang bij gratis rest wiesenfasern?
denk rond de 10 literscheppen,misschien minder/meer.
vind het geen fijn product dus voer het toch niet meer op.

rondom arnhem/zutphen.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:15

Anoniem schreef:
De mijne is naar een stalgenote gegaan...hoef ik mijn pony er niet meer mee te pesten.

Bedoel je de vito?
heb je het gewoon ''droog'' gegeven.
Sommigen vinden het namelijk lekkerder als een soort slobber, staat ook op de zak hoe je het als slobber kan voeren (verhouding water/brok)
De mijne vind het als ik een keertje slobber maakt echt heeeeerlijk! duidelijk veel lekkerder dan gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:44

nee de mash.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:02

Ik klets hier ook even mee!
De mijne is gek op de mash, is een makkelijke eter.

Ik heb nu sinds een tijdje de wiesen-cobs. Die vind hij dan weer niet zo lekker, eet hij met lange tanden. Voordeel is wel dat hij niet zo schrokt, wat hij met (alle) andere voer wel doet.

Ik ben zelf geen fan van de daily plus (die had ik eerst), Ik vind het te droog, stoffig.
Hebben jullie nog alternatieven op de Wiesen-cobs en daily plus. (DC je hebt een PB van me)

Verder heb ik ook een adviseur langs gehad, van Marstall. Erg prettig en geen voer aangesmeerd o.i.d. (Hij heeft toen meteen een zak Wiesen-cobs meegenomen). Hij vond ook dat mijn paard er goed uit zag. En rade me evt. de Vito aan. Nu zag ik dat hier knoflook ik zat en dat wil ik mijn paard niet geven (i.v.m. bloedarmoede die hij ooit, bijna, gehad heeft door het voeren van knoflook tegen de vliegen)
Nu twijvel ik een beetje tussen de faser-light en de Naturell.
Hij krijgt momenteel, naast 3x per dag hooi, Quattro van Mijten (2x per dag een bodempje, dit krijgt hij vanuit de pensionstalling en is prima voer voor hem volgens de DA) en C4L van Pavo, na het rijden/werken maar daar word hij hyper van, ook wel weer lekker voorwaarts/actief.
Ik twijfel nog of ik bij de C4L blijf of dat ik overstap op iets anders, mijn voorkeur gaat dan uit naar de Naturell of de faser light. Iemand tips? Ik geef verder geen mineralen/vitaminen o.i.d. Denk er over na op hem de force bij te voeren. Mijn paard komt wel snel aan. (Hij moest afvallen van de DA en daarmee zijn we hard aan het werk.) Het gaat om een 12 jarige tinkerruin, die momenteel weer meer in training komt, dus in opbouw is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:10

Ik vind naturell een fijne muesli,gaf het tot vandaag.
1/2 tot hele schep.
Mooie,lichte muesli is dat.
Ik ga nu over op c4l omdat de mijne toch weer met wat jeuk staat,en ribbels bij de staart.
Als hij dit met de c4l houdt, weet ik dat het dus niet door granen/zetmeel kwam...
Want dat denk ik nu wel.
Hij at het wel prima en deed het er verder wel goed op...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 08:53

Denk er over na op hem de force bij te voeren. Mijn paard komt wel snel aan. (Hij moest afvallen van de DA en daarmee zijn we hard aan het werk.) Het gaat om een 12 jarige tinkerruin, die momenteel weer meer in training komt, dus in opbouw is.

dan zou ik de faser light geven met force aangevuld omdat je maar weinig muesli geeft.
de naturell zit een heel hoog zetmeelgehalte in

mijn tinkertje is helemaal weg van de faser!! ruikt heerlijk en ze moeten er goed op kauwen :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:46

mijn pony staat nu sinds 2 dagen op de vito! hij vind het wel lekker! vond wel dat er veel brok inzat.
Ik doe er voorlopig nog wel een klein beetje senior door ( ook om het op te maken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:40

Mijn paard krijgt ook Vito. 2dd1/2 kg.
Sinds 3 weken loopt hij weer onder het zadel na een jaar afwezigheid. Hij heeft een peesblessure gehad.
Voor de lekker krijgt hij dagelijks een bakje mash. Vind ie heerlijk.

Omdat hij nu terug in training komt ga ik eens mailen naar marstall of de Vito voldoende blijft.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:11

ik geef de vito in combinatie met de force