Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:23

pleiada schreef:
Interessant El Cid..Misschien heb ik er over heen gelezen maar wat zijn de prijzen ongeveer?

Ik wacht nog op de transportkosten om de exacte prijs te kunnen bepalen.
Adviesprijs voor de Wafer Fioc Plus is 24,95 per 25 kg, de Nutrimix 22,50 per 25 kg.

Voor een prijs-idee de Duitse website: http://www.shop.steelhillranch.de/Pferdefutter/

superpony

Re: Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:34

Oke, de compact lucerne is grof en zonder melasse. Het is ook erg zuinig in gebruik.

waver kende ik al even. Het wordt op enkele stallen gevoerd, maar was voor ons te ver om mee te doen en eigenlijk ook niet heel interessant nu voor onze paarden.

goed voeren blijft lastig

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:49

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:02

Goedemorgen

Misschien iemand die mij kan helpen... Ik heb al zitten lezen in het topic maar word er niet wijzer van.
Ik heb een tinker merrie met ZE en lichte mok en nu ook al behandelde mijt ze krijgt nu 2x per dag halve kilo biks en een kwart muesli horsefood THE best omega 369 powermix en 3x per dag hooi in een slowfeeder. En ze staat nu op stal word 4x per week gereden en 2x per week gelongeerd.
Per 1 dec zal ze weer terug gaan naar een HIT actief stal waar ze 24/7 buiten loopt en onbeperkt hooi kan eten en biks kan ik zelf aangeven hoeveel ze moet krijgen.
Aangezien ze nooit mok of mijt heeft gehad vraag ik me af of dit aan het voer ligt? Ze heeft 4 maanden op stal gestaan daarvoor ook altijd in de HIT actief stal.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:19

Ginootje, ik zou gewoon eens al het krachtvoer achterwege laten en een balancer voeren om te zien of dit verbetering brengt.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:46

Stelvio schreef:
Ginootje, ik zou gewoon eens al het krachtvoer achterwege laten en een balancer voeren om te zien of dit verbetering brengt.

En wat moet ik verstaan onder een balancer?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:57

Een balancer is een vitaminen en mineralen product.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:42

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:30

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:36

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:23

pleiada schreef:
Tinkels schreef:
ik voer deze sinds kort: http://www.actionquality.nl/nl/assortim ... probiotic/

15 kg 9 euro

Weet je ook precies wat de ingredienten zijn?En hoeveel voer je per dag?

Daar ben ik ook beniewd naar.
Ik voer nu D&H ultimate balancer en safe&sound. Ik kan nu voor het eerst in twee jaar haar benen optillen. Ze leek altijd wat verzuurt/stijf. Dus durf nu eigenlijk niet meer over te stappen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:24

Tinkels schreef:

15 kg 9 euro

Wat een gekke balancer ! :o amper mineralen ( zoals zink en koper allebei niet ) erin, alleen selenium. Alhoewel in het verhaaltje weer wel staat dat er organische zink is toegevoegd ?! En selenium wordt ook niet genoemd bij de gewaarborgde gehaltes. Vreemd.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:39

500 gram per dag, daar kan ze het werk op doen volgens de producent. Meer mag niet dan krijgt ze van alles te veel.

exacte ingrediënten weet ik zo niet zou ik even moeten kijken.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:08

Tinkels schreef:
500 gram per dag, daar kan ze het werk op doen volgens de producent. Meer mag niet dan krijgt ze van alles te veel.

Had je inmiddels al gekeken naar de ingredienten?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:43

Ik ben ook benieuwd naar de ingredienten. Girootje zoals al gezegd is zo veel krachtvoer niet nodig voor jouw paardje, die heeft aan onbeperkte mogelijkheid voor ruwvoer en een vit/min brokje in de vorm van bv grasbrokje van hayster healthy herbs of een goede balancer genoeg . Al de klachten die ze heeft zijn een gevolg van oa voeding, op stal staan en ook wel stress (van het op stal staan) wat je nog kunt dien is een drainage kuur (ontgiften) geven van bv Puur Natuur en een goede probiotica voor de weerstand (zelfde merk) dat jun je dan mooi in dat handje Grasbrok/balancer met evt beetje gedroogd gras (hartog) gaan geven.
Ik heb sinds 7 november een nieuw paardje een haflinger, dus ja, die ga ik exact hetzelfde geven als de shet die ik heb want allebei gevoelig voor suikers. Dus ook zomers in de paddock en dat is wel fijn want Rocky stond daar altijd alleen (wel met zicht op andere paardje) en nu kunnen ze mooi samen blijven!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:53

Ik blijf toch fan van Marstall. De shetten doe ik hier ook op als de huidige brok op is (actionquality nature en basic), krijgen ze jeuk van.
Dus ook mensen hier die shetten Marstall voeren? Zo ja, wat precies? 1 loopt voor de wagen, 2 zijn puur gezelschap.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:40

Sussanne schreef:
Tinkels schreef:

Had je inmiddels al gekeken naar de ingredienten?

Wel naar gekeken, maar niets meegedaan omdat er verder niet op mn post gereageerd werd ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:46

Ik ben ook nog wel benieuwd..Wat ik wel gek vind is dat jij er zo weinig voor hebt betaald,als je googelt is hij fors duurder..

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:52

Ja dat zag ik ook inderdaad!

Hopelijk blijft de prijs zo!

Mijn paard doet het er erg goed op, mok is verdwenen en ze is zeer fit! Zie echt verschil.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:06

Dat is fijn :j

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:54

pleiada schreef:
Tinkels schreef:

15 kg 9 euro

Weet je ook precies wat de ingredienten zijn?En hoeveel voer je per dag?

Na oud en nieuw krijgt mijn voerleverancier deze binnen. Hij is in ieder geval zonder luzerne en laag in zetmeel en suiker (<10%) Die van mij kan niet tegen luzerne ben ik inmiddels achter, en deze is een van de weinige vit korrels die zonder luzerne is. Na oud en nieuw zal ik de ingrediënten en analyse plaatsen (als ik em zelf binnen heb). Ik voer nu de structo+ van action quality, alleen is het zetmeelgehalte hoog (19%).

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:36

Weet je ook precies wat de ingredienten zijn?En hoeveel voer je per dag?[/quote]

Na oud en nieuw krijgt mijn voerleverancier deze binnen. Hij is in ieder geval zonder luzerne en laag in zetmeel en suiker (<10%) Die van mij kan niet tegen luzerne ben ik inmiddels achter, en deze is een van de weinige vit korrels die zonder luzerne is. Na oud en nieuw zal ik de ingrediënten en analyse plaatsen (als ik em zelf binnen heb). Ik voer nu de structo+ van action quality, alleen is het zetmeelgehalte hoog (19%).[/quote]

O fijn!Ben benieuwd :)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:05

Ik ga van de week eens kijken naar dit nieuwe voer van Aveve http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer/1258/krachtvoer-all-in-soup-aveve

Ik voer in de winter een zelf samengestelde mix van bietenpulp, grasbrok, tarwezemelen en lijnzaad.
Ik was ergens op FB de ingredienten tegen gekomen van dit nieuwe voer en die komen ver overeen met m'n eigen mix. Het zou wel erg makkelijk zijn als ik nu alles in 1 zak gemixt zou kunnen kopen. *D

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:35

Kan iemand me hier helpen ? :)

Ik wil mijn fjord suiker/melasse vrij gaan voeren. Hij heeft de afgelopen tijd ook behoorlijk jeuk en krijgt nu standaard sportbrok.

Ik kwam uit bij Marstall maar dat is volgens mij meer voor paarden die ook mogen aankomen terwijl bij mijn fjord het tegenovergestelde de bedoeling is. We rijden ongeveer 3/4 keer per week.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:48

Is geen brok niet een optie, met eventueel een balancer voor de vitaminen etc? Als je perse brok wilt kun je kijken naar Healthy Herbs (www.voergezond.nl), ik voer de normaalbrok nu al een aantal jaar (alleen 's winters) en ben hier tevreden over :)