Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:47

Vandaag zag ik voor het eerst weer een kleine ribbel bij de staartaanzet van pony..
En hij had wat geschuurd,want staart stond een beetje als een paraplu.
begin dan gelijk weer te denken dat hij de zetmeel en suikers van naturell toch niet helemaal lekker verdraagt..

(heb dit voorjaar ernstige twijfel gehad over IR. Schuurde enorm,dikke koker,opgezette kam,bijna geen manen meer,hele bovenkant van de staart eraf, stijf, chagrijnig,beetje opgeblazen...
Ik voerde net daarvoor ook vrij veel,om hem te laten aankomen. Heb hem direct van graan en melasse gehaald en dit hielp).
-O-

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:55

Ik weet niet of jouw paard met een deken op staat en wat de temperatuur bij jullie is? Maar hier is het vandaag zomaar warm...het is 12 graden. Het kan zijn dat je paardje het warm heeft vandaag, jeuk krijgt daardoor en is gaan schuren.
Als je net niet vertrouwd kun je ook besluiten om een tijdje alleen force te geven. Je kunt de korrels bijvoorbeeld door de Wiesencobs doen.

Anoniem

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:01

Ik kijk het ook zeker even aan hoor.
Hij heeft idd deken op.
Zag het toen ik hem borstelde en staart even uitgeplozen.
Hoop dat het meevalt,en dat het toeval is(of het weer,idd).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:45

Mijn vorige paard wilde de Force niet eten, ook niet als ik het mengde door zn muesli. Liet hij alles staan...Overgestapt op Pavo Vital

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:27

Billy ik moet zeggen dat de Vital compleet ook lekkerder ruikt, mijn Haf houd ook niet zo van de Force

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:31

ik heb voor mijn fjord(6jaar) vito van marstall.
Hij schuurde heel erg in de zomer, vanwege de zomerexceem, en we kwamen erachter dat het erger werdt door eiwitten.

Nadat we heb niet meer op gas hebben laten staan (hij staat nu in een paddock)
Zijn we overgestapt naar vito, omdat dit ook eiwit arm is.

Hij zit enorm goed in zijn vel, en krijgt gewoon alles binnen, en hij vind het voer echt lekker.

Volgens mij is het ook heel geschikt voor oudere paarden met bijvoorbeeld tandproblemen want je kan er ook een soort slobber van maken!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:13

Weet iemand een andres in de buurt van zeewolde( flevoland) waar ik marstall kan halen ? of een goede webwinkel.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:26

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:29

Ja ik ga vanmiddag even langs putten daar halen :) ben benieuwt die van mij is nu goed afgevallen door een dekentje te weinig op doen en nu moet ze alleen wat meer conditie en beter in der vachtje :) collega van mij was er heel erg tevreden over.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:33

ik wil nooit weer anders en mijn paardje ook niet haha!
in combinatie met zeohorse is het helemaal perfect!!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:05

Zeohorse?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:14

ZeoHorse Feed is niet van Marstall, maar je kunt over dit product lezen op mijn site...zie onderschrift :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:07

Okee ! ik zat al te denken om foeneknof zeewier bij te voeren, dus foenegriek knoflook en zeewier, maar als ik dit zo lees heeft het een beetje dezelfde werking of niet ?

Ik ga morgen ochtend een zak havervrij halen en daarbij krijgt ze lijnzaadolie en nu zit ik te denken tussen Zeohorse of foeneknof zeewier. en dan krijgt ze 2x daags 1 schep

want waar ik heen wil is dat ze wat meer door de vacht komt en betere weerstand en conditie, we rijden nu al elke dag. en zijn weer wedstrijden aan het rijden

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:03

Hier ook super tevreden over Marstall!

Mijn haf heeft een leverbeschadiging en ik ben begonnen met de Optimal omdat daar Mariadistelzaad in zit. Ik voer het nu 2 maanden en mede dankzij Marstall zijn de waardes gehalveerd of nog verder gedaald zodat ik over 6 weken weer rustig aan de slag mag! :D De beschadiging is zo goed als weg!

De dierenarts adviseerde om dit voer wel te blijven voeren als basis, samen met de Force. Maar als we weer gaan opbouwen wil ik wat extra's geven zodat we weer op M-niveau kunnen gaan trainen, wat zou je dan adviseren?

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:05

De Marstall-dealer een dorp verder is gestopt |( Nu moet ik toch wel een stukje verder helaas.
En ik zat zonder, dus heb nu uit nood, maar een zak Pavo Care4Life gehaald. Dat ruikt echt heel sterk. Ben sowieso geen fan van Pavo (ook al is deze versie suiker/melasse vrij) en deze is nog duurder ook. Maar ja, zat echt zonder en moest toch wat.......

Maar wil zeker weer terug naar de Vito, vind dat nog steeds een heel prettig, "lekker" voer.

Mirim, heb jouw site nog even zitten bekijken. Zit er nou nog verschil tussen de Marstall Force en de Zeohorse? Tenminste, er zit ongetwijfeld verschil tussen, maar vervangt het een de ander of complementeert het elkaar?
Ik geef nu de Force (en dat bevalt ook prima), maar die Zeohorse ziet er ook wel heel interessant uit.

Daarnaast geef ik ook Glissando, tenminste die is nu op en wil nu gewoon de gelatinepoeder bij de Sligro gaan kopen. (die tip las ik hier? Of in een ander topic). Bij de Sligro is het een stuk goedkoper en Glissando is ook 100% gelatine.
Glissando geef ik een beetje uit voorzorg. Bella is nu een jaar of 15/16 en ik merk dat ze wat stijver begint te worden in de winter en onder het mom, baat het niet dan schaad het niet, ben ik dit gaan voeren en ze lijkt het er wel beter op te doen.

Maar zou die Zeohorse, ook zowel de Force als de Glissando vervangen? Of gaat dat weer te ver?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:12

Het zijn allemaal andere producten die elkaar kunnen aanvullen.
De Force en de ZeoHorse Feed zijn dan wel beiden mineralen, maar zeker niet hetzelfde. Ze kunnen wel naast elkaar gebruikt worden.
Over ZeoHorse feed is ook een topic lopende...het is niet van Marstall en hoort ook niet in dit topic thuis :)
Glissando is 100% gelatine plus ( en zeker niet onbelangrijk ) meer dan 15 aminozuren. Persoonlijk zou ik niet zomaar een gelatinepreparaat van de Sligro durven te proberen. :n De Glissando is te uit en te na gestest op paarden voordat het op de markt gekomen is...ik denk niet dat de Sligro dezelfde criteria heeft als Marstall. Nu is het wel zo dat de Glissando van levensmiddelenkwaliteit is en dus ook voor mensen geschikt is ( en ik spreek uit ervaring: het werkt ;) )

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:17

Ninaka...ik vergeet nog te zeggen: je kunt eventueel contact op nemen met Equitotaal over levering van je voer of aan hem vragen naar een dichtsbijzijnde dealer/ afhaalpunt.

Ik heb je een pb gestuurd :)
Laatst bijgewerkt door mirim op 27-12-12 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:17

Is de Glissando te vergelijken met de gelatinaat van primeval?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:24

Niets is te vergelijken met Marstall :+ :D Sorry...kon het niet laten :o .

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:31

Hahah, :')
Nee, maar even serieus.. Ik voer nu de primeval gelatinaat bij aan mijn paard, dit bevalt prima maar is in verhouding gewoon erg duur.. Ik lees nu voor t eerst over die Glissando en als dat een beetje dezelfde werking heeft wil ik dat misschien eens proberen. Maar ik wil zeker niet achteruit gaan op t resultaat wat ik nu met de primeval bereik..

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:42

Ik verkoop Glissando al een tijd ( een jaar of zes ) en de paardeneigenaren zijn heel enthousiast. Ik heb nog niemand gehoord die zei dat het niet werkte. Vanmiddag waren er nog mensen die het zelf aan hun paard geven, maar waar ook stalgenoten het aan hun paarden zijn gaan geven omdat ze de goede resultaten zagen.
Zelf hebben we het aan onze oude herdershond gegeven die alleen nog maar liep te gillen van de pijn bij iedere verkeerde beweging. Omdat er op het hevigste moment geen DA bereikbaar was zijn we hem gewoon de Glissando gaan geven. Hij kon alweer pijnloos bewegen na drie dagen. We zijn nooit meer gestopt met het hem geven en hij is uiteindelijk ( na drie jaar) overleden omdat hij gewoon op was, maar niet vanwege heupproblemen. Hij kon zelfs weer achter balletjes aanrennen ( en achter de paarden, helaas :o )
Ook als mens kun je het gebruiken. En zoals ik al eerder zei : het werkt echt :)) Je gaat er ook niet van hinniken, dat scheelt :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:56

Oké, nou ik heb nu met n nieuwe pot gelatinaat binnen dus die maak ik eerst op. Dan ga ik denk ik eens de glissando proberen.. :)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:18

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat er eventueel aminozuren aan toegevoegd zouden zijn aan de Glissando. Bij de ingrediënten staat nl. alleen 100% gelatine.

Ook hier op stal doen de paarden het goed op de Glissando hoor, al staan er niet heel veel op. Maar merkte ook bij mijn paard (in de korte tijd dat ik het gegeven heb) dat ze wel wat soepeler werd.

Ik weet wel waar een andere Marstall-dealer zit, dus dat komt wel goed, maar die zit effe iets verder weg, dus moet ik iets beter plannen wanneer ik het ga halen en niet een dag van tevoren, zoals ik nu deed :o

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:39

MartineC1711 schreef:
Hier ook super tevreden over Marstall!

Mijn haf heeft een leverbeschadiging en ik ben begonnen met de Optimal omdat daar Mariadistelzaad in zit. Ik voer het nu 2 maanden en mede dankzij Marstall zijn de waardes gehalveerd of nog verder gedaald zodat ik over 6 weken weer rustig aan de slag mag! :D De beschadiging is zo goed als weg!

De dierenarts adviseerde om dit voer wel te blijven voeren als basis, samen met de Force. Maar als we weer gaan opbouwen wil ik wat extra's geven zodat we weer op M-niveau kunnen gaan trainen, wat zou je dan adviseren?

Wat zou jij adviseren Mirim?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:25

Wat fijn dat je paard weer zo opgeknapt is! Ik zou je adviseren om wat meer force en wat meer optimaal te gaan geven. En als dat niet voldoende blijkt te zijn of je moet zo veel gaan voeren dat je boven de geadviseerde hoeveelheid uitkomt dan zou ik contact opnemen met de voedingsdeskundige van Marstall. Optimaal kan heel goed gecombineerd worden met een andere muesli ( kan ook een sportmuesli zijn van Marstall), maar ik durf daar geen uitspraak over te doen vanwege zijn leverprobleem. Daar heeft Marstall zijn voedingsdeskundige voor, die heeft er veel meer verstand van dan ik. :)