Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:58

Sita_ schreef:
De champion is havervrij, de concours zit 40% haver in als ik me niet vergis.
Nu zat ik te denken, hij is met t frisse weer ook al heter van zichzelf. Straks stijgt ie helemaal op als ie haver op haver krijgt gezien de complete ook al haver bevat. Of zou die genoeg presteren om de haver om te zetten?

Niet alle paarden worden heet van haver. Een lui paard blijft lui ookal krijgt hij haver. Het gaat ook meer om de suiker die erin zit en in alle granen zit veel suiker.
Daar reageren ze op. Je kan beter letten op de energie in een muslie. Sportmuslie's geven meer energie (uiteraard).

Sita_

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:39

Ik weet dat n paard er niet heet van hoeft te worden.. :) Dat is voor mij niks nieuws verder.
Maar nu is ie dus niet heet, of ja, hij is te handelen.. Hij is lekker voorwaarts. Dus ik ga t maar proberen, word ie er wel heter van gezien ie dan echt het dubbele krijgt aan haver dan kan ik altijd de champion nog pakken.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 11:22

Sita_ schreef:
Ik bestelde ook via Marstall zelf, maar dan heb je 15 kg zakjes. Nu bedstel in in Zwaagwesteinde en dan brengen ze het thuis..
Heb altijd hele grote bestellingen, dus dan is het voordeliger om 20 kg zakken thuis te krijgen ipv 15 kg zakken.

Ik voer zelf de complete, in de zomer aangevuld met de concours. En voor de fokmerries en veulens heb ik de fokkerij en veulenmuesli.

Hee wat leuk dat is bij mijn vriendin Tanja!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:26

Ik zie even door de muesli's het bos niet meer :D

Mijn enige eis:
Hij moet smakelijk zijn...

Merk nu met de Sinfonie dat de smaak wat te sterk is voor mijn paard, waardoor ze hem niet altijd even lekker vindt.

Verder maakt het niet uit, mag alles inzitten, suiker, melasse, geeft niks. Als hij maar goed eetbaar is (is om medicatie door te doen :) ).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:32

Focussed schreef:
Ik zie even door de muesli's het bos niet meer :D

Mijn enige eis:
Hij moet smakelijk zijn...

Merk nu met de Sinfonie dat de smaak wat te sterk is voor mijn paard, waardoor ze hem niet altijd even lekker vindt.

Verder maakt het niet uit, mag alles inzitten, suiker, melasse, geeft niks. Als hij maar goed eetbaar is (is om medicatie door te doen :) ).

kun je dan niet beter een slobber nemen,dan merken ze het niet zo snel als er iets in zit

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:39

Als het je niet uitmaakt is de Freizeit misschien een fijne muesli? Ruikt licht naar appeltjes:-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:04

keona: Ik zet het klaar voor de stalhouder dus het is wel het makkelijkste als het droog te voeren is! (Plus de medicatie ga je extra ruiken als het nat wordt, dus ben bang dat ze het dan sneller ruikt.. Maar wel een goede tip!!)

Thanks voor de tip Mirim, even naar kijken! Een van de muesli's die jij vorige keer stuurde viel ook bijzonder in de smaak... Maar weet niet meer welke het nou was... Grrrr. Ik dacht de Complete... Maar ik weet het niet meer zeker :+

Stalgenootje voert iig de Frezeit dus even vragen of ik een paar handjes zou mogen hebben om te testen...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:42

Heb ook nog de Senior Plus gevonden... Mijn paard is (nog) geen senior, maar er staat wel bij dat hij extra smakelijk is... Is dat wat? Het gaat maar om 100/200 gram per dag (naast een bekertje Marstall Force) dus qua voedingswaarden te verwaarlozen, het gaat echt puur om de smaak.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:56

Ja hoor dan kan je prima de senior plus geven.
Ik voer de havervrij en alle vinden het lekker.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:50

yv_on schreef:
Mijn haflinger krijgt de ijslander robust een halve kg met 20 gram force erbij.

Hoe doet die van jou het er op? Ik wil het ook gaan geven als ik weer aan de slag mag.
Wat doe jij met je haf?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:15

Misschien iemand die mij nog een advies kan geven?

Mijn haflinger (4,5 jaar) krijgt nu dagelijks de Optimaal muesli. Ze ziet er goed uit en heeft genoeg energie. Nu heeft ze een poosje stilgestaan door verhuizing en ziekte en wil ik haar binnekort weer oppakken. Uiteraard bouw ik het netjes op met haar, maar vooral de lessen zijn aardig intensief.

Ik vraag me af of ik iets bij moet gaan voeren zometeen?

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:09

Martine, ik train niet voor wedstrijden maar rijd wel geregeld, sinds mijn paardje dit krijgt ziet ze er ontzettend mooi uit en ze vind het lekker.ze krijgt 20 gram force erbij omdat ze maar een halve kilo krijgt. Anders krijgt ze volgens Marstall te korten omdat ze anderhalf kilo moet hebben eigenlijk, maar omdat ik maar 1x per dag kan voeren omdat ik dat zelf moet doen krijgt ze maar een halve kilo. de rest van de dag krijgt ze hooi van de staleigenaar.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:40

Frits krijgt nu ongeveer een weekje de marstall senior gemengd met zijn oude muesli.
Ik weet niet zeker of het aan het voer ligt, maar jeumig wat een energie had hij vandaag ineens zeg!

Hij was tijdens het loswerken als een idioot met zijn staart in de lucht aan het paraderen. Hij was aan het showen als een jonge hengst :P
Zag er gaaf uit, maar ik hoop dat hij zich onder het zadel wel blijft gedragen :')

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:33

Tjuppie schreef:
Hebben jullie een advies hoeveel Force ik het best kan geven aan een klein paard dat wel heel hard werkt (heeft erg veel looplust) en 2 scheppen basisbrok krijgt? Kuil is uit natuurgebied dus niet erg voedzaam.

Zou iemand me hier nog mee kunnen helpen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:09

Hoeveel je precies moet geven is natuurlijk niet helemaal na te gaan, omdat 1 niet bekend is wat er precies in de basisbrok zit en 2 er niet bekend is wat de waardes zijn van de kuil. Het blijft dus ' schatwerk' . Wat is de reden dat je Force wil voeren? Wat is de reden dat je basisbrok voert? Ik zou me eerder voor kunnen stellen dat je kiest voor een volwaardige, bij jouw paard passende muesli als dat je de keus maakt voor basisbrok en force. Maar daar is misschien een hele plausibele reden voor :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:08

Mirim, heb je ook ervaring met de darmregulator?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:12

Nee, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ook niet uit tweede hand.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:24

de slobber van marstall vind mijn paardje echt zaaalig, hij maakt er een herrie bij !!!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:02

En kleddert zichzelf en zijn box waarschijnlijk helemaal onder? :D

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:29

mirim schreef:
Hoeveel je precies moet geven is natuurlijk niet helemaal na te gaan, omdat 1 niet bekend is wat er precies in de basisbrok zit en 2 er niet bekend is wat de waardes zijn van de kuil. Het blijft dus ' schatwerk' . Wat is de reden dat je Force wil voeren? Wat is de reden dat je basisbrok voert? Ik zou me eerder voor kunnen stellen dat je kiest voor een volwaardige, bij jouw paard passende muesli als dat je de keus maakt voor basisbrok en force. Maar daar is misschien een hele plausibele reden voor :)

Het is inderdaad schatwerk, maar een schatting zou al fijn zijn. Zeker omdat er hier mensen zijn die meer ervaring hebben met de Force dan ik.
Zoals ik eerder al noemde wordt beest toch te heet van de havervrij dus vandaar de keus om even weer terug te gaan naar datgene waar ze het goed op deed. Ze ziet er goed uit, dus daar wil ik nu niets aan veranderen. Het ruwvoer geeft alleen gewoon te weinig vitamines, dat kan ik je met zekerheid zeggen. Heb ook al iemand van Marstall op bezoek gehad, dus advies genoeg, maar die ben ik vergeten te vragen naar de hoeveelheid Force.

Dus enkel een schatting van wat je mensen zou aanraden bij dit verhaal. Het is dus 'extra', naast de basisbrok van Pavo.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:26

ik voer nu als extra op pony van rond de 450 kilo die weinig doet 50 gram force
voer het nu 2.5jaar met tevredenheid

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:29

Ik voer naast een halve schep western 50 gram force per dag voor een appaloosa van 428kg.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:05

Ook ik voer 50 gram aan mijn Haflinger :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:24

Ik geef ook rond de 50 gram,alleen niet dagelijks.
Pony is 420 kilo werkt redelijk actief.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:25

ene keer doe ik 20 gram en de andere keer geef ik 50 ik speel er een beetje mee ga uit van mijn gevoel. Moet wel zeggen ik vind Force niet lekker ruiken ruikt naar karton :Y)