[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniEqui

Re: Centraal topic voor paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:37

Oh dat is een mooie prijs, helaas een foutje denk ik. Ik kan geen sticker korting erop toepassen :(
wel bij dierapotheker voor iets meer dan 50 euro, ga hem daar denk ik bestellen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:43

Op http://www.accense.nl is hij voor 49 euro te krijgen. Zelf geen ervaring met de website ,maar kwam er via google op.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:45

Mijn paard heeft alleen een wat hangende buik. Voor en achter is ze totaal niet dik. Als ze haar buikspieren aanspant valt het ook minder op. Ze heeft slappe buikspieren(volgens de osteopaat) maar denk dat ook een combinatie is met een grasbuik. Ik rij nu sinds afgelopen week zo'n 6 keer per week afwisselend en blijf dit de komende maand volhouden. Dan is er weer helaas school en word het 4x. Maar ze komt dan bijna weer in de paddocks. Zal binnenkort ook weer een foto plaatsen. Ze is al wel wat aan het afvallen.
Ik blijf het topiq ook volgen :) komen zeer interessante dingen voor bij.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:52

Cpinnetje schreef:
Oh dat is een mooie prijs, helaas een foutje denk ik. Ik kan geen sticker korting erop toepassen :(
wel bij dierapotheker voor iets meer dan 50 euro, ga hem daar denk ik bestellen.

Ik heb er toen inderdaad nog wat voor een ander bij mee besteld, vanaf €75,- heb ik er toen een kortingscode van €7,50 tegenaan gegooid. Stickerkorting zit er idd niet op.

Bij accense scheelt het uiteindelijk niets met agradi trouwens, daar komt er geen verzendkosten bij op en bij hun wel.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:21

Laatste dag stickerkorting 30% agradi zag ik net

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:22

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:02

Hier ook een tevreden Gluco Balance gebruiker! Sinds ik dat erbij voer is hij zichtbaar afgevallen. :j
Ik heb hem hier: http://www.koopjesdrogisterij.nl/produc ... tAodYbEGSA gekocht.

Cpinnetje, ik liep eerst ook met het probleem dat ik er niet elke dag ben, laat staan dat ik de eerste week 2x per dag kan voeren. Dus toen ben ik gewoon met 1x per dag begonnen (een stalgenoot voerde op de dagen dat ik er niet was), en dan voerde ik iets meer. En na die week voerde ik het ongeveer 5x per week, op de dagen dat ik er was. Wel wat minder vaak dus, maar aangezien het om kleine pony's gaat is dat beetje minder niet zo'n probleem. Ik heb hiermee iig goed resultaat bereikt. :j

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:57

Hebben jullie de schildklier laten testen?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:58

Ik voer het nu met een handje melassevrije muesli, door de metazoa moest ze het niet meer :'). Ze is al niet heel gek op de metazoa dus met GB erdoor was het een no go xD. Eerste week 2x was even irritant, nu gewoon iedere dag met een handje muesli na het werken. Hoop dat ze er wat minder 'hard' van raakt, ik ga het meemaken :). Voer het nu 1,5 week.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:55

L-carnitine is een aminozuur die je in preparaten voor mensen vind..een paard verteerd totaal anders...wees daar voorzichtig mee..

Ga niet zomaar dokteren...

Belangrijk is het te weten wat de voedingswaarde en suikergehalte van je hooi is..

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:26

Hoe doen jullie het met een dikke speknek?
Die van mij heeft een dikke speknek :(

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:19

@Sardis; oh dat is een goede! Elke dag moet komende weken lukken en daarna idd wat minder vaak.

@Tcm62; ik heb geen schildklier laten testen en wil het supplement ook tijdelijk geven. Hij heeft niet direct symptomen voor IR. Ik heb inmiddels mij ingelezen over L-carnitine. Dit helpt bij muizen bij vetverbranding, maar bij mensen is dit niet eens zo sterk bewezen.
Voor paarden wordt ook wel gegeven, maar niet met het doel om af te vallen. Dus wees gerust, ik ga niet zomaar zitten dokteren.

@M_nouska, Ik merk wel eens dat de nek van Carlo hard is, maar na longeren en lekker lang en laag opwarmen verdwijnt dat wel weer.Echte speknek is met minder weide gang en fanatiek blijven trainen verminderd dus kan je daar verder niet mee helpen.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:43

Sinds kort heb ik een hele leuke, maar dikke pony:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben van plan Lavor magnesiumoxide te gaan voeren.
Verder staat ze zo'n 10 uur per dag op het land en krijgt s avonds en smorgens een plukje hooi en een handje brok.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:22

Ik vind haar eigenlijk niet zo dik...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:24

M_nouska schreef:
Hoe doen jullie het met een dikke speknek?
Die van mij heeft een dikke speknek :(

Ja ook wel benieuwd de bovenramd als ik die pak is wel 6 cm breed..is wel hengstennek..maar lijkt of die niet afvalt...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:10

Volgensmij een kwestie van genoeg afvallen, selectief een plek afvallen gaat niet. Maar ik gok dat de ribben van de paarden met zo'n nek (ook bij die van mij) niet (makkelijk) te voelen zijn. Zit meestal toch nog wel overal spek op. Aanhouder wint.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:49

Tcm62 schreef:
Ik vind haar eigenlijk niet zo dik...

Ik had eigenlijk een standfoto moeten doen, dan zie je het beter.
Ze is echt erg dik hoor.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:44

Kasmir, nee :D hollands welvaren...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:24

Vind de schimmel hierboven trouwens wel duidelijk spekkig, geen dikke buik maar zo te zien echt van die vetophopingen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:14

Het blijft toch lastig het afvallen. Staan op een pensionstal. Bijna alle paarden staan volop gras te eten wat flink bemest is, rijk kuil binnen en dan ook nog krachtvoer.
Die v ons krijgen arm hooi, gemaaid na de langste dag, in bloei en onbemest, strookbegrazing in onbemest land en dan echt een strookje ,stro om nog te knabbelen, handje voer om magnesium door te doen en nog te zwaar.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:30

Ik heb ook niet het gevoel, wat ik ook doe dat de speknek er af gaat.
Durf bijna niet naar huis te gaan over twee weken, wat zal ik aantreffen. Vind dat een paard echt vakantie nodig heeft, zeker omdat ze zo zat te kwakkelen met haar gezondheid, maar ze is al te dik :=

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:53

Kasmir schreef:
Vind de schimmel hierboven trouwens wel duidelijk spekkig, geen dikke buik maar zo te zien echt van die vetophopingen.

Cellulitis, haha!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:14

Mijn merrie heeft de neiging om snel dik te worden. Het rijden is lastig op het moment, omdat onze bak heel slecht is en buiten is ze nog niet de makkelijkste helaas.
Per 1 september verhuizen we naar een andere stal met goede rijbak, dus dan kunnen we het rijden wat meer oppakken.
Daar moet ik ook mn eigen hooi en stro kopen. Is grof hooi het beste voor gevulde paarden?
Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:24

Niet perse grof of fijn. Maar arm hooi. Dwz hooi van uitgebloeid gras,na 15 juni of juli gemaaid (weet niet meer of het juni of juli is,dacht juni) s'ochtends gemaaid is het mooist

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:22

Inderdaad na 15 juni .