ik heb het nog eens met mijn da besproken en hij vond het een beter idee om eerst te beginnen met 3 dagen wassen met Betadine scrub of shampoo, en eens kijken wat er dan gebeurt.
dit voordat ik allerlei sprongen in zijn dieet ga maken.
en dit heb ik gedaan, en de huid is al vele malen rustiger en minder gevoelig dan voorheen!
dus ik kijk het nog even een paar dagen aan hoe het nu verder gaat voordat ik alsnog aanpassingen maak in zijn voerbeleid.
Anoniem
Geplaatst: 10-03-15 20:45
Vandaag is er eea aan voer doorgemeten bij mijn pony waaronder van HH de drainmix, basisbrok en normaalbrok. (weidebrok deed niks voor hem).
Ik twijfel een beetje of ik voor drainmix ga of de aangeraden 2 phytonics producten. Als ik mijn huidige vitaminekorrel op heb wil ik wel HH een kans geven eigenlijk.
je kan ook beginnen met voeren zonder eerst de drainmix te gebruiken?
Maris
Geplaatst: 11-03-15 17:11
Anoniem schreef:
Drainmix Normaalbrok en basisbrok kwamen er goef uit
En de weidebrok dus niet ? Weet je ook waarom die niet goed testte ?
Anoniem
Geplaatst: 11-03-15 18:34
Maris geen idee. Misschien ivm kruiden?
Ik wil wel iets doen voor opschoning van de darmen. Het verbaast me niets dat hij daar uit balans is gezien zijn klachten. Daarvoor kwam de dierenarts ook...
Wat wil je precies van ons weten? We kunnen geen garantie geven dat het gaat werken bij jou paard! Maar ik zou er gewoon mee beginnen als je er een goed gevoel bij hebt!
Ik geef het standaard 2 x per jaar. Voorheen alleen bij paarden met verschillende klachten, van oedeem tot ontregelde darmwerking/slechte darmflora.
Anoniem
Geplaatst: 12-03-15 15:29
Preventief dus?
Slechte darmflora heeft de mijne. andere optie was dus de phytonics producten.
madamX
Geplaatst: 12-03-15 19:22
ja. vroeger alleen wanneer er al klachten waren, tegenwoordig preventief.
Tinkels
Geplaatst: 12-03-15 19:24
Ik denk dat door het voer de darmflora ook al sterk verbeterd.
Een klant van mij dacht toch weer op ander voer over te stappen en heeft nu toch weer besteld omdat ze achteruitgang merkte.. niet leuk voor de pony, maar wel positief over het voer Die ook een gevoelige darmflora heeft..
Ik ga drainmix vanavond ophalen, 1 kilo. Daarna even zien wat het wordt.
Anoniem
Geplaatst: 22-09-15 20:56
Ik voer ondertussen al een paar maand HH, op zich zéér tevreden mee. Alleen pony wordt er wat schraal van, verliest spier/
Komt ook omdat het ruwvoer bij ons vrij arm is iig aan eiwit. Ik geef nu dus sinds paar dagen een balancer bij, voor een tikkie extra.
Herkennen mensen dit?
madamX
Geplaatst: 23-09-15 08:26
Spieren groeien voornamelijk door training.... Wil je meer eiwitten dan óf meer voeren óf mengen met de Weide Plus brok óf ruwvoer verstrekken wat rijker is. Ik zou niet mengen met een 1 of ander 'vreemd' merk ivm rare samenstellingen die men dan verkrijgt wat vaak een niet gewenst effect teweeg brengt. Trouwens, wat heet schraal? Beter te schraal dan te vet. En hoe oud is ie? Hoe ouder, hoe schraler dus dat is een normaal beeld..... En tegen de winter aan worden paarden ook schraler.
Ik kom even binnen vallen met een vraag. Ik ben voor zo natuurlijk mogelijk voeren, en voer mijn merens nu vitalbix. Ze zit super in haar vacht, en doet het er verder goed op. Alleen nu het volgende. Ze is in de draf niet vooruit te branden. Gewoon echt traag, wat naar mijn idee veel meer energie kost, dan net even een stapje sneller. Ze mag dus wat meer pit krijgen, zonder dat ze dikker wordt.. Wie kan mij adviseren, zonder dat ik direct naar de sportbrok, met veel suikers, moet grijpen. Dit wordt mij nu geadviseerd. Ook is mij geadviseerd om geplette haver te voeren.