Ik voer de complete, maar heb nu de hoeveelheden nu gehalveerd, ze hebben al genoeg energie door het frisse weer..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirim schreef:Je kunt heel goed een paar handjes Naturell voeren en wat meer Force als jouw paard daar genoeg energie uithaalt. Vergeet niet dat Marstall muesli's beter verteerbaar zijn en je sowieso al minder kan voeren. Als je de voerbak te leeg vind kun je er altijd nog wat lucerne of WiesenFasern doorheen doen. Maar grote kans dat je paard het prima vindt....z'n lekkere eerlijke gevarieerde muesli met en beetje Force...niets mis mee toch?
mirim schreef:Polderpaard, ik zou je de Havervrij aanraden. Voor de arbeid die jouw paard verricht is een sportmuesli misschien wat overdone. Bij het ene paard gaat het prima, bij de ander is het een must en bij weer een ander is het te veel van het goede....het is wel eens wat zoeken
Polderpaard schreef:Ik heb een paar weken gelden op aanraden van de Marstall dealer een zak muesli Amino Sport gekocht voor mijn ruin. Hij was futloos en zijn kont viel gewoon in. Na drie dagen werd hij echter zo heet dat ik hem nauwelijks meer kon rijdenIk ben gestopt en weer terug gegaan naar de basisbrok die hij kreeg. Wel geef ik nu 50 gram Force bij als aanvulling. Hij krijgt meer ruwvoer en zit nu weer goed in z'n vel. Ik had geen idee dat de haver in de muesli zo snel en zo veel effect zou hebben
Weer wat geleerd.
Ik zou toch wel graag Marstall gaan voeren, maar denk dan aan een basis muesli - havervrij wel te verstaanWelke muesli zouden jullie aanraden? Het gaat om een ruin van 10 jaar, die recreatief wordt gereden zo'n 5 keer per week. Hij krijgt nu 3 maal een halve kilo basisbrok en veel hooi en kuil. En dus 50 gram Force korrels.
Als er nog iemand interesse heeft in bijna een hele zal Amino Sport.... Af te halen in Flevoland tegen een zacht prijsje
Anoniem schreef:Ik geef al force bij...zou 3/4 schep nog teveel zijn dan??
1/2 beter??
Hij is ongeveer 420 kilo en krijgt per dag rond de 8 kilo hooi.
Hij reageert op het weer ook wel hoor,maar het is bij hem echt heel vreemd.
Hij wordt niet gemeen(bokken/steigeren)maar nerveus,hyper,druk,gillerig...je ziet steeds oogwit en dan staat hij ook echt letterlijk stijf.