Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mehlika schreef:want dan zouden ze op de zak vermelden wat er toegevoegd is
Breghje schreef:Melasse is het produkt dat overblijft Nadat de suiker eruit is gehaald. Dus zit daar weinig tot geen suiker in. Wel wordt het gebruikt omdat het weinige dát er nog inzit de pellets aan elkaar plakt. Je kan dus ergens (als je moet kiezen tussen kwaden) beter melasse in je voer hebben dan suiker.
Knoffer schreef:Breghje schreef:Melasse is het produkt dat overblijft Nadat de suiker eruit is gehaald. Dus zit daar weinig tot geen suiker in. Wel wordt het gebruikt omdat het weinige dát er nog inzit de pellets aan elkaar plakt. Je kan dus ergens (als je moet kiezen tussen kwaden) beter melasse in je voer hebben dan suiker.
Melasse is erg zoet en er zit dus wel degelijk veel suiker in. Daarom is het juist zo slecht.
Nog even opgezocht. Er zit 50% suiker in (En er zit wel een mineraal in: kalium).
http://www.pavo.nl/voeding/melasse-in-p ... delen.html
Breghje schreef:In kuilgras zitten meer suikers doordat het gaat gisten in de verpakking. Daarom is hooi beter dan kuil en mag hooi onbeperkt gegeven worden (zeker graszaadhooi) en kuil niet tenzij het een heel droge oude versie is.
fransje23 schreef:Breghje schreef:In kuilgras zitten meer suikers doordat het gaat gisten in de verpakking. Daarom is hooi beter dan kuil en mag hooi onbeperkt gegeven worden (zeker graszaadhooi) en kuil niet tenzij het een heel droge oude versie is.
Eeeehh, klok en klepel zijn denk ik zoek![]()
Kuilgras is niet aan het gisten, het is geen brood of alcohol, maar een het fermenteren en dat houdt in dat de bacterien de aanwezige suikers omzetten in melkzuur .
Goede droge voordroog kan je ook gerust onbeperkt geven. Natte kuil is wat minder goed omdat je dan ook een tekort aan structuur kan krijgen.
scoxxx schreef:Voordroog/kuil: twee van mijn paarden hebben standaard diarree op zelfs de beste voordroog. Klaarblijkelijk is het melkzuur niet goed dan voor hen?
Heeft iemand een idee?
scoxxx schreef:Ik kan me overigens voorstellen dat als grasmix een verhoogde kans op slokdarmverstopping geeft, dat Luzerne dit risico ook heeft.
ellepel schreef:volgens een artikel op internet zou het komen doordat het gras dan zuur is waardoor bepaalde bacterien in het darmstelsel van paarden aangetast word en zo het gras niet goed verteerd..met als gevolg dus diarree.