Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke60 schreef:Als je niet weet wat er precies in Cole"s Liniment zit, schrijf dan geen onzin, want zo komen de spookverhalen in de wereld.
Het hoofdbestanddeel is arnica met een vleugje kampfer
Maris schreef:Henny, is bij jullie het stro na 1 jaar helemaal verteerd ?
En hoeveel schelpenkalk en kleimineralen heb je ongeveer nodig per ha ?
Ik heb ondertussen ook gelezen over EM bemesting ( bokashi ).....
Groetjes,
Maris
Maris schreef:Dank je wel Henny voor je antwoord ! Ik heb eigenlijk tig vragen voor je, zal me inhouden of je anders eens een pb sturen.
Doe je nog iets extra's aan die mesthoop ? Wormeieren toevoegen b.v. ?
Ik zal van Aast eens mailen. Op kleigrond heb je waarschijnlijk veel minder kalk nodig ( boeren gebruiken het ook niet ) en kleimineralen op klei grond ( zou dat nodig zijn )???
Groetjes,
Maris
Sandrina schreef:Maris schreef:Dank je wel Henny voor je antwoord ! Ik heb eigenlijk tig vragen voor je, zal me inhouden of je anders eens een pb sturen.
Doe je nog iets extra's aan die mesthoop ? Wormeieren toevoegen b.v. ?
Ik zal van Aast eens mailen. Op kleigrond heb je waarschijnlijk veel minder kalk nodig ( boeren gebruiken het ook niet ) en kleimineralen op klei grond ( zou dat nodig zijn )???
Groetjes,
Maris
Sorry, maar het verband met Jan Jonas ben ik hier heel even kwijt. Wat heeft bemesting met JJ te maken? Die dit liever per PB.
Sandrina schreef:Sorry, maar het verband met Jan Jonas ben ik hier heel even kwijt. Wat heeft bemesting met JJ te maken? Die dit liever per PB.
Botervlieg schreef:Sandrina schreef:Sorry, maar het verband met Jan Jonas ben ik hier heel even kwijt. Wat heeft bemesting met JJ te maken? Die dit liever per PB.
Als je dat verband kwijt bent, dan heb je 'het' (èn JJ ) niet begrepen.
Je paard troep voeren (en daar valt ruwvoer ook onder)
en denken dat de narigheid die daaruit kan voortkomen
wel met een kuurtje van JJ of een pilletje / poedertje
van de DA op te lossen is levert je uieindelijk niets op
als je de oorzaak niet wegneemt.
garny95 schreef:Ben er ook van overtuigd dat er veel opgehoopte afvalstoffen in een (paarden)lijf kunnen zitten, ik heb ook de overtuiging dat met een kuur veel problemen opgelost kunnen worden.
Ik heb de eerste 6 pagina's alleen doorgelezen maar zijn we er inmiddels al achter wat er in JJ zijn reinigingskuurtje zit ?
Ik ga met klachten naar Eric Laarakker, dat is voor mij altijd duidelijk en helder, ik weet niet wat ik hier van denken moet.
Sandrina schreef:Aan de geur te merken weet ik dat er zoethout in zit en (potjandorie, had ik die pot nu maar niet weggegooid) venkel, verder weet ik het niet meer.
Dinopino schreef:Sandrina uit jouw verhaal begreep ik dat je pony kreupelde. En dat in eerste instantie JJ daarbij heeft geholpen maar dat het toch wat totaal anders was dan wat hij dacht. Hoe kan dan zijn middel eerst geholpen hebben???
Dinopino schreef:Ja nu begrijp ik het. Wendy is in zijn algemeenheid opgeknapt dit staat los van zijn kreupelheid.
miss_jumpy schreef:ik heb nog wel een pot, zal van het weekend eens wat ingredienten over typen!