Mijn paard krijgt op het moment 1,25 schep granenmix en 2 handjes luzerne. Als ze weer meer zal gaan doen, zal dit ongetwijfeld wat omhoog gaan

Overigens krijgt zij ook overdag weidegang en ruwvoer.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

)
LoveJolly schreef:mijn pony is 34, en daar wordt niet meer op gereden, hij krijgt 's ochtends 2.1/2 bakje slobber, en 's middags (17.00) ook, we doen er ook nog wat andere dingen door heen, zoals muesli, soms een beetje hooi, olie en een pepermuntje..
mmmmmm dat vind jolly wel lekker
)Clienn schreef:Mijn welshverzorgpony (+/- 1.35, 24, aan de dikke kant)
's ochtends; 1/2 schep biks
's middags'; paar wortels met kuilgras
's avonds; 1/2 schep biks+ kuilgras
En dn staat ze in een (bijna kaal) weiland waar ze soms kan eten, en ze krijgt
best vaak eten van de buren.
! Rolo_Me schreef:'s ochtends 1.5 schep D & H musli, 0.5 schep sportbrok (cavalor), 3/4 schep musli (cavalor) + wortelen + veel hooi.
's middags 1 schep musli (cavalor), 0.5 sportbrok (cavalor) + wortelen.
's avonds 1.5 schep musli D & H, 0.5 sportbrok (cavalor), 0.5 musli (cavalor) + wortelen + veel hooi.
's middags of 's avonds 1 schep st. hippolyte slobbermash, is die altijd het gelukkigst mee van alles!
, maar je moet wel nagaan dat 5.25 schep musli niet gelijk staat aan kilo's het is hooguit 3 kilo, nog veel, maar hij heeft het nodig. Train 6 keer in de week met hem, waarvan 4 keer zeker intensief (moet je denken aan toch wel 3 kwartier zware arbeid). Daarbij is het een paard van 1.75 dus ook geen kleintje
. Het is een paard dat moeilijk mooi kwa gewicht blijft. We stonden eerst ook te kijken dat hij zoveel nodig had, ook toen ik nog minder intensief reed, van alles geprobeerd wormen spuiten, vitamine stoten en dierenarts erbij gehad voor bloedonderzoek. En die kwam tot de conclusie dat die kerngezond was
. Het is een paard dat het blijkbaar nodig heeft, en hij ziet er nog niet eens dik uit, hij is nu precies goed! Rolo_Me schreef:Klopt hij krijgt aardig wat, maar je moet wel nagaan dat 5.25 schep musli niet gelijk staat aan kilo's het is hooguit 3 kilo, nog veel, maar hij heeft het nodig.
fransje23 schreef:Rolo_Me schreef:Klopt hij krijgt aardig wat, maar je moet wel nagaan dat 5.25 schep musli niet gelijk staat aan kilo's het is hooguit 3 kilo, nog veel, maar hij heeft het nodig.
Het gewicht van een schep muesli is ongeveer 600 gram dus het is iets meer dan 3 kilo maar samen met die 1,5 kg brok en de slobber kom je uit op de rond de 5 kilo krachtvoer.
, had het even snel uitgerekend, maar dat doet ook verder niet ter zake
. We zijn nog steeds opzoek naar voer waar hij intotaal minder van kan krijgen, maar na 2 jaar nog niet iets gevonden. Het is ook een sprong in het diepe laat maar zeggen, moeilijk om vooraf te kijken waar die het goed op zou doen, willen ook niet dat die in 1 keer zo aftakeld. Dus als iemand nog voertips heeft
.