Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:LoveJessie schreef:hallo allemaal,ik meld me natuurlijk niks voor niks aan bij dit topic.
Dus hier mijn verhaal: ik heb sinds 3 jaar een eigen pony,ze is nooit super slank geweest( al helemaal niet toen we haar kregen,toen leek ze net drachtig) maar nu was ze dus helemaal niet goed in haar rug naja fysio bij geweest okee zadel bleek ook helemaal niet goed te ligen dus wij zadelmaker bij gehaald en die adviseert ons dus een nieuw zadel.voor mij wel leuk maar me lerares zij ook ze zal ooit supper slank blijven ze zal altijd wel schommelen,dus zij ze neem een zadel dat een beetje mee groeit. maar mijn vraag is heeft iemand een misschien tips om haar een beetje op het zelfde gewicht te houden ? Ik hou dit topic goed in de gatenhier nog een beetje info over haar: het is een merrie van 8 jaar nu,heeft aanleg om dik te worden,gaat in de zomer gewoon vollop het land op,krijgt niet veel bix,krijgt ongeveer normaal hoeveelheid kuil.
op het moment rij ik haar niet vanwege geen passend zadel,ik longeer haar wel met de pesoateugel.
ik hoop dat dit genoeg informatie is om tips te geven
Liefs.
wat voor weide heeft ze tot haar beschikking, en hoeveel kilo is een 'normale hoeveelheid' kuil? kuil is voor paarden die makkelijk dik worden zowiezo af te raden, oud stengelig hooi is vele malen beter. de weide dient uit 'schraal' gras te bestaan, dus niet van die malse groene zoete sprieten.
en ieder paard is mooi slank te krijgen/ houden, voeren is daar slechts één onderdeel van.
heb je al eens bloed laten testen? paarden die moeilijk afvallen hebben dikwijls de verhoudingen in het lichaam 'scheef staan'. wij hebben er ook zo één, die valt amper af, wat je ook doet, en heeft het met werken vrij snel zwaar. zij staat nu op een magnesiumkuur, de bijhorende info hiervan staat o.a. op 'www.paardnatuurlijk.nl'.
OohafoO schreef:Op welke plek zit het wondje?
merrieveulen schreef:wij hebben het chelaat van http://www.paardnatuurlijk.nl.
OohafoO schreef:Waar kopen jullie de magnesium kuur?
runningkawa schreef:Nederweert