Hennepzaad voeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:37

Ik breek even snel in, ik lees interessante dingen gier over hennepzaad. Bij bij mij in de buurt opzoek gegaan en heb een adresje waar ze €2,75 de kg met pel(?) Ik zou het kunnen malen met mijn niet in gebruik zijnde electrische koffiemolen, maar zou je een hele kg malen en bewaren? Of niet handig? Evt heb ik nog wel ergens een tupperware bakje :P
Start dosis 15 gram voor eennpaard rond de 400kg?
Ik wil het geven omdat ze onlnags heel licht spierbevangen is geweest. Maamdag wordt d'r bloed gecheckt :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:19

Ik heb zojuist een klein zakje hennepzaad gehaald bij de pets place ben benieuwd, ga het aan onze reu en aan mn paard geven.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:48

Letizia schreef:
Ik breek even snel in, ik lees interessante dingen gier over hennepzaad. Bij bij mij in de buurt opzoek gegaan en heb een adresje waar ze €2,75 de kg met pel(?) Ik zou het kunnen malen met mijn niet in gebruik zijnde electrische koffiemolen, maar zou je een hele kg malen en bewaren? Of niet handig? Evt heb ik nog wel ergens een tupperware bakje :P
Start dosis 15 gram voor eennpaard rond de 400kg?
Ik wil het geven omdat ze onlnags heel licht spierbevangen is geweest. Maamdag wordt d'r bloed gecheckt :)

Ik weeg t en maal het iedere dag eigenlijk.
Het gemalen kan je wel paar dagen bewaren hoor in een afgesloten bakje.
15 gram is goed om te beginnen. Zeker omdat je in het begin een sterke ontgifting krijgt.
Mijn pony is ook rond 450 kg en krijgt nu dagelijks 20 gram.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:04

Ik heb het wel afgeleerd om zo hoog te beginnen. Met mijn merrie ging dat helemaal niet goed.

Toevallig ben ik mijn ruin vanaf vandaag toch ook maar weer hennepzaad gaan geven. 1 5 ml maatschepje per keer (2x per dag). En dan heeeeel langzaam opvoeren. Heb 't vorige maand met hem geprobeerd en toen kreeg hij ontzettende jeuk. Dus nu maar met een heel klein dosisje nog eens proberen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:43

Koper schreef:
Ik heb het wel afgeleerd om zo hoog te beginnen. Met mijn merrie ging dat helemaal niet goed.

Toevallig ben ik mijn ruin vanaf vandaag toch ook maar weer hennepzaad gaan geven. 1 5 ml maatschepje per keer (2x per dag). En dan heeeeel langzaam opvoeren. Heb 't vorige maand met hem geprobeerd en toen kreeg hij ontzettende jeuk. Dus nu maar met een heel klein dosisje nog eens proberen.

Zelfde geldt voor mijn paard. Ik was met 10mg voor 450 kilo paard begonnen. Volgende keer begin ik met 5.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:04

Vond ik op internet, in korrelvorm, speciaal voor paarden
Zou niet weten waaron een korrel beter geschikt is dan zelf malen..

Heel interessante producten, blijkbaar is hennep niet het enige wondermiddel, ik ga combinatie maken van hennep, lijnzaad, venkelzaad en komijn, grasbrok...ook zeer goed voor zogende merrie's zo te lezen...en veel goedkoper dan regulier paardenvoeders zoals agrobs en equifyt...super interessante site!!!
Vandaag 62 euro betaalt voor drie zakken grasbrok, via deze site scheelt het de helft!!
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 13-07-18 22:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:05

Oké, beter dus met 5mg!
Nu geef ik het die van mij natuurlijk niet voor de jeuk, dat zal schelen!
Hoewel ze vorige week gek van de jeuk werd door de dubbele dosis vit e (voorgeschreven door da), maar dat is een ander verhaal! Ze krijgt nu een heleboel poedertjes en drankjes en daar wil ik eigenlijk eens een beetje mee stoppen. Eerst de vitamine brok er af, maar verder? Ze lrijgt electrolyten omsat ze zo ontzettend kan zweten, lijnzaadolie ivm ooit koliek en energie, maar dat kan evt er wel af als het op is, even zien hoe dat gaat. Ze krijgt nog vit e, normale dosis, dat maken we op en dat was het wel :o

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:10

Wist dit niet, maar niet enkel hennepzaad is gezond, maar ook distelzaad.... Blijkbaar zijn er veel zaden die heel geschikt zijn tegen ontstekingsreactie's van de huid, lever en ontgifting van lichaam...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:59

Er zijn idd een heleboel zaden en kruiden die positieve (maar ook negatieve) effecten op het lijf kunnen hebben. Ook kurkuma, boswellia, boswellia en groenlipmossel werken ontstekingsremmend.

Maar hennep geef ik dus om andere reden dan jeuk en ontstekingsremmend. Al hoewel ik het nu even niet geef omdat we de jeuk niet onder controle krijgen.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:26

Slmt9 schreef:
Er zijn idd een heleboel zaden en kruiden die positieve (maar ook negatieve) effecten op het lijf kunnen hebben. Ook kurkuma, boswellia, boswellia en groenlipmossel werken ontstekingsremmend.

Maar hennep geef ik dus om andere reden dan jeuk en ontstekingsremmend. Al hoewel ik het nu even niet geef omdat we de jeuk niet onder controle krijgen.

Ik heb site gevonden in het land waarin ik woon, met de soorten zaden die meest geschikt zijn voor paarden.
Blijkbaar zijn er nog 3 zaden heel goed tegen zomerexceem, ik ga ze mengen met het cannabiszaad. Is van een firma die zich vooral richt op huid-, en hoefproblemen.
Ze hebben ook bietenpulp gemengd met zonnebloem-, en druivenpitten.
Ik ga stoppen met de pure feed en deze zomer overschakelen op een mengeling van deze zaden, waar blijkbaar erg veel voedingsstoffen in zitten, maar grootste voordeel ten opzichte van preparaten zijn de bio actieve stoffen die ook in deze zaden zitten, die helpen bij ontgiften, huidfunctie's, leverproblemen en slechte hoefkwaliteit. Ik ben benieuwd....
Als ik tevreden ben met mijn mengeling die ik ga maken, ga ik dit via deze firma ook proberen te verkopen.
Heel vreemd dat je de jeuk niet onder controle krijgt. Ik had een zware excemer, maar onder een rambo deken schuurde hij niet meer in België, zaten enorm veel knutten rond de weide waar ik woonde. Af en toe smeerde ik wietzalf op zijn manekam en kruin ter ondersteuning.

In het land waarin ik nu woon schuurt hij quasi niet, heel vreemd, want zitten hier ook enorm veel insecten, maar luchtvochtigheid is veel lager hier.
Nu staat hij zonder deken, heb het risico genomen om te zien of hij het hier beter zou doen (gelukkig want paard had erg doffe vacht door de rambo en nu blinkt hij weer als een spiegel).
Enige grootste verschil die ik kan bedenken is dat hij nu volledig van het gras af is, luchtvochtigheid lager is en ook dat hij het zuiverste bronwater van meer dan 500 jaar oud drinkt. Waar ik vroeger zat was het water ook uit een put, maar in Ned en BE zitten naar het schijnt veel gifstoffen in het water, oa nitraten en zo....ik heb vaag idee dat dit ook een grote bron was van spijsverteringsproblemen....

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:09

Het is bij mijn paard dit jaar niet de zomereczeem. Op gras staat hij helemaal niet meer.
Hij schuurt op een totaal andere plek. Aan de zijkant van zijn billen. Zeg maar 10 cm naast de staart aan de linker- en rechterkant begint het. Dat ging toen naar beneden, achterkant van de achterbenen en nu alleen nog de zijkant. Heel apart.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:50

Ik ben toen ook met een te hoge dosis begonnen en mijn pony ging goed de rui in ( cushing) maar hij kreeg waar hij geschoren was , kale plekken. Dus gelijk gaan verlagen en nu groeit het haar weer goed op de plekken en ziet er netjes uit.
Er staat voor pony tot 40 gram . Maar op 20 doet hij het goed. Het is dus even zoeken.
Hij mag er nl ook niet te dik van worden.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:31

Kunnen ze van een te hoge dosis ook jeuk krijgen? Zit nu met mijn twee minishetjes op 20 gram per dag maar ik heb het idee dat de jeuk erger wordt, ook met de 15 gram die heb ik toen 2 weken gegeven om zeker te zijn dat het niet de ontgifting is maar de jeuk bleef. Weet niet zo goed of ik nu terug moet naar 10 gram of toch nog iets hoger.

En hoe lang kan je het gemalen bewaren? Ik ga binnenkort op vakantie maar ik wil de eigenaren niet met het malen belasten, ik heb bakjes waarin ik het afgesloten bewaar maar ik weet niet hoe lang dat goed blijft.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:43

Die van mij kreeg er extra jeuk van ja.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:17

Ik ben begonnen met 10 gram maandag en vandaag opgehoogd naar 15 gram. Ik heb een IJslander rond 385 kilo. Ik ga kijken hoe het gaat. Ze heeft de hele week al geen jeuk, kijken hoe het gaat op 15 gram. Ik maal het niet, vogels trekken niet de mestb uitgeklaard dus ze verteerd waarschijnlijk goed.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:10

Ik ben gisteren begonnen, ik geef een klein schepje van 10ml door de slobber is dit 10 gram?

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:11

Jonnekee schreef:
Kan je ook gewoon het hennepzaad van de Welkoop voeren?

Ja hoor, dat voer ik ook aan mijn merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:26

Worden er meer paarden juist Kijkerig van?
( 20-25
Gram).
Of wat frisser...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:28

Yep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:29

Ok. Waarschijnlijk stop ik er dan mee.
De mijne is al aardig rillerig. En dat voor een koudbloed.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:12

Anoniem schreef:
Ok. Waarschijnlijk stop ik er dan mee.
De mijne is al aardig rillerig. En dat voor een koudbloed.

Dat viel mij ook op de laatste dagen... ik ben door het weer nog niet weer in natuurgebied geweest met hem over het zadel , ben even benieuwd hoe dat gaat ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:19

Ik ben door n operatie gebonden aan m’n vriend die m af en toe even longeert of wandelt( ik ernaast).
Maar nu gisteren zelf gewandeld en hij schrok van de meest debiele dingen die hij al 1000 keer gezien heeft.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:14

Ik vind dat mijn paarden op de hennepzaad alerter zijn geworden. Echter niet in negatieve zin. Als er nu iets ´engs´ is schrikken ze veel minder. Net of het nu veel beter tot ze doordringt dat het niets voorstelt.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:31

Rilliger door hennepzaad _O-
Zal er niet genoeg THC in zitten :D
Om de fysiek nu rechtsrtreeks te relateren aan een zaadje, vind ik nu ook een brug te ver...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:33

Vind wat je wilt.