Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maralyn schreef:Gc als je mij bedoeld. 800-1000 kg voor 55 euro.
Inc brengen.
Ongeveer zo'n 60-65 per ton.
Ongeveer 70-75 per ton stro.
Maar ja als je tien paarden voert kun je tien dagen doen. Das dan 165 euro voor hooi in de maand dus 16,5 euro aan hooi pm per paard.
Met stro net zo.
Dus fourage op 45 -50 per maand.
En zelfverbouw is incl het land huren nog steeds maar 20- 25 euro per baal.
Ook krijg je geld voor mest brengen en kunje in overleg zzélfs mest kwijt aan de boeren voor niks.
Denk dat sommige mensen gewoon eens beter in hun eigen boekje moeten kijken.
Want doe je t wit kan je ook btwterug vragen op kosten.

Rizette schreef:Ik kan dat echt niet volgen. Hoeveel betaal je dan voor een baal wikkelen in eigen beheer en heb je dan de tractor en schudder en diesel gratis En bij welke leverancier koop je hooi en stro zo goedkoop en heb je dan ook nog kwaliteit want dat staat denk ik toch ook bij jou wel voorop.

bruintje123 schreef:Wij hadden dit jaar zelfs onze grote ronde pakken droge voordroog voor 16 euro achter het huis staan.
Dit was inclusief maaien, draaien en het in de pak doen en het met de balenklem achter het huis zetten.
Dit omdat diegene erg blij is dat hij zijn mest gratis bij ons kwijt kan. En weet dat hij dit al jaren mag.
hwn schreef:bruintje123 schreef:Wij hadden dit jaar zelfs onze grote ronde pakken droge voordroog voor 16 euro achter het huis staan.
Dit was inclusief maaien, draaien en het in de pak doen en het met de balenklem achter het huis zetten.
Dit omdat diegene erg blij is dat hij zijn mest gratis bij ons kwijt kan. En weet dat hij dit al jaren mag.
Heb jij mazzel. Hier betaal ik enkel voor het wikkelen van mijn (rechthoekige) pakken al 18 euro per stuk. Denk dat ik volgend jaar een vrachtje uit Nederland laat komen, hier in België (tegen de Franse grens) is de prijs voor een baal van 400 à 500 kg toch rond de 40 à 50 euro denk ik.

Nikass schreef:Logisch dat je goedkoper uit bent als je een wederdienst kunt bieden. Maar niet iedereen zit in die situatie.
bruintje123 schreef:Nikass schreef:Logisch dat je goedkoper uit bent als je een wederdienst kunt bieden. Maar niet iedereen zit in die situatie.
Natuurlijk zit niet iedereen in die situatie.
Maar juist de paarden mensen al langer in het wereldje eigenlijk allemaal wel.
In het buitengebied heerst nog steeds het voor elkaar wat kunnen doen mentaliteit. Zelfs zakelijk.
Maar dan moet je natuurlijk wel zelf daar voor Open staan en wat terug te bieden hebben. Heb je bijvoorbeeld 3000 m2 grasland over en de rest paddock en rijbak kan het niet.