Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:16

Op de site zie ik het niet.

edit:pagina 2 idd wel, dank. :)

snissje

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:19

Ik ben ook nog steeds super enthousiast. Ze is zo fit en heeft zoveel energie. Heerlijk! Ze staat van 9 tot 2 op het land. Ook nu doet ze het er nog steeds super op. Luchtzuigen blijft hetzelfde. Ben uberhaupt benieuwd of een paard die dat al 7 jaar doet dat ooit nog af gaat leren? Evenals de singelnijd? Kent iemand gevallen waarbij het na zoveel jaar wel weg ging?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:31

snissje schreef:
Ik ben ook nog steeds super enthousiast. Ze is zo fit en heeft zoveel energie. Heerlijk! Ze staat van 9 tot 2 op het land. Ook nu doet ze het er nog steeds super op. Luchtzuigen blijft hetzelfde. Ben uberhaupt benieuwd of een paard die dat al 7 jaar doet dat ooit nog af gaat leren? Evenals de singelnijd? Kent iemand gevallen waarbij het na zoveel jaar wel weg ging?

Heb je al eens geprobeerd om maagcompositum bij te geven? Veel paarden reageren hier positief op :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:39

Iemand anders nog andere tips tegen boeren en opgeblazen buik van het gras?
Ik had gehoopt dat Gastro hierbij zou ondersteunen, maar helaas.
Hij staat maar 4 uur op t gras, vind t een graasmasker niets en de andere optie is alleen op paddock met hooi. Dus ook niet ideaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:40

Ik zoek ook iets voor opgeblazen pens..

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:43

Ja hele lange tijd maagcomposium gegeven. Maar geen verschil.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:17

Even een update: wij zijn nu zo'n acht dagen bezig en kunnen misschien nog niet echt beoordelen of de Gastro+ helpt. Het lijkt er wel op, hij is minder opgeblazen en heeft ook geen diarree meer. Zijn drollen zijn nog steeds niet zoals het hoort te zijn, maar hij doet nu niet meer de poepende-koe-imitatie, er zijn nu wel ballen te zien als ie poept. We zijn daar dus heel blij mee. Voorlopig krijgt de Gastro+ hier het voordeel van de twijfel en denken we wel dat het door het voer komt. We gaan dus vrolijk verder met z'n nieuwe dieet.

Btw de Gastro+ icm grasmix eet onze Flash niet, maar met de lucerne eet hij het graag. Dan maar een beetje melasse erbij. Gelukkig krijgt ie maar een paar handjes, dus per saldo valt de melasse wel mee...

@Martie wij zijn ineens overgestapt op het nieuwe voer, omdat we nogal wat poeders gaven in speedibeet gemengd. Van de speedibeet kreeg hij niet veel en de supplementen kwamen aardig overeen met de toevoegingen van Gastro+, hierdoor hebben we het er op gewaagd en zijn we in één keer over gegaan....

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 22:32

Ik ben ook nog steeds super tevreden, paard heeft veel energie is mooi oo gewicht en komt goed aan in spier

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:57

Jotoma schreef:
Iemand anders nog andere tips tegen boeren en opgeblazen buik van het gras?
Ik had gehoopt dat Gastro hierbij zou ondersteunen, maar helaas.
Hij staat maar 4 uur op t gras, vind t een graasmasker niets en de andere optie is alleen op paddock met hooi. Dus ook niet ideaal..

Mijn ruin die altijd opgeblazen en aan de diarree was doet het super op purefeed condition. 1 schep per dag, met 1 handje in 250 ML water gewelde bietenpulp en 3 eetlepels Psylliumvezels. Voor het eerst sinds 3 jaar dat ie niet reageert op de overgang naar gras (staat 24/7 op gras).

Voor m'n merrie hoop ik nog steeds dat de Gastro aanslaat, want mevrouw blieft geen pulp en purefeed. De Gastro eet ze zo ongeveer met bak en al op.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:44

Ik geef de 1/2 aanbevolen hoeveelheid en zie duidelijk verbetering. Hij is rustiger op stal en geen aanvallen meer gehad (niet fit, koliekerig, onrustig, etc).. Ik ga de hoeveelheid langzaam opvoeren naar 1 schep per dag aangevuld met 1 schep maislijnzaadbrok. Hij krijgt al maagcompositum van groene os.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:20

Ik voer het nog maar kort, maar merk al duidelijk verschil. Heb een veel rustiger paard. Hij krijgt overigens maar 2 keer een half schepje, vind 3 kilo echt veel te veel om te voeren.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:21

Hier lijkt het nu goed te gaan. Mest wordt iets beter al, en ze is wat relaxter geworden. Hopen dat het zo voortzet. Ze krijgt 1,5 kilo en eet dit gelukkig, zelfs met d'r magnesiumpoeder erdoor. D'r bak vandaag voor t eerst helemaal leeg gelebberd. Hongerstaking lijkt voorbij *\o/*

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:25

Ik wordt net getagd door een stalgenootje of facebook voor dit voer. Klinkt heel erg interessant en ga me er even wat meer in verdiepen.

Mijn paard heeft in de afgelopen 3 weken 2 zware en 1 lichte koliek aanval gehad en in de winter een half jaar met wat dunnere mest gelopen. Aankomende maand staat hij op een dieet in overleg met de dierenarts, maar voor daarna klinkt dit erg interessant :j

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:47

Dat relaxter worden herken ik ook bij mijn paard!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:43

Mijn paard doet het er erg goed op. Staat er nu 1,5 maand op alleen nu sinds een week ineens water langs zijn achterste. Verder ziet zijn mest er prima uit. Er is eigenlijk niet veel veranderd afgelopn week behalve dat hij pijnstilling heeft gehad van een hoefzweer. Hoop dat het snel weer weg gaat. Lijkt e niet dat het ineens van het brok komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:45

Pijnstilling heeft dat als bijwerkingen ja...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:47

Oh goed om te weten! Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken over zijn voerschema. Was er net blij mee :)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:55

Heeft hij pijnstilling gehad of buut?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:38

Kwam dit topic tegen, en kreeg van mijn de man waar ik altijd mijn voer koop de tip dat dit er was.
Ben ook aan het overwegen om dit te gaan voeren, heb mijn paard met vage koliek klachten steeds, heeft voor 2 weken terug daardoor in Emmeloord gestaan en daar is een scopie gemaakt ivm de klachten en helaas heeft ze een paar flinke maagzweren. Heb het hele topic doorgespit, en jullie voeren echt alleen dit en er verder niks naast qua brok/muesli? Het lijkt me zo te lezen echt fijn voer, maar ik durf nog niet te sjoemelen qua voer totdat we weer voor controle in de kliniek geweest zijn omdat ze helaas nogsteeds wat koliek klachten blijft houden :(

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:47

Livito, ga je ter controle weer een scopie doen? Vaak is dat niet handig ivm het vasten.. Kunnen ze zo weer een flinke zweer krijgen.

Ze raden aan om het te voeren met de havens mix. Dat is een luzerne mix. Het is gewoon volwaardig brok dus een muesli oid is niet nodig.
Mijn paard krijgt per voerbeurt een halve schep met 1 handje mix, omeprazole, olie en nog een supplement :)

Ben je nu aan het behandelen met omeprazole?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:26

Ja helaas is er geen andere optie ivm haar klachten.
Ze krijgt nu pepticure een maand lang en equitop forte tot de emmer leeg is.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 10:05

Hoe gaat het hier, iedereen nog tevreden?
Ik ben nog steeds een trouwe gebruiker, althans mijn paard, ben blijven steken op 1 1/2 schep per dag, paard is 1.85 en heeft energie genoeg en mooi rond. Staat vijf uur per dag op de wei.
Ik had afgelopen weken de fout gemaakt dat ik dacht hem en zijn darmen te ondersteunen met losse algen ook met oog op spieropbouw boost, maar beter gewoon niet doen en het voer zijn werk laten doen. Direct weer wat opgeblazen en water langs de billen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:25

Wij zijn nog in het beginstadium. Deze week voor het laatst Gastro gemengd met de oude muesli en als de ton leeg is alleen Gasto. Hij vindt het in elk geval veel lekkerder dan vroeger zijn conditiebrok en eet het graag. Er lijkt ook al wat verbetering in de gevoeligheid van de buik te zijn maar het is nog te vroeg om concreet te kunnen zijn. Even afwachten of deze verbetering doorzet of 'toevalstreffer' is. Hij krijgt nu ook nog wat Ekygard erbij, dit gaan we nu afbouwen. De extra weidetijd helpt volgens mij ook wel degelijk. Ik vind het in elk geval heerlijk dat hij met dit mooie weer zo veel langer buiten staat!

Hij krijgt straks overigens in de ochtend en avond 1 schep en als we gereden hebben nog een halve schep. Hij is 1.76 met een groot lijf.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:47

Mijn paard heeft ineens mega veel water langs zijn kont.. Maar hij heeft een hoefzweer en pijnstilling gehad dus daar zal het wel vandaan komen. Weet iemand Hoelang dat kan aanhouden?
Verder deed hij het super op gastro+. Wel luchtzuigen nog. Wil er toch nog maagcompositum bij gaan geven.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 10:48

Meestal indien je trigger weg is 24/48 uur of je maag/darmstelsel moet giga geïrriteerd zijn