Hij staat op hooi en krijgt verder als brok gastro+ met luzerne en pulp. Afgelopen dagen ineens wat aan de dunne en vandaag best erg. Hopenlijk is het snel weer weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MightyJoe schreef:Mijn paard zet ik ook even weer op een kuurtje AV.
Hij staat op hooi en krijgt verder als brok gastro+ met luzerne en pulp. Afgelopen dagen ineens wat aan de dunne en vandaag best erg. Hopenlijk is het snel weer wegZou het ook aan de warmte kunnen liggen?
MightyJoe schreef:Hier is het weer zover..
Sinds vorige week ineens weer veel water bij de mest. Af en toe komt er echt een plasje uit..
Donderdag 30 gram AV gegeven want dit was het enige wat ik nog had.
Vrijdag nieuwe gekocht en heb ik hem tot en met zondag 55 gram gegeven. Alleen lijkt het wel nog erger te worden. Ik heb hem vanavond 70 gram gegeven. Ik hoop dat dit gaat aanslaan.
Hij kreeg het eerst alleen door zijn vitaminebrok en muesli met luzerne. Alleen dan liet hij erg veel poeder liggen de eerste drie dagen. Misschien dat het daarom ook nog niet heeft geholpen. Vandaag er ook nog bietenpulp en wat slobber doorgedaan en dan eet hij alles opDus dit maar even een tijdje volhouden.
MightyJoe schreef:Bedankt voor de info! Ik ga morgen dan de dosis nog wat ophogen.Olie krijgt hij ook, maar dan nog laat hij het liggen. Maar het lijkt erop dat ik nu een manier heb gevonden! Het is niet erg hoop ik dat de poeder wat nat wordt door de vocht uit slobber/pulp?
papagroom schreef:De av zorgt ondermeer voor een sterk verbeterde opname van vit E en selenyum.....het toevoegen van vitamines als die voldoende in het voer zitten is niet nodig.....de voederconversie verbeterd,,en de mineraalspiegels worden op peil gebracht....dit in combinatie met een mooie darmflora zou wel eens positief voor jouw paard kunnen zijn.
Aangezien er een mycotoxinebinder aanwezig is moet je oppassen met zware medicatie....maar daar hoef jij je dus geen zorgen over te maken.
[***] schreef:in theorie zou dat ik combi met goed ruwvoer, en een gezond paard idd moten kunnen.Beter selenium opnemen moet dan weer niet.. daar ben ik wel wat huiverig voor.
Ze krijgen momenteel naast hooi (waarvan ik de samenstelling niet weet) per dag 2kg (droog gewicht) bietenpulp en lijnzaadvlokken. Hierbij een algemene vitaminenkorrel + geconcentreerd koper/zink mineralenpoeder (dit hebben/hadden ze beiden zwaar tekort). Daarnaast krijgt 1 van de 2 nog vitamine E (zwaar tekort zonder) en magnesium.
Dus dan zou het in theorie kunnen met de pulp/lijnzaad/algemene korrel en AV?
Kuggur schreef:papagroom schreef:De av zorgt ondermeer voor een sterk verbeterde opname van vit E en selenyum.....het toevoegen van vitamines als die voldoende in het voer zitten is niet nodig.....de voederconversie verbeterd,,en de mineraalspiegels worden op peil gebracht....dit in combinatie met een mooie darmflora zou wel eens positief voor jouw paard kunnen zijn.
Aangezien er een mycotoxinebinder aanwezig is moet je oppassen met zware medicatie....maar daar hoef jij je dus geen zorgen over te maken.
Spannende claims. Buiten ervaringen van gebruikers ook wetenschappelijke onderbouwing hiervoor ?
Las eerder in dit topic ook gekwantificeerde claims, in percentages vermeerdere opname, dat zou er op wijzen dat er serieus onderzoek is gedaan?